Bifurs spelkrönika 2024

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #18
2024-03-21, hybridmöte (stackars @Lodin2000 på länk, resten på plats), The One Ring 2nd ed, Tales from the Lone Lands, 3,5 timmar, SL jag
En spännande och svårbemästrad strid mot öns gastar som rollpersonerna till slut ändå vinner utan att någonsin vara riktigt illa ute. De samlar ihop sig, räddar Elwing och lossoth-jägarna och lämnar ön. En av våra två arvingar axlar inom sig också bördan att besegra Amon Guruthos mörker. Därefter följde en lång Fellowship pahse. Både i tid i spelet (flera månader med hemresa) och runt bordet. Två RP stannade hos Lossoth vid Forochel och två återvände via Lond Daer. Många rykten i omlopp och mycket rörelse i spelvärlden utanför RPna. Till slut bestämmer de sig dock för att de måste prioritera att leta efter den försvunna kusin Hamfast.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #19
2024-03-26, fysiskt möte, Symbaroum, Härjat hemland, 2,5 timmar, SL jag
Fortsättning och avrundning av Klosterskolan som slutar i en storbrand men också med att Madar till slut överlämnar de dokument Korinthia undersökte. Efter studier och diskussion gör sig gruppen till sist redo för en lång vandring österut in i Lyastra.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #20
2024-03-29, fysiskt möte, De fördömda, Ulv i fårakläder, ca 3 timmar, SL jag
Första passet på Gothcon som SL åt @luddwig i hans arrangemang. Kul grupp som dök rakt in i äventyrslandskapet. Slutade med dynamitering och svek!
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #21
2024-03-29, fysiskt möte, Fantasy for real, ca 1,5 timmar, SL Ron Edwards
Andra passet på Gothcon. Väldigt hastigt påkommet pass där Ron ledde oss igenom sitt egendesignade spel (som också fanns som arr på konventet). Intressant att prova men jag blev nog aldrig riktigt klok på hur det funkade.
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #22
2024-03-29, fysiskt möte, Alien, Förlorad signal, ca 2 timmar, SL Jörgen Niemi (finns kanske här?)
Tredje passet på Gothcon. Jag @luddwig och två till spelade detta nervigta hetsiga och suveränt arrade pass Alien. Högsta betyg till kator, handouts, musik, ljudeffekter, bordsplacering och så klart spelledande. En pärla att få ha upplevt.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #23
2024-03-30, fysiskt möte, Call of Cthulhu Sverige, Släktträdet, ca 5 timmar, SL Per
Fjärde passet på Gothcon. Hängde på Kerbango med @Paal, @Henkedge, @Hakoon666 plus @Hoffenkloffen och @50plusäringenålderfören.. . Trevligt scenario med intressanta RP. Vi kunde väl hålla ett högre tempo men fick ändå till ett fint slut. Gjorde mig pepp på Lund-boken (som jag inte backat).
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #24
2024-03-30, fysiskt möte, Gastkammaren, 3,5 timmar
Fente passet och sista på Gothcon. Jag, @Murmelgnu, Joel (finns här men jag måste missat nicket), Elsa och Marco spelade detta drama om kommunhuset i Bjäringe i Skåne 2032. Både tragiskt och tragikomiskt. Och väldigt roligt.
 

wildcode

Äventyrare
Joined
29 Jan 2024
Messages
7
Location
Göteborg
Spelpass #22
2024-03-29, fysiskt möte, Alien, Förlorad signal, ca 2 timmar, SL Jörgen Niemi (finns kanske här?)
Tredje passet på Gothcon. Jag @luddwig och två till spelade detta nervigta hetsiga och suveränt arrade pass Alien. Högsta betyg till kator, handouts, musik, ljudeffekter, bordsplacering och så klart spelledande. En pärla att få ha upplevt.
Tack för de fina orden, vi hade väldigt trevligt när vi spelade med er 🙌
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #25
2024-04-04, onlinemöte, The One Ring 2nd ed, Tales from the Lone Lands, 3,5 timmar, SL jag
Jakten på kusin Hamfast för gruppen till Lamptändaren i Stale, till Det förlorade värdshuset vid den östra landsvägen och till sist hedarna öster om Väderklint. Ryktet säger att Hamfast hamnat i lag med en trollkarl, "Gandalf", men våra hjältar anar att något är lurt. De undersöker Farrells övergivna gård, som de besökte i det första äventyret och nu finner sorgligt öde. Inga spår efter Hamfast där, men väl två mystiska figurer som försvinner i natten. Misstankerna växer att om att Hamfast fångats av banditer som sägs härja i trakterna. Nästa dag spårar de sig fram till en tornruin en bit österut, där mycket riktigt ett gäng hårdvara typer håller till. Gruppen gör ett överraskningsanfall men motståndet är hårdare än väntat. Tre av banditerna faller men också RPn Korpöga, och de andra är hårt ansatta. Till slut flyr rollpersonerna och tvingas lämnade den svårt sårade Korpöga till rövarna nåd.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #26
2024-04-09, fysiskt möte, Symbaroum, Härjat hemland, 2,5 timmar, SL jag
Färden mot och in i Lyastra. Blev ett spännande och suggestivt pass som avslutades med en chiffhanger. Gruppen börjar nu långsamt pressas allt mer av minskande resurser, både vad gäller förnödenheter, riddjur och förmågan att hantera omgivningens korruption. Sluttampen mot Ljusna kommer att bli nervig.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #27
2024-04-14, onlinemöte, Warhammer FRP 2nd, Power Behind the Throne, 3,5 timmar, SL @Rymdhamster
Striden mot ulricfanatikerna löses genom att riddarna som väntade vid templet ingrep och nedgjorde fienden. Det visade sig att de var eskort åt Storteogonisten, på väg söderut. Kanske var allt en slump eller ett planerat bakhåll? Efter att ha pratat med de befriade prästerna och fått ännu ett brev att överlämna i Middenheim fortsätter gruppen till nästa värdshus. Där träffar de en gammal vän (ny RP) och upptäcker svartkonst som brukas i lönndom och samtidigt riktar en grupp odöda ett angrepp mot värdshuset.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #28
2024-04-18, fysikt möte, The One Ring 2nd ed, Tales from the Lone Lands, 3,5 timmar, SL jag
Den fångade rollpersonen konfronteras med sin vinddrivna bror, som anslutit sig till banditerna. När han vägrar svära banditledaren trohet förs han ner i källaren som offer till "viskaren" som lever där. I gryningentar sig de andra rollpersonerna i lönndom in i tornet, fångar banditledaren Osmer och med honom som gisslan tvingar de ut övriga. Kusin Hamfast, fången i källaren, hårt ansatt av skuggan, räddas och gasten som hemsöker tornet fördrivs. På väg ut drabbar de sedan samman med resten av banditerna, som kan ge upp sin ledare, men inte de skatter de rövar samman. Den svekfullna brodern faller och de övriga dröps eller flyr. Gruppen återvände sedan med sin fången Osmer till Bri.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Spelpass #29
2024-04-23, fysiskt möte, Symbaroum, Härjat hemland, 3 timmar, SL jag
Fortsatt färd genom Lyastra med fler interaktioner med landskapets alltmer udda och farliga inslag. En grupp (levande) lokalbor räddas undan härjade styggelser och som tack erbjuder sig en av dem att vägleda rollpersonerna sista sträckan till Ljusna. Högborgen nästa stopp.
 
Top