Avhuggna händer var väl inget!
Vår spelgrupp, som f.n. spelar dod (men skjut mig för att skriva det i eon-tråden då) har packat på sig en hel del roliga saker under åren. Vet ej om ni kommer ihåg ett gammalt äventyr där den onde magikern Tearlach härskar på en liten ö med onda orcher. I alla fall så har de dödat honom och stulit hans mustasch. Vi kom fram till att mustasch är ondska i dess renaste form. (Hitler, Stalin osv.)
Därför var de tvungna att åka ut till ön och döda Tearlach och stjäla hans mustasch. (Inte för att Tearlach mördat alver inte, utan för att han hade mustasch) Efter det förtrollade de mustaschen med en utseendeförändringsbesvärjelse. Dess effekt var att den som klistrar på sig mustaschen blir förvandlad till Magnum!!! (Tom Selleck) Hur coolt är inte det?
Sen har de på sig dödsugglefjädrar, dolken Demens (svavelvinter) som de spelar schack mot, guldmasker och svarta mantlar. De sista två tar de på sig ibland för att vara "coola".
De har även med sig den brutna staven från äventyret "Rösten från forntiden". En hel del annan kuriosa också, t.ex. Calibans tvillingplattor från Krilloan, ett brutet alvsvärd som de hittade i drakgrottan i "Marsklandet", Imârias onda kalk (Krilloan) och andra småsaker. Självklart även de obligatoriska troféerna efter fiender, drakläderrustningar och en manlig alv har ett silverdiadem(!!) med antimagi på sig. Det var det jag kunde komma ihåg ur minnet i alla fall. De har ännu fler skumma saker. Men det får jag ta en annan gång. Hejsvej!