Vimes
Gallerix
Gör dom? Varför det?Ulvarna följer Brynolf.
Gör dom? Varför det?Ulvarna följer Brynolf.
Jaha, jag förstår hur du tänker. Men trakasserier? Tycker mest jag svarar utifrån vad som sagts. De jag omnämner har ju alla medgett att de har svårt att delta. Dock verkar det främst vara Stradh som ta skit för det. Ser inte riktigt att jag uttrycker att vi är trakasserade, bara att vi alla fyller de kriterier som Stradh upplever att han blir dömd utifrån.Detta inlägget var det jag hänvisade till, Isaac. ”Trakasserier” var mutt eget ord, jag skrev snabbt föe att få klart min lista innan lunchen var över.
Fast en ganska forcerad reaktion, väl? Det är R2 och vi har troligtvis i alla fall 10 bybor i spel. Det är inte otroligt att ulvarna sluppit ta ställning till varandra både i röster och diskussioner, eftersom ration 2/10 är färre ulvar än många R1 innehåller. Man får testa lite teorier och vara öppen för att det antagligen hamnar på bybor, men att reaktionerna på de teorierna förhoppningsvis kan ge något i framtiden.Antingen är du ulv eller också är du skitdålig bybo - där har du en stark reaktion.
För att det är så ulvar vinner i varulvsspel.Varför sitter @Basenanji och skriver i en verktygstråd istället för att delta i spelet?
För att gröna sig och följa hövdingen. Jag tycker det är rimligt att vilja rösta ut en grön Hägern och följa hövdingen som ulv. Det måste ni också se.Gör dom? Varför det?
Röst: @BasenanjiJag vill att vi spelar VJVS! Folk måste tycka mycket om många, helt enkelt! Sedan drevsr vi 2-3 spelare och ser hur folk positionerar sig till dreven.
Jag vet att en röstanalys av röstmönster R1 riskerarar att inte ge så mycket, men det är intressant vem som röstar på vem. Så min uppmaning är att fler tittar på och analyserar hur rösterna föll.
Just nu är min lista från rödast till grönast följande:
Big Mama
…hugger på Vimes, men har inte mycket konkret att gå på. Försvarar lågflygeri.
Stradh
…ett tag var det han och Sidd som var i topp, sedan blev han mer aktiv. Har försvarat sig bra, men jag ser inte mycket av suvstans från Stradh.
Octagonal
…jag känner inte igen coola Octagonal, men är siad grön och officiellt grönförklarad. Enigma.
Sysp
…jag tycker att han gjorde oväntade missar i R1. Aviserar lågflygeri som väcker mina misstankar. Hög rekryterbarhet.
Sömniga Isaac (NY!)
…är läskig i sin oförutsägbarhet och borde inte tappas bort med sina ursäkter om att vara trög. Ställer bra frågor. SI är kanske en utter, men knappast trög. Också smart att rekrytera honom.
Vimes
…grön tycker jag huvudsakligen men obalanserat spel där skarpt blandas med slött.
Hägerstrand
…jag gillar Hägern, så mycket att jag blev undrande kring spelupplägg och huruvida Majestix kunde rekryteras.
Fjodorsenuba
…borde kunna skriva mer men min känsla (bolmar braj) är att han trots allt är jordnära och hygglig. Skriver effektivt, men det är å andra sidan en svår konst få behärskar.
Impetigo
…skriver bra grejer, något kort men bra.
Biobunker VII
…stabil och effektiv, borde ta mer lead för här lyssnar folk.
Brynolf
…trygg och mysig med pigg, söt röklukt som accentton.
Vilka märkligheter, om jag får fråga? Att jag skrev först? Någon måste börja och jag var tvungen att göra det innan jag började jobba kl 8.30.Big Mama - märkligheter inuppstarten av r1,
Fast det där var mer en analys, inte en komplimang.Sist du var så här snäll så var du ulv, detta får mig att tro att du är JC. Min gissning är också att du rekryterat Sömniga Isaac som bra foil.
Bra val av siaren! Men vem lyssnar på The Profigy?
Alltså rösta ut en grön Hägerstrand hade jag ju inte passat på som ulv. Men helst hade jag velat att byn skötte det själv. Framför allt hade jag strävat efter att bybor blir utröstade, lite oavsett vilka. Men ännu mer framför allt hade jag sett till att försöka undvika att avslöja mig själv eller mina ulvkollegor. Bra ulvspel brukar ju vara att låta byn sköta utröstningen av andra bybor. Att följa hövdingen låter som dåligt ulvspel.För att gröna sig och följa hövdingen. Jag tycker det är rimligt att vilja rösta ut en grön Hägern och följa hövdingen som ulv. Det måste ni också se.
Du reagerade inte på The Offspring i förra rundan.Bra val av siaren! Men vem lyssnar på The Profigy?![]()
Jag visste inte att jag var med i ett musikquiz-lajv?Du reagerade inte på The Offspring i förra rundan.
Det här sammanfattar min känsla för Basse också.Hittar ingen skarp interaktion mellan er vilket leder mig till viss beröringskräckskänsla. Som några påpekar kan SI komma undan genom att mellanmjölkflyga här
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du ta det en gång till, tack.Ulvarna kan inte claima siare detta spel. Då SL annonserar om nån grönats och skrev i tråden att nu sias Octagonal gör det att ulvarna inte kan claima utan att bli exposade.
Vi behöver alltså inte vara oroliga för ett siarclaim senare i spel. Då är det bara för oss att säga att okej, men sia mig då så SL skriver det i tråden. Inget meddelande från SL i tråden = vi har hittat en ulv.
ja det är en forcerad reaktion, det står liksom i inlägget…..Fast en ganska forcerad reaktion, väl? Det är R2 och vi har troligtvis i alla fall 10 bybor i spel. Det är inte otroligt att ulvarna sluppit ta ställning till varandra både i röster och diskussioner, eftersom ration 2/10 är färre ulvar än många R1 innehåller. Man får testa lite teorier och vara öppen för att det antagligen hamnar på bybor, men att reaktionerna på de teorierna förhoppningsvis kan ge något i framtiden.
Men allt det här vet du, så när du låtsas att den enda anledningen till att man kan misstänka dig är att man är ulv eller skitdålig så är det en medveten överreaktion.
Vill du länka till det inlägg du gjort som du tycker är det bästa exemplet på solitt byboarbete? Om du har en topp tre kan du gärna köra allihop.
Alltså, antingen så minns du fel, eller så är det lite påhitt här. I eftersnackstråden till spelet (Paris-spelet var det, i januari) skrev du enbart:Till sist: ja, jag har fortfarande lite dåligt samvete över hur du blev behandlad i det där sorgliga partiet innan jul. Jag var inte ensam om ett dåligt bemötande, men jag var kass helt enkelt. Det sitter nog i får jag erkänna.
Jag tycker inte riktigt det lirar med "ett dåligt bemötande" och "jag var kass helt enkelt".Jag blir lite orolig att jag på något sätt har hoppat på dig? Hoppas inte det och i så fall ber jag verkligen om ursäkt! Eller var det en sorts känsla av att ”alla” valde dig som sin ulvigaste kandidat?