Varulv [BH II] - R3

damogn

Hero
asterix-huge-fight-37036293789.jpeg

Solen går ner över byn vi känner så väl. @Hägerstrand tar en eftermiddagspromenad och nynnar på en visa. "Du där!" ropar Majestix, "den där sången låter romersk!". Gallerna samlas och kastar ut @Hägerstrand ur byn. Han var bybo.

@Hägerstrand får lov att skriva ett sista meddelande så länge det inte påverkar spelet.

Troubadix rockar loss för @Sömniga Isaac som blir grön i ansiktet och springer för att gömma sig.

Majestix ser lite låg ut. Trolldrycken han drack av i R1 har slutat verka.

Kvar i spel:
@Basenanji
@fjodorsenuba
@StradhLestat
@Vimes
@Sömniga Isaac
@Brynolf
@Sysp
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Impetigo
@Big Mama

Länk till röstverktyget:
https://werewolf.florin.nu/85336

Tider:
R3 slutar 8 maj klockan 21:00.

Last edited:

Vimes

Gallerix
Stradh, ett tips i all välmening: spelet handlar inte om dig. Det finns 10 andra spelare kvar. Det måste finnas mer intressanta saker du ser i spel än "X misstänkte mig!". Fortsätter du att basera allt ditt agerande på hur spelare förhåller sig och agerar mot dig kommer vi rösta ut dig till slut.

Impetigo

Ärkebiskop
Tack för gott spel, @Hägerstrand !

Nattens ickehändelse ger för handen:
A) ulvarna har inte köpt jämna nattmord
B) Väktaren gjorde sitt jobb framgångsrikt
C) Ulvarna avstod från nattmord för att vilseleda byn

Impetigo

Ärkebiskop
I väntan på en bra förklaring på vad som låg till grund att fölrsöka få igång ett drev mot mig på slutet där
Röst: @Impetigo
Vad är det här för goof? Du kan väl knappasr ha missat att jag tyckte att Hägern var ett uselt val för hängning? Du låg tvåa på min rödlista efter BM som jag inte fick igång drev mot.

Var detta okänt för dig eller vad handlar den här förlupna rösten om?

Vimes

Gallerix
Tack för gott spel, @Hägerstrand !

Nattens ickehändelse ger för handen:
A) ulvarna har inte köpt jämna nattmord
B) Väktaren gjorde sitt jobb framgångsrikt
C) Ulvarna avstod från nattmord för att vilseleda byn
C håller jag för väldigt osannolikt. Om ulvarna betalat dyra pengar för förmågan tror jag inte det väljer att inte använda den.

StradhLestat

Swashbuckler
Stradh, ett tips i all välmening: spelet handlar inte om dig. Det finns 10 andra spelare kvar. Det måste finnas mer intressanta saker du ser i spel än "X misstänkte mig!". Fortsätter du att basera allt ditt agerande på hur spelare förhåller sig och agerar mot dig kommer vi rösta ut dig till slut.
Nej det är jag med på...försöker bara förstå resonemanget där

Vimes

Gallerix
+ att Octa spelat... konstigt, och inte alls byboigt. Han var egentligen mitt förstahandsval i förra rundan.

Impetigo

Ärkebiskop
För att skjuta lite hål på ditt octacase så vill jag dra mig till minnes att @Octagonal var den som först la fram idén om två millerulvar i tråden.

Tveksamt att göra om man är två millerulvar eller?

Eller inte när jag tänker på det. Kan ju vara vinbägarsupersmart också.

Octagonal

Swashbuckler
Lägg av Vimes. Efterhandskonstuktioner delux.

Det var detsutom jag som föreslog ett upplägg med två Millers och två spelare.

Röst: @Vimes

Impetigo

Ärkebiskop
+ att Octa spelat... konstigt, och inte alls byboigt. Han var egentligen mitt förstahandsval i förra rundan.
Håller med om att han spelat ulvigt.

Sen tänker jag att det kanske är väl tidigt att börja jaga eventuella millerulvar. Tänk om vi får ett rött siande i r3 till exempel.

Octagonal

Swashbuckler
Att du hade mig som röd förra rundan stämmer inte. Du lade en rätt så kass röst i början av R2 men sen backade du direkt. Du har dessutom tidigare argumenterat för att jag inte spelar likt jag gjort som ulv. Det går inte ihop.