Nekromanti Bisarra prylar rollpersoner har med sig.

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Efter dagen spelmöte, som mest bestod av en löjlig slakt på frakk-tiraker och auiska krigare (9 av 20 på två rundor) så har en rollperson en mycket bisarr sak med sig: en uppstoppad frakk-trukh. Utöver det så samlar han på avhuggna händer. Att han är rik och från damarien får väl ursäkta honom, och att trukhen vägrade dö och bet honom, genom pansaret, i benet... Men jag undrar, vad för konstiga saker går era rp/spelars rp runt med?


Silvervarg undrar hur man stavar bisarr.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Missla som hade en ko som riddjur.
Primitiv magiker som vägrade släppa ifrån sig sin gigantiska kittel och hade med den överallt.
En baron eller nåt sånt från Soldarn som samlade på namn.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: "I vår spelgrupp..."

Så får vi inte ha kvar våra saker mer än en liten stund. Hjalle, som oftast spelleder försätter våra karaktärer i olyckor som ser till att våra ägodelar går åt helvete, förutom våra käraste (fritt att tolka).

- Jocke, gillar Hjalle ändå.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Nu ska vi se... vår nekromantiker stoppar ju på sig allt som får plats på hästar och zombier, så han lär väl ha ett och annat. Just nu har han för utom sina zombier och skelettet Bosse bl.a.... (letar karaktärspapper, varning för onödigt lång och meningslös lista)

2 gûrdlik (drygt 1-2 veckor gamla, får förmodligen snart sällskap.)
2 skelett
2 doser necthosört
3 hydrotropiska filament
17 odefinierade guldmynt
38 odefinierade silvermynt
20 täta säckar (för lik...)
2 dolkar
9 guldmynt funna under byn Tega
en massa ädelstenar
halsband
två penningpungar
2 sågtandade svärd
tiraksabel
frakkspjut
3 tirakhuggare
stridssvärd
läderrustning
ringläderpansar
smycke värt 9s

Sen vet jag inte om barbaren fortfarande bär med sig huvudet från sumpmonstret han one-hittade, men riddaren (riddarinnan?) samlar på sig kroppsdelar från diverse monster...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Petter Nallo berättade om en i spelgruppen, som spelade trukh som i hemlighet hade skurit av ansiktet på en vacker alv (en tidigare död RP) och som trukhen lade över sitt egna ansikte när denne tillfredsställde sig själv.

Det är iaf bland det mest mörka och skumma jag har hört om iaf. (tilläggas bör att kampanjen var mörk, dramatisk och stenhård, så det var ingen humor i trukhens skumma läggning)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: "I vår spelgrupp..."

Va fan det är bara inte våra ägodelar vi blir av med utan även kroppsdelar, så som öron, tänder, armar, hud med mera.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
får se, ett 7 år gammalt gorillaskinn, (2967-2972 e.D) en thruk yxa, ett uppstoppat Ursinhuvud
det är ungefär vad jag kommer ihåf nu men det finns säkert mer...
/Purgatory

Death is more universal than life, everyone dies but not everyone lives
 
G

Guest

Guest
Jag brukar väl vara samlaren och eftersom jag har spellett mest de senaste åren har det inte blivit något, men jag kan säga lite från min glans period, 3.5 kilo sand uppdelat i halvkilon där varje halvkilo är olika typer av sand, varav den kristalliska sanden förvarade jag i en uppochnervänd döskalle, 1000 oidentifierade örter som jag provade vad de gjorde (istället för att fösöka identifiera dem) stenar med ovanliga former, benbitar med ovanliga former och splittrat glas, det är väl egentligen bara stenarna jag inte fått användning för dock, men så fort något som inte brukar beskrivas beskrivs så tar jag en eller flera souvenirer.

/Zorbeltuss som tror att folk inte kan gissa vad jag använde sanden till.
 

Isendul

Veteran
Joined
28 Feb 2006
Messages
32
Location
Alingsås
En gång så gick jag omkring med en jävla pinne som min karaktär hade brutit av från ett träd i förhoppning om att den skulle bli en pil.

Alla i hela jävla gruppen störde sig på mig och min pinne (som jag förövrigt slog folk med).

Och en av mina karaktärer i eon går omkring med 20 kg örter från hela mundana.
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Den store Numerius Egidius från Grayhawk (Adod) bar med sig: En tajt dräkt av människohud med tillhörande hatt tillverkad av en hand, en gong-gong från Temple of elemental evil, en dörrbom från samma trevliga ställe, en yellow brick från yellow brick road to hell, samt en svamp som han hävdade innehöll hans själ.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Spelade en tosh en gång som försökte lura andra att han hade kontakt med de mörka krafterna och han kunde tyngre form av magi. Hade en liten kärra där han samlade diverse lik delar från hans fallna fiender. Åt ibland även hjärnor och hjärtan påstod han.

True story- Han var en värdelös fiskare och hade mest benknotor från olika djur men hade plundrat en kyrkogård på ett par människolik och hade balsamerat och hängt upp deras händer på sin vagn.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Herregud !
Det där om att kånka omkring på sådana mysko grejer !!
Tror det mest udda jag bar på i EON måste vara efter den incidenten att jag gjort av med min femtielfte sköld, då jag helt enkelt "befriade" den reklam-sköld som den lokale smeden hade hängande utanför sin smedja. Den hade,tror ja åxå, fint ingraverad på framsidan ordet smed.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
kom på en annan lustig sak. När vi spelade Vildhjarta till DoD6 bar en av rollpersonerna med sig en kotte genom hela äventyret, ingen fatta vad han skulle med den till, och han fortsatte att leta fler kottar och fick en liten sammling tillslut.
/Purgatory

Death is more universal than life, everyone dies but not everyone lives

Nya Iron Maiden plattan äger :gremlaugh:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Det verkar verkligen som om den vanligaste saken att ha med sig är lik, och det näst vanligaste är delar av lik. Underbart.

Tomas i vår spelgrupp, som spelade (well, i teorin spelar) Rese, hade främst troféer, dock mestadel från bestar och faktiskt ingenting just från dräpta humanoider. Draktänder, drakskinn och... andra tänder, om jag inte minns helt rätt (för att citera Fredde, som nog minns helt fel).
Fredde, i sin tur, utmärkte sig genom att vara den minst fetischistiska av de tre spelare som var med från start. Han får rätta mig hur mycket han vill, men han har nog rätt när han säger att han mest förlorade saker, då främst vitala delar på kroppen.
Jocke, i sin tur, förlorade faktiskt betydligt färre ägodelar än han vill påstå - han höll så pass kärt på de flesta av dem att inte ens mitt tämligen kyliga spelledarhjärta kunde beröva honom dem. Hans svärd var förstås mumset på kräket.

Fan alltså, jag måste verkligen uppdatera mig. Jag håller helt på att glömma svunna storhetstider. Allt som är kvar i min hjärna är... paniksoppa, ta mej tusan. Men jag har ett vagt minne av att någon samlade frenetiskt på Dumma Påhitt iaf.

-Hjalle, vars mastodontkampanj alltså ligger på is.
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Bisarra prylar... (Spoiler, min grupp)

Det verkar verkligen som om den vanligaste saken att ha med sig är lik, och det näst vanligaste är delar av lik. Underbart.

Jag kan hålla med dig där, faktiskt. Den här rp, som samlar händer, har dock en personlig tvångstanke vid vänsterhänder, då han förlorat sin egna.

-Hjalle, vars mastodontkampanj alltså ligger på is.

Får man fråga varför?

Silvervarg är nyfiken.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
Re: Bisarra prylar... (Spoiler, min grupp)

"Den här rp, som samlar händer, har dock en personlig tvångstanke vid vänsterhänder, då han förlorat sin egna."

Sina egna vänsterhänder? Lustig anatomi den killen måste ha. :gremwink:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
OT

Anledningen är dels att Jocke flyttat, och dels att jag råkade komma till det scenariot då tidigare inspiration inte födde ny. Emellertid, så fort Jocke hittar hem, så ska vi nog dra igång igen. Lite åtminstone. Om du har ett svar på detta får du Pm:a mig, annars blir det Fördärv. :gremsmirk:

-Hjalle, appropå Maël.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Bisarra prylar... (Spoiler, min grupp)

Som författare av Cirefalier borde du känna till 'Biotropisk fältstörning', right? :gremgrin:

-Hjalle, ärligt Marco, fettansamlingar?...
 

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Joined
28 Aug 2002
Messages
94
Location
Örbyhus
Det underligaste jag kan komma på för tillfället är väl den rollpersonen som tog hand om en skogstrollsunge, efter det att han slaktat föräldrana. Trollet kan numera fler språk än denne rollperson efter en pakt med en mystisk man i ett pentagram under ett mystiskt torn som var bra mycket större inuti än utanpå.

Annars är det kanske de två urnorna med vandöda råttor...
 
Top