Det verkar verkligen som om den vanligaste saken att ha med sig är lik, och det näst vanligaste är delar av lik. Underbart.
Tomas i vår spelgrupp, som spelade (well, i teorin spelar) Rese, hade främst troféer, dock mestadel från bestar och faktiskt ingenting just från dräpta humanoider. Draktänder, drakskinn och... andra tänder, om jag inte minns helt rätt (för att citera Fredde, som nog minns helt fel).
Fredde, i sin tur, utmärkte sig genom att vara den minst fetischistiska av de tre spelare som var med från start. Han får rätta mig hur mycket han vill, men han har nog rätt när han säger att han mest förlorade saker, då främst vitala delar på kroppen.
Jocke, i sin tur, förlorade faktiskt betydligt färre ägodelar än han vill påstå - han höll så pass kärt på de flesta av dem att inte ens mitt tämligen kyliga spelledarhjärta kunde beröva honom dem.
Hans svärd var förstås mumset på kräket.
Fan alltså, jag måste verkligen uppdatera mig. Jag håller helt på att glömma svunna storhetstider. Allt som är kvar i min hjärna är...
paniksoppa, ta mej tusan. Men jag har ett vagt minne av att någon samlade frenetiskt på Dumma Påhitt iaf.
-Hjalle, vars mastodontkampanj alltså ligger på is.