Varulv [BH II] - R1

StradhLestat

Swashbuckler
Fast du är ju uppenbarligen inne och läser löpande, för det tar dig inte många minuter att reagera när du får en röst på dig.
Försöker läsa ikapp...har snabbscrollat mig till sid 17 av 21....en del kvar...
Men återigen ljuger du.
Jag har mig veterligen bara reagerat på en röst? Och framför allt undebyggt min egen röst där....där du oxo valde selektiv läsförståelse

StradhLestat

Swashbuckler
Mobil ihop med kunden på uppfraget för gå i stötar... Att jag har kontorsdag på tisdagar är INGEN nyhet. Det har jag varit tydlig med i alla partier utom valulv (mitt första och jag hade semester)

Sysp

NNO
Några tankar om röstningen hittills:

@Sysp och @Sömniga Isaac är ganska frånvarande och har knappast använt rösterna för att åstadkomma något. Är ni nöjda med era röster?

Stradhs röst på Anthtox är postmodernism. Bill du ha det så verkligen?

Tre röster i nuläget på @Impetigo! Har jag missat något? Är han så suspekt? För vad?
Ganska frånvarande var ju en underdrift, med facit i hand (pågående nedskärning på jobbet som blev offentlig igår) hade jag aldrig anmält mig. Nu är det vad det är.

Tycker inte att Impetigo är särskilt röd nu när hen är i spel, min röst var mest en komma igång-röst för att få lite aktivitet att ta ställning till.

Min läsning hittills är att Stradh är ganska svårläst som vanligt, Sidd är rörig och Impetigo sparsam med posterna. Anth känns grön med sina resonemang och koordinering, Sidd fick lite sena grönpoäng för druidplanen om att inte behöva outa.

Vi är tyvärr ett stort gäng som lågflyger och postar väldigt lite, faran med att lågflyga som ulv är väl annars att man sticker ut och kan dra på sig heat pga detta, i det här partiet verkar inte det vara ett problem så det skulle inte förvåna mig om det är minst en ulv bland lågflygarna. Om det är fler än en ulv är det sannolikt en ulv också bland de som är inne och vevar mer.

Snömosinlägg, men lite transparens i alla fall. Sorry för att jag inte kan delta mer aktivt.

Jag flyttar från Impetigo och lägger min röst på en lågflygarkollega i hopp om lite mer aktivitet:

Röst: @Sömniga Isaac

Sysp

NNO
Jag skulle kanske flaggat för det tidigare. Är i NP tider och sluttampen så min tid på dagarna är begränsad då jag inte har möjlighet att kika in så mycket. Ska kika närmare nu på vägen hem och vara mer aktiv. Har dock läst lite vid några tillfällen.

Återkommer snart med tankar, funderingar och reflektioner.
Det gick ju fort 😄 Ser fram emot detta.

Anthrox

Kulturvetaringenjör
Stradh är en rimlig utröstning, men jag skulle gärna se dig ge ett exempel på när Sidd "försvarar sig ganska bra". Kan du citera ett sådant?
"Ganska bra" som i "det finns iaf ett försvar där, till skillnad från Stradh".

Sidd

”Bybo”
Nu är det sex timmar kvar av rundan. Sidd och Stradh verkar vara huvuddreven. Är vi nöjda med det? Kan vi få ut mer information ur rundan?

Jag vill nog mest se livstecken från @StradhLestat men om han är ensamilv kan jag förstå att han ger upp.

Stradh! Snälla, motivera din röst en gång till!
Ja det ska förstås hända mer tycker jag.
Att Stratten som alltid propagerar för kaos-stratt nu helt plötsligt verkar köra lågfygarulv pingar rejält. Denne kommer förstås göra sprattelförsök men som sagt så sticker detta ut. Så det ligger ju nära till att checka av denne.

Dock så ser jag förstås andra drev än på undertecknad😇

Två uppslag:
- Jag tycker vi tröskar igenom BM i R1 och iaf jag har landat i att det lutar åt grön spelare där.
I drevet mot BM borde nog en ulv hakat på: kolla igenom det drevet👍

- Det här med byns powerroller och outande är ett viktig ställningstagande: Jag tro Anthrox drog igång det och några andra propagerande för att det skulle outas. Jag såg det som honungsfälla för att locka fram Ulvar. Det blev inget av det bra försöket dock. Runt det där går kanske att hitta nåt gräv.

StradhLestat

Swashbuckler
Nu är det sex timmar kvar av rundan. Sidd och Stradh verkar vara huvuddreven. Är vi nöjda med det? Kan vi få ut mer information ur rundan?

Jag vill nog mest se livstecken från @StradhLestat men om han är ensamilv kan jag förstå att han ger upp.

Stradh! Snälla, motivera din röst en gång till!
Min röst på Ant grundar sig på hans förklaring att JC skulle välja en kollega som tidigt skulle dra på sig heat och bli siad och att ha gett den kollegan "tvärtom siande".
Att göra det tidigt i partiet, när byn VET att de inte kan lite på siande ökar i mina ögon chansen att den ulvkollegan blir uttöstad ändå, trots grönt siande.
Den utröstningen är vätd att ta tidigt för byn för att få lite koll på validiteten i sianden.
Det känns inte som mästeranalytikern Ant att göra så....där är förklaringen till min röst.

2. Hägerns medvetna feltolkningar och direkta lögner rödar honom i min ögon...så jag tror vi har vårt ulvpar i Ant och Häger
Bland annat påstås.det attjag reagrrar när det röstas på mig...jag ser nu när jag skummat ända hit att jag har många röster...peka gärna ut vart jag reagerat på dem?

3. Angående att jag postat och likat i "pub tråden". Att göra det tar mindre än en minut.
Det är oxo där jag är mest aktiv på forumet utanför varulvsspel... Så en minut där är inte att jämställa ned att kunna läsa 17+ sidor här. Anser man att det är ett 1 till 1 förhållande, så feltolkar och ljuger man medvetet...

Hägerstrand

Ballofix
2. Hägerns medvetna feltolkningar och direkta lögner rödar honom i min ögon...så jag tror vi har vårt ulvpar i Ant och Häger
Bland annat påstås.det attjag reagrrar när det röstas på mig...jag ser nu när jag skummat ända hit att jag har många röster...peka gärna ut vart jag reagerat på dem?
Du fick alltså röster från @fjodorsenuba , mig och @Basenanji mellan halv nio och kvart i nio i förmiddags. En timme senare reagerade du med att komma in och säga:

Kontorsdagat här som wlöar ner mitt deltagande en del...
Kånner att jag inte har mycket att gå på...
Planen med att inte röstA på någon känns tråkig...eå blir det väl i princip inget spel alls?...men ör det så ni vill ha det så...
När @Anthrox röstade på dig tog det dig tre minuter att komma in och posta

Kontorsdag idag som sagt...får läsa ikapp ikväll och se vad jag kan få ur mig för slutsatser....just nu hinner jag inte läsa vad som skrivits, analysera eller formulera ngt vettigt
Jag tycker inte att det är en "feltolkning eller direkt lögn" när jag säger att:

Fast du är ju uppenbarligen inne och läser löpande, för det tar dig inte många minuter att reagera när du får en röst på dig.

Sidd

”Bybo”
Min röst på Ant grundar sig på hans förklaring att JC skulle välja en kollega som tidigt skulle dra på sig heat och bli siad och att ha gett den kollegan "tvärtom siande".
Att göra det tidigt i partiet, när byn VET att de inte kan lite på siande ökar i mina ögon chansen att den ulvkollegan blir uttöstad ändå, trots grönt siande.
Den utröstningen är vätd att ta tidigt för byn för att få lite koll på validiteten i sianden.
Det känns inte som mästeranalytikern Ant att göra så....där är förklaringen till min röst.

3. Angående att jag postat och likat i "pub tråden". Att göra det tar mindre än en minut.
Det är oxo där jag är mest aktiv på forumet utanför varulvsspel... Så en minut där är inte att jämställa ned att kunna läsa 17+ sidor här. Anser man att det är ett 1 till 1 förhållande, så feltolkar och ljuger man medvetet...
Bra med nya tag på hur tråden urartar sig.
Du tar upp Anth här nu och jag är förstås intresserad då denne la en omotiverad slöröst på mig mitt på dagen bara i förbifarten. Den var konstig.

Bra påpekande om att vi med största sannolikhet behöver checka av den som Siats så vi vet status på Siaren. Kanske det här är en sak som nerfar byn som vi inte tänkt på när det snackats om dyr prislista för Julle.
Nästan så att man börjar undra om den här tanken tänkts igenom i en ulvtjatt Stratten?

Octagonal

Swashbuckler
Om jag förstår @damogn rätt blir resultatet av siandet offentligt. Det är bra! Byn komet i R2 veta huruvida Octagonal är grön/röd.
Hänger inte med i svängarna nu, jag kommer alltså bli siad?
So be it men jag kommer bli nattmördad. Isåfall är det bättre att inte berätta vem som sias så ulvarna inte kan mörda av den spelaren.

Skriver på luren nu och hänger inte alls med. Basse är vår siare som outat förutsätter jag. Sia mig gärna men avslöja isåfall inte det innan.

StradhLestat

Swashbuckler
Bra med nya tag på hur tråden urartar sig.
Du tar upp Anth här nu och jag är förstås intresserad då denne la en omotiverad slöröst på mig mitt på dagen bara i förbifarten. Den var konstig.

Bra påpekande om att vi med största sannolikhet behöver checka av den som Siats så vi vet status på Siaren. Kanske det här är en sak som nerfar byn som vi inte tänkt på när det snackats om dyr prislista för Julle.
Nästan så att man börjar undra om den här tanken tänkts igenom i en ulvtjatt Stratten?
Jag har nog lyft samma sak 3 ggr nu...redan igår när ant skrev det...där han skrev att det skulle vara jag/bm... för vi är , minns inte orden exakt, men ofta misstänkte på hur vi spelar och skulle dra på oss sianden....jag tyckte logiken i det haltade ganska tidigt...

Vimes

Gallerix
Okej, så med fem timmar kvar:

5 röster på Stradh
3 på Sidd
2 på Impetigo
1 var på mig, Häger och Isaac

Stradh är en ok utröstning, men jag ser ingen skillnad på hans spel här mot spel där han är bybo och kommer nog inte stödja den om det inte är så att typ Impetigo seglar upp och förbi Sidd. Jag skulle egentligen vilja ha med BM och Octa som potentiella utröstningar, men man kan inte få allt här i världen.

Basenanji

Basinixus
En
Hänger inte med i svängarna nu, jag kommer alltså bli siad?
So be it men jag kommer bli nattmördad. Isåfall är det bättre att inte berätta vem som sias så ulvarna inte kan mörda av den spelaren.

Skriver på luren nu och hänger inte alls med. Basse är vår siare som outat förutsätter jag. Sia mig gärna men avslöja isåfall inte det innan.
Octa! Kolla här där Damgn vissr hur siaren fungerar!

Huruvida jag är/inte är siare låter jag vara osagt.

Vimes

Gallerix
Sen tycker jag nog att Sysps "aah, men jag fick inte heller något PM!!!!" i rundans inledning inte ska glömmas bort, även om Sysp inte verkar vara ett alternativ denna runda.