Varulv [BH II] - R3

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag vill påminna om en grej (säkert andra som sagt innan):

För att siandet ska visa felaktigt resultat så måste ulvarna lyckas pricka in precis den person som siaren väljer. De ska alltså pricka rätt på 1/14 i första rundan osv.

Detta skulle vara en dyrköpt förmåga som i alla fall inte jag hade valt från menyn.

fjodorsenuba

Krigarpoet
@Basenanji läser du Vimes som grön eller röd?
@Sysp kan vi få din grön röd lista?
@Impetigo du är alltid röd för mig så vad har du för tips till mig och Brynolf att få lite fart på byn?

@Brynolf när du knarkat ner @Octagonal och @Vimes nog mycket och sen hotat Tubadix med att stämma in i sången vad tänker du är nästa steg?

StradhLestat

Swashbuckler
Jag snurrar och vrider på det som finns ochj blöir nog inte mycket klokare...

@Vimes Vi har två grön siade nu, OCta och Uttern.....men det är just octa du misstänker är Miller? Varför just Octa oh inte Isak?

Gällande att nattmörda den som "alla" tror är väktad har iaf skett i minst ett parti jag varit med om, så att chansa på ett sådant ser jag inte som totalt omöjligt

fjodorsenuba

Krigarpoet

För att siandet ska visa felaktigt resultat så måste ulvarna lyckas pricka in precis den person som siaren väljer. De ska alltså pricka rätt på 1/14 i första rundan osv.

Detta skulle vara en dyrköpt förmåga som i alla fall inte jag hade valt från menyn.
Förstår inte detta alls BM? JC väljer vem som ska sias grön.

BiobunkerVII

Kaoskardinal

Det här tycker jag är ett feltänk, det handlar ju om att ta bort siandet som en möjlighet till att fånga en ulv. Octa, Vimes och Basse brukar ofta sias tidigt så är klart värt pengarna att köpa miller då. Också ganska snöpligt som ulvgäng om man åker dit på att sias R1 alldeles oavsett om det är 1/14 (sen är det väl 1/12 för ingen vettig siare skulle sia sig själv eller Majestix)

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Det här tycker jag är ett feltänk, det handlar ju om att ta bort siandet som en möjlighet till att fånga en ulv. Octa, Vimes och Basse brukar ofta sias tidigt så är klart värt pengarna att köpa miller då. Också ganska snöpligt som ulvgäng om man åker dit på att sias R1 alldeles oavsett om det är 1/14 (sen är det väl 1/12 för ingen vettig siare skulle sia sig själv eller Majestix)
För att förtydliga om ulvlaget har med spelare som ofta sias tidigt är ulvmiller ett ännu rimligare val.

Big Mama

Förstår inte detta alls BM? JC väljer vem som ska sias grön.
Va! Det är väl siaren, en bybo, som väljer vem som ska sias?

JC kan välja ut en person som vid sining skulle visa felaktigt resultat.

Jag kan ha fattat fel?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
OPhhh tänkte inte på den.....Vem brukar sias försdt av Octa och Vimes? Eller är vimes normalt "dödad" innan det?
Jag har inte varit med i alla spel på slutet så törs inte svara - men ”Vimes är död eller siad röd i R2” har ju sin förklaring.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Va! Det är väl siaren, en bybo, som väljer vem som ska sias?

JC kan välja ut en person som vid sining skulle visa felaktigt resultat.

Jag kan ha fattat fel?
siaren väljer vem som sias. men med miller så kommer ulven sias som grön - en variant på detta gav ulvsrna segern i MUlv när Octa siades som grön trots att han var ulv.
En JC som suttit och vridit och vänt på menyn och hur byn kommer lägga upp strategin skulle ju också kunna se @Anthrox grand plan och inse att miller fuckar upp den planen.

Big Mama

Om ni har rätt och jag har fel angående siandet och ev millers, är det väl ännu nyttigare att siaren kliver ut ur garderoben nu.

1. Upplysa oss andra om vem han försökt väkta och hur det gått med det. Så vi får mer klarhet i millrandet och därmed antal ulvar.

2. Ge väktaren chans att vakta.

Om siaren inte kliver fram nu så tror jag han är borta ur spel. (Hägern, Sidd, Ant).

Nu ska jag gå och simma och sen jobba hela dan. Önskar er en fin dag.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Om ni har rätt och jag har fel angående siandet och ev millers, är det väl ännu nyttigare att siaren kliver ut ur garderoben nu.

1. Upplysa oss andra om vem han försökt väkta och hur det gått med det. Så vi får mer klarhet i millrandet och därmed antal ulvar.

Om siaren inte kliver fram nu så tror jag han är borta ur spel. (Hägern, Sidd, Ant).

Siaren är inte borta ut spel eftersom vi fått veta att Basse kommer sias, missade du det eller spelar du blond här?

Vimes

Gallerix
Alltså, om väktaren kliver fram och berättar vilka hen väktat så ger det väl inte så mycket? Säger väktaren att "fan jag glömde att väkta någon förra rundan" så ger det bra information. Men säger väktaren "jag väktade X" så ger det inte mer än att vi kan gissa ungefär hur sannolikt det är att ulvarna försökt mörda X. Det är förstås mer information till oss, men bara nyttigt på marginalen. Till kostnaden att väktaren är outad.

Varför är du så sugen på väktaroutning?

Vimes

Gallerix
God morgon för övrigt!

När dammet från gårdagens batalj med Octa lagt sig ger jag grönpoäng till två spelare:
  • Octagonal. Hade Octa varit ulv hade han nog valt att antigen backa från misstankar tidigare eller inte backa alls. Att göra som Octa och faktiskt göra en genomläsning av min förra runda och landa i att han inte längre misstänkte mig är inte ulvrationellt. Känns ärligt och alltså byboigt.
  • Impetigo. Impetigo försöker gjuta olja på vågorna, hade han varit ulv hade det rationella spelet när två bybor träter varit att antingen hälla bensin på elden eller helt enkelt bara stiga åt sidan och låta byborna fajtas vidare.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@Octagonal jag tycker du har snöat in dig på att du skulle vara en solklar måltavla för nattmord. Bara det faktum att flera spelare tvivlar på din färg trots grönsiande gör ju dig till en mindre farlig bybo för ulvlaget än t.ex siaren.

Vimes

Gallerix
Jag tror våra ulvar är BM och Basse. BM är JC och valde Basse. Ni vet var ni hörde det först (om inte någon annan gjort just denna gissning tidigare)!

Big Mama

Jag menade att siaren ska komma ut! Och berätta hur det gått med siarförsöken. Väktaren ska INTE komma ut. Jag blandade ihop begreppen!

Big Mama

Jag står på mig. Jag tror JC måste välja exakt densamma som siaren siar för att det ska vara nån vits med millrandet.

Varje gång.