Varulv [BH II] - R2

Brynolf

Orange
Vad säger ni? Det känns som att ledaren har fått rätt lite impact på spelet.

@Brynolf hugg i nu. Är det passiviserande att inte vara bybo på samma villkor som övriga?
Jag känner att jag inte gör ett lysande jobb det här partiet, helt rätt... Men nej, jag har bara mycket irl just nu. Jag är inte lat flr qtt jag ör helgrpn.

Octagonal

Swashbuckler
Vad säger ni? Det känns som att ledaren har fått rätt lite impact på spelet.
Självklart väldigt passiviserande. Brynolf behöver inte förklara sig eller få någon heat.

Det vi möjligtvis får är en utifrån-blick på spelet. Brynolf kan läsa spelet mer neutralt och analysera utifrån den aspekten.

damogn

Hero
@Basenanji
@fjodorsenuba
@StradhLestat
@Vimes
@Hägerstrand
@Sömniga Isaac
@Brynolf
@Sysp
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Impetigo
@Big Mama

Jag har gjort ett analysverktyg som ni gärna får använda under detta spel:

All diskussion kring verktyget sker i tråden jag skickade.

Octagonal

Swashbuckler
@Hägerstrand jag ser att du röstar på BB7. Tycker du har spelat upp dig och om du har ett bra case ser jag det inte som en omöjlighet att byta. Vad är caset?

@BiobunkerVII ligger sådär lagom mitt emellan som ulvar gillar att göra.

Hägerstrand

Ballofix
@Hägerstrand jag ser att du röstar på BB7. Tycker du har spelat upp dig och om du har ett bra case ser jag det inte som en omöjlighet att byta. Vad är caset?

@BiobunkerVII ligger sådär lagom mitt emellan som ulvar gillar att göra.
Kejset är att han är en rutinerad spelare som ändå inte hamnar i "Vi måste rösta ut X eftersom han visade vilken farlig ulv han var nyss"-facket, och alltså är en bra kandidat för en Julle som får välja.

Jag har inget direkt graverande från R1 på honom. Han har varit bitsk på ett jävligt skoj sätt som inte startar beef med någon, men det är ju en bra strategi som ulv. Såna spelare vill man ha kvar. Vi var en hel massa bybor under R1 och ingen röd, så att analysera röstmönster där har för många okända variabler för mig.

Och det här kom jag på nu, men visst har @Big Mama och @BiobunkerVII haft en rätt frejdig ton mot varandra i anmälningstråden? Ska kolla efter möte.

Basenanji

Basinixus
@Basenanji du är en av de mest rutinerade här. Vad är din take på spelet? Vem vill du att vi ska rösta ut denna runda och varför?
Jag vill att vi spelar VJVS! Folk måste tycka mycket om många, helt enkelt! Sedan drevsr vi 2-3 spelare och ser hur folk positionerar sig till dreven.

Jag vet att en röstanalys av röstmönster R1 riskerarar att inte ge så mycket, men det är intressant vem som röstar på vem. Så min uppmaning är att fler tittar på och analyserar hur rösterna föll.

Just nu är min lista från rödast till grönast följande:

Big Mama
…hugger på Vimes, men har inte mycket konkret att gå på. Försvarar lågflygeri.

Stradh
…ett tag var det han och Sidd som var i topp, sedan blev han mer aktiv. Har försvarat sig bra, men jag ser inte mycket av suvstans från Stradh.

Octagonal
…jag känner inte igen coola Octagonal, men är siad grön och officiellt grönförklarad. Enigma.

Sysp
…jag tycker att han gjorde oväntade missar i R1. Aviserar lågflygeri som väcker mina misstankar. Hög rekryterbarhet.

Sömniga Isaac (NY!)
…är läskig i sin oförutsägbarhet och borde inte tappas bort med sina ursäkter om att vara trög. Ställer bra frågor. SI är kanske en utter, men knappast trög. Också smart att rekrytera honom.

Vimes
…grön tycker jag huvudsakligen men obalanserat spel där skarpt blandas med slött.

Hägerstrand
…jag gillar Hägern, så mycket att jag blev undrande kring spelupplägg och huruvida Majestix kunde rekryteras.

Fjodorsenuba
…borde kunna skriva mer men min känsla (bolmar braj) är att han trots allt är jordnära och hygglig. Skriver effektivt, men det är å andra sidan en svår konst få behärskar.

Impetigo
…skriver bra grejer, något kort men bra.

Biobunker VII
…stabil och effektiv, borde ta mer lead för här lyssnar folk.

Brynolf
…trygg och mysig med pigg, söt röklukt som accentton.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Sömniga Isaac - har skrivot någr inlägg nyss om att han, BM och Stradh (eller ksnake sysp? Minns inte) är utsatta för trakasserier och att detta är skumt. Men det resonemanget är tvärtokigt såtillvida han inte VET färgen på BM och stradh/sysp. Det vet han bara om han är ulv.
Um va? Var har jag skrivit det? Det jag skrev var ett svar till Stradh där denne talade om att den som inte kan delta aktivt drar misstankar mot sig. Kommenterade inget om trakasserier eller sådant. Som @Vimes nämner lite senare så påverkar det ju inte vilken färg lågflygaren har, även om det väcker misstanke. Även en ulv kan ha svårt att delta på grund av livet, liksom en bybo kan lida av samma problem. Lågflygare kan vara grön likväl som röd, något vi sett i tidigare spel där såväl bybor som ulvar nackats pågrund av låg flygande. Om något är det väl, utifrån vad jag lärt mig från tidigare spel här på forumet, helt i linje att lågt deltagande väcker misstanke.

Återkommer efter 17 med mer tankar. Har dock läst igenom en vända.

Octagonal

Swashbuckler
Skriver på luren nu men en tanke slog mig.

Ulvarna kan inte claima siare detta spel. Då SL annonserar om nån grönats och skrev i tråden att nu sias Octagonal gör det att ulvarna inte kan claima utan att bli exposade.

Vi behöver alltså inte vara oroliga för ett siarclaim senare i spel. Då är det bara för oss att säga att okej, men sia mig då så SL skriver det i tråden. Inget meddelande från SL i tråden = vi har hittat en ulv.

Octagonal

Swashbuckler
Octagonal
…jag känner inte igen coola Octagonal, men är siad grön och officiellt grönförklarad. Enigma.
Hur går det med listan? Du säger att jag är grönad men har mig som tredje rödast. Bättre kan du. Du smörar ju bara järnet till samtliga.

Är du ulv?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Kejset är att han är en rutinerad spelare som ändå inte hamnar i "Vi måste rösta ut X eftersom han visade vilken farlig ulv han var nyss"-facket, och alltså är en bra kandidat för en Julle som får välja.

Jag har inget direkt graverande från R1 på honom. Han har varit bitsk på ett jävligt skoj sätt som inte startar beef med någon, men det är ju en bra strategi som ulv. Såna spelare vill man ha kvar. Vi var en hel massa bybor under R1 och ingen röd, så att analysera röstmönster där har för många okända variabler för mig.

Och det här kom jag på nu, men visst har @Big Mama och @BiobunkerVII haft en rätt frejdig ton mot varandra i anmälningstråden? Ska kolla efter möte.
Jag har ju under en längre tid försökt att jobba in den så kallde Vallo-Lamotte-skalan för att bedöma hur bra ett gräv mot en spelare är.
Det där supercaset när ulven bara ger upp är ett klockrent högt Osmo Vallo-värde, ditt case mot mig har jag någonstans nära skottsäker väst i TV-studion alltså ett högt Lamotte-värde.
Min och morsans frejdiga ton I ANMÄLNINGSTRÅDEN kommer sig av tidigare spel, inte minst Mäster Ulv, sen gillar jag lösfransar och snusdosa i jeans mer än Vimsans finniga gäng (Hägern, Basse och Anthrox)

Jag tycker inte @Big Mama spelat tokgrönt och som du själv skrev ”nästan ett år” - hur mycket av det lite yra ”jag har inte koll för jag är nybörjare är sant och hur mycket är en varulvsspelspersonlighet?”

Basenanji

Basinixus
Hur går det med listan? Du säger att jag är grönad men har mig som tredje rödast. Bättre kan du. Du smörar ju bara järnet till samtliga.
Nej, jag är bybo. Och förlåt för att jag velar, men vi bybor vet faktiskt inte hur det ligger till så vi får gissa oss fram. Jag tycker att ditt soel inte alls rimmar med att du är grönsiad. Den enklaste förklaringen är väl att du är ulv-miller, tänker jag.

StradhLestat

Swashbuckler
Impetigo, Hägern, Basse och Vimes. Jag tror vi har ulvarna bland detta rutinerade gäng.
Jag misstänker det oxo.... Jag är inte helt hundra på att SL lottat JC denna gång.... Förra gången i bybona, så kom frågan till mig om att vara JC (den var formulerad som en fråga, så du kände jag att jag kunde saäga nej)..... Jag hade häcken full IRL där...så det höll på att inte bli ngt spel...
Därav tror jag att SL valt en JC som han tror absolut kommer sluka rollen med hull och hår...och har denna sen valt ulvkompisar, så ingår de också i den där kvartetten

Basenanji

Basinixus
Jag har tre dom jag kust nu tycker ärvtydoigt gröna: Impetigo, Biobunker och Brynolf.

Resten är jag osäker på.