Varulv [BH II] - R2

Vimes

Gallerix
Big Mama-drevet verkar inte lyfta. Jag tror att jag tycker att Basse är ett bättre alternativ än Häger, så vi kör såhär:

Röst: @Basenanji

Basenanji

Basinixus
Det här sammanfattar min känsla för Basse också.
Så det inte blir en sanning som folk bara slappt köper: det här stämmer bara inte! @Sömniga Isaac har gett mig små irriterande nålstick vid flera tillfällen. Säg till om jag ska länka till dem. Det är därför jag uppfattar att han är obehagligt oberäknelig: mys-utter 80% och tjabbig-utter 20%.

En grej jag stör mig på är att han, Big Mama och Sysp alla tillsammans tycker att det är dåligt spel att gå på lågflygare.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Kommer lägga min röst på Hägern.

Visst Hägern lyfter många tankar och funderingar om spelet, eventuella rekryter, men går sedan tillbaka för att lyfta saker från anmälningstråden. Jag fattar varför, jag såg resonemanget, men det känns fortfarande väldigt lösryckt och som ett sätt att flytta fokus från andra diskussioner som skulle kunna ge byn mer att gå på. Men med det sagt! Jag är osäker, Hägern kan lika gärna vara en bybo som försöker lyfta på alla stenar som finns samtidigt som han försvarar sig från andras anklagelser. Känner med andra ord som BM att det här är svårt.

Röst: @Hägerstrand

Vimes

Gallerix
Så det inte blir en sanning som folk bara slappt köper: det här stämmer bara inte! @Sömniga Isaac har gett mig små irriterande nålstick vid flera tillfällen. Säg till om jag ska länka till dem. Det är därför jag uppfattar att han är obehagligt oberäknelig: mys-utter 80% och tjabbig-utter 20%.

En grej jag stör mig på är att han, Big Mama och Sysp alla tillsammans tycker att det är dåligt spel att gå på lågflygare.
Du är säker på att du och Isaac inte är ulvar tillsammans då?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor

Jag fattar varför man ger sig på lågflygare, samtidigt kan jag ibland tycka att väl mycket fokus äts upp av att fokusera på just lågflygare. Det kan leda till långa diskussioner om inaktiva spelare istället för att verkligen skärskåda de aktiva deltagarna något som inte gynnar byn i slutändan. Lågflygare är en risk för båda fraktioner och visst lågflygare slipper ta ställning, men samtidigt kommer de förr eller senare tvingas ta ställning för att någon eller några ifrågasätter. Det jag kan tycka är bekymret är när det äter för mycket av byns samlade resurser. Låt någon eller några driva frågan mot lågflygarna, såsom Hägern gjorde.

Sen vet man aldrig, kanske är det just bland lågflygarna ulvarna finns. Men det svårt att upptäcka endast på grund av lågflygande är mitt resonemang. Det måste sättas i ett bredare sammanhang, en mer utförlig kontext där fler underlighet vägs in, såsom att vägra ta ställning eller undvika att svara på frågor eller angrepp från andra.

Basenanji

Basinixus
Du uttrycker dig betydligt mildare om din egen inblandning i Fjodors känsla i eftersnackstråden än här i speltråden.
Så kan det vara. Men nu har jag ju mer perspektiv och kanske formulerar mig annorlunda.

Och jag tycker att Fjodorsenuba skrev bra saker om hur vi beter oss. Det har gjort intryck, och nu uttrycker jag mig annorlunda än förut.

För det @fjodorsenuba ska ha cred för osvsett hur vi är mit varandra - är stt vi blir dåliga på att analysera varandra om vi slappt bara hoppar pp ”kända lågflygare”. Där har han en viktig poäng.

Impetigo

Ärkebiskop
Jaha, jag förstår hur du tänker. Men trakasserier? Tycker mest jag svarar utifrån vad som sagts. De jag omnämner har ju alla medgett att de har svårt att delta. Dock verkar det främst vara Stradh som ta skit för det. Ser inte riktigt att jag uttrycker att vi är trakasserade, bara att vi alla fyller de kriterier som Stradh upplever att han blir dömd utifrån.
Trakasserier var väldigt snabbt sammanfattat. Du beskriver att du och två andra ”döms” utifrån omständigheter utanför er kontroll, det är ju förstås inte detsamma som att d skriver att ni trakasseras.

Jag tycker inte om det ”vi” du använder i din argumentation (isac, stradh och bm), vare sig om det är ulvknep eller i mitt tycke dåligt bybospel.

Det kanske till exempel är så att du och BM blir ”trakasserade” eller orättvist ”dömda” men kritiken mot Stradh är mycket mer konkret och tung. Det är ett exempel på varför jag inte gillar ditt inlägg.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag tycker inte om det ”vi” du använder i din argumentation (isac, stradh och bm), vare sig om det är ulvknep eller i mitt tycke dåligt bybospel.
Det är mer en idiom, något som går igen i mitt språkbruk. Så det får jag väl vara observant på framöver. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det dock.

Impetigo

Ärkebiskop
Vilka märkligheter, om jag får fråga? Att jag skrev först? Någon måste börja och jag var tvungen att göra det innan jag började jobba kl 8.30.
Sättet du frågade om andra spelares potentiella val framför allt. Det lät som ett inövat ulvmanus.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Trakasserier var väldigt snabbt sammanfattat. Du beskriver att du och två andra ”döms” utifrån omständigheter utanför er kontroll, det är ju förstås inte detsamma som att d skriver att ni trakasseras.

Det kanske till exempel är så att du och BM blir ”trakasserade” eller orättvist ”dömda” men kritiken mot Stradh är mycket mer konkret och tung. Det är ett exempel på varför jag inte gillar ditt inlägg.
Jag läste igenom mitt inlägg igen och nu fattar jag vad du menar! Ja det är slarvigt uttryckt, redigt slarvigt då syftningen verkligen blir som du nämner att vi skulle vara utsatta. Något jag inte alls menade, så väldigt olyckligt och otydligt skrivet.