Varulv [BH II] - R4

Brynolf

Orange
Har inte särksådat allt Basse skrev. Jag sa att hårt arbete bör premieras och det visar Basse prov på till skillnad från BM.

Ett tag bakåt i tiden men Genesis höll i ett spel för ett par år sedan där Basse var god och drevades ut. Han kämpade med näbbar och klor. Skrev sida efter sida om att Empiricus var ulv. Jag upplever Basse som lite liknande nu, inte i samma uträkning men han gräver och ger det ett ärligt försök.
Jag är personligen rätt säker på att Sömniga S är god. Jag ser dock Basses moral och kämpande som grönande. Hade han varit ulv borde Basse försöka dreva ut BM för att rädd sig själv. Nu går han på ett mål ingen annan är intresserad av vilket inte har någon ulvrationalitet i sig. Om det inte råkar vara så att BM är ond tillsammans med Basse. Slutsatsen blir att Basse är grön. Om vi dock röstar ut BM och hon är röd tror jag Basse är den andra ulven.
Bra tänkt. Det var nog det jag menade med att Basse kämpar på lite för bra för att vara ulv. Klart han hade gett sig på nån annan än att hitta på ett helt nytt case mot en typ misstänkt lirare.

Hmmm.

Basenanji

Basinixus
Bra tänkt. Det var nog det jag menade med att Basse kämpar på lite för bra för att vara ulv.
Man kan sammanfatta min karriär som varulvsspelare med att jag de första tjugo åren var
genomusel

De nästföljande åren var jag snarare
klappusel, men lite lugnare

Skämt åsido, jag tycker att jag har utvecklats. Jag har coolat ned lite, och det jag märker fungerar bättre är att jag på så vis har blivit bättre på att inte klåpa mig så förbannat. Jag är ingen Anthrox eller Hägerstrand, men jag kan å andra sidan bidra genom att inte bli så jävla enkel att utnyttja av ulvlaget. Så det är bra att en sån som jag ger lite syre till resten av trådens deltagare.

Sedan är jag (om jag får säga det själv) bra på att analysera. Ni ser också att Sömniga Isaacs poster är ganska tunna. Snyggt omslag, innehållet är gäsp.

Sorry @Sömniga Isaac ta det inte personligt, men det här är ett spel och jag vill vinna. Sörskilt som den dom knäcker ulvlaget genom stark analys.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag ska köra en dryg timme nu så blir inget deltagande. @Big Mama frånvaro känns inte som ulv som gett upp, jag är som jag tidigare sagt inte alls övertygad om hennes rödbetor (skön autocorrect som fasiken får stå kvar)
In och jobba Morsan!!

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Det här är helt osammanhängande i mina ögon. Men jag gör ett försök: menar du att JC-Basse väljer att köra solo igen för att det skulle förvåna och finta byn? Bygger inte den finten på att byn ska veta att det är Basse som är JC?
Vi pratar inte samma språk du och jag @Vimes, det kan vara därför. Jag pratar galliska och du latin.

Jag vet att ett gammalt spel inte har med nuvarande spel att göra. Men jag vägrar bara att gå i Basses soloulvs-fälla igen så här kort inpå. Jag går hellre i nån annans fälla än hans, så är det bara.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Basenanji

Basinixus
Jag vet att ett gammalt spel inte har med nuvarande spel att göra. Men jag vägrar bara att gå i Basses soloulvs-fälla igen så här kort inpå. Jag går hellre i nån annans fälla än hans, så är det bara
Tror du på allvar att Damogn utsett mig till ulv igen?

Big Mama

Det här förstår jag inte alls. Vad är aktivitetsindex? Flest poster? (I så fall tror jag inte Basse ska vara med i listan) Och på vilket sätt berättar det vilka ulvarna är? Sjukt oklart alltihop.
Aktivitetsindex är inte samma som flest poster. Jag lägger ner att prata med dig om jag inte får en tolk emellan.

Basenanji

Basinixus
Nu ska jag äta middag med två vuxna barn på restaurang. De säger att det är ohyfsat att stirra på en mobiltelefon. Jag säger att det kan verka ulvigt om jag går lågt aktivitetsindex. Nu stirrar de bara på mig, argt.

Kan nån medla, tack?

Big Mama

Röst: @Big Mama
Flyttar min röst så att jag inte glömmer av mitt i fredagsmyset. Ska försöka dyka in igen efter dagens möten.
Mitt vanliga öde. När andra har fredagsmys får jag lomma iväg från byn, utstött och bespottad. En snäll bybo-mamma. FREDAGSMYS ordentligt du Fjodor!

Brynolf

Orange
Aktivitetsindex är inte samma som flest poster. Jag lägger ner att prata med dig om jag inte får en tolk emellan.
Ja folk tycks missförstå dig med flit i den här frågan.

LÅGT och HÖGT aktivitetsindex är alltså inte ulvigt, medan MEDELHÖGT aktivitetsindex är ulvigare. Enligt. BMs teori alltså. Jag säger inget om hur korrekt den är men ni får ju hänga med i terminologin åtminstone, grabbar.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag var faktiskt tvungen att gå tillbaka och kika på den. Jag fattar idén bakom, men vet inte om jag håller med. Men det är ju ett redskap.

Men du ligger ju med mig och Brynolf på Basse, lust att utveckla? Eller är det just att Basse lägger sig på sweetspoten som gör honom misstänkt för dig? Tänker att du har mer som jag säkert har missat nu när jag fokuserat på Basse. Jag fastnar lätt i att fokusera på någon spelare i taget märker jag, vilket gör att jag tappar helheten.

Big Mama

Hey @Big Mama ! Det ser kärvt ut för dig. Jag är lite sur över ditt aktivitetsindex, men vafan egentligen vill jag rösta helt andra än tuffaste bruden med snusdosa i bakfickan.

Kan vi inte hitta på ett nytt drev?
Smicker biter inte på mig. Fool me once...

Pöss på dig Basse.

Vimes

Gallerix
Vi pratar inte samma språk du och jag @Vimes, det kan vara därför. Jag pratar galliska och du latin.

Jag vet att ett gammalt spel inte har med nuvarande spel att göra. Men jag vägrar bara att gå i Basses soloulvs-fälla igen så här kort inpå. Jag går hellre i nån annans fälla än hans, så är det bara.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
Svara gärna på sakinnehållet istället. Du menar att Basse väljer att köra soloulv igen för att finta byn som tror "inte kan Basse köra soloulv igen!?". Eller?

Om ja: bygger inte den finten på att byn vet att Basse är JC? (och alltså är en helt värdelös fint eftersom byn inte vet det)

Vimes

Gallerix
Aktivitetsindex är inte samma som flest poster.
Föreslår att du istället förklarar vad "aktivitetsindex" är om jag har missförstått dig.

Jag skriver ju uttryckligen att jag inte förstår vad du pratar om. Konstruktivt spel vore i så fall att försöka få mig att förstå.

Big Mama

Hey @Big Mama ! Det ser kärvt ut för dig. Jag är lite sur över ditt aktivitetsindex, men vafan egentligen vill jag rösta helt andra än tuffaste bruden med snusdosa i bakfickan.

Kan vi inte hitta på ett nytt drev?
Eller förresten, smicker biter. Vem ska vi rösta ut då som vi kan få med de andra på. Jag tycker Vimes! Igår var det ett långt snack om att alla verkade helt övertygade om att ulvarna skulle vara millers. Om vi vågar satsa på det redan nu, istället för att vänta. Vilka är med på Vimes?

Octagonal

Swashbuckler
Big mama du brukar rycka på axlarna när du åker. Du känns lite desperat nu. Iallafall mitt första intryck av en slapp röst på Vimes.