Varulv [BH II] - R1

BiobunkerVII

Kaoskardinal
I korthet innan sänggående: just nu tror jag du och BM är våra ulvar. Basse varit blek och flamsig men bör kanske få någon runda på sig. Sysp är eventuellt opportunistisk som hakar på Hägers vanilla-claim och sen säger "ojdå, nu gjorde vi det lättare för ulvarna att hitta powers, vad knasigt". Fjodor osynlig. Impetigo inte skrivit så mycket men verkat redig i det han skrivit.
Impetigos enda (väl?) inlägg var typ ”jag hade valt Octa som medulv för det här går inte att vinna som ulv. Anthrox plan är bra”
men det kanske räcker för dig….

BiobunkerVII

Kaoskardinal
forts…Fjodde har fasiken varit mindre osynlig än Impe, känns som att Fjodde alltid döms för att han är återfallsförbrytare inte för att han varit osynlig i just det här spelet.

Octagonal och Impetigo har inte rosat marknaden med inlägg - där kan vi snacka om osynlighet.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag är verkligen inte säker.
@Big Mama lyft från min första röst: vad har de andra på dig? Att du la en röst med svag motivering tror jag: om du är grön så har du nog en ulv att hitta bland nån där i faggorna👍
Gräv runt dessa BM!

Förstås nån ulva-usling som klivit på det här drevet!
Hmm. Hägern tror jag inte det är. Antingen Sidd eller Vimes. Vimes är ju på mig hela tiden med små stick. Tex har han bytt genus på Julius Ceasar så han plötsligt har blivit en kvinna för att få er andra att känna intuitivt att här är det något. Samtidigt har Vimes varit lite väl övertydlig och borde som romare ha flutit med mer diskret. Samma sak med Sidd - för mycket tjo och tjim mot mig. Fattar om ni andra tycker vi fejkbråkar men det gör i alla fall inte jag.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har ont, är seg, trött, stressad och lite irriterad men ska försöka formulera något klokt. Så om jag låter otrevlig är det för att jag är i ett sinnelag (på grund av faktorer i jobb och privat) som gör mig ganska otrevlig.

Sidd - Har kommit igång. Har svarat på frågor som blivit ställda. Jag försöker fortfarande fatta grejen med BM. Var det att BM var tidigt in och aktiv som riktade misstanke mot hennes håll eller är det någon syskon rivalitet som ligger och skaver! Lyfter en tanke om att kika på folk som varit på BM. Kan du utveckla och förklara dina resonemang @Sidd? Du har redan börjat göra det, men jag försöker trög som jag är fatta vad som gör att vi eventuellt skulle kunna hitta ulvar hos de som varit på BM.

Vimes - Inne och petar på Sidd nu på kvällen när Sidd blev mer aktiv. Ställer kritiska frågor för att skapa klarhet. Får Sidd att tala ur skägget tillsammans med Biobunker. Lägger fram en tanke om att Sidd och BM är våra ulvar. Lust att utveckla den tanken @Vimes?

BM - Kommer med en tanke om att jag är ulv. Något som folk möter upp och det är väl här misstanken mot BM stiger? Om jag läser av tråden rätt. Jag fattar det oavsett som att ditt case @Big Mama bygger på att du tänker att en snällis blivit Julle denna spelomgång för att denne inte skulle opponera sig mot SL. Har jag fattat dig rätt?

Hägern - Kommer in och bidrar dels med ett system för att kunna se över rösterna då röstverktyget inte fungerar som det ska. Deltar även aktivt i diskussionen om vilka val ulven kan göra och vad resonemanget bakom dessa val kan vara.

Basse - Deltar även han i diskussionen om hur ulven kan ha tänkt. Lyfter tankar om vilka han skulle valt som kompanjoner, samt resonerar omkring för och nackdelar om olika val som ulven kan ha gjort.

Sen tar min hjärna slut, jag blev inte lika otrevlig som jag kanske trodde, men det är mest för att jag bara gick in för att skriva ned vad jag sett om hur andra förhållit sig till spelet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka, men gör så här så länge för att få impe att komma in i spel lite mer. Vill gärna se mer av impe i runda 1. Nu blev mina frågor kanske främst riktade mot Vimes, BM och Sidd, men så får vara. Ska se om jag kan göra något mer matnyttigt för byn framöver.

Röst: @Impetigo

Sidd

”Bybo”
I korthet innan sänggående: just nu tror jag du och BM är våra ulvar. Basse varit blek och flamsig men bör kanske få någon runda på sig. Sysp är eventuellt opportunistisk som hakar på Hägers vanilla-claim och sen säger "ojdå, nu gjorde vi det lättare för ulvarna att hitta powers, vad knasigt". Fjodor osynlig. Impetigo inte skrivit så mycket men verkat redig i det han skrivit.
Glöm inte @Octagonal som skrev att nu jädrans ska här skrivas å sen försvann.

Vad har du för rödare på mig än övriga tex Fjodde, Impetigo, Bb7, Octa osv?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@Anthrox en fråga om din plan, jag kan inte riktigt räkna alla tänkbara alternativ som den inte skulle funka på, men om en ulv fakeclaimar så hamnar väl väktaren i ett 50/50 val vem som ska skyddad?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har ont, är seg, trött, stressad och lite irriterad men ska försöka formulera något klokt. Så om jag låter otrevlig är det för att jag är i ett sinnelag (på grund av faktorer i jobb och privat) som gör mig ganska otrevlig.

Sidd - Har kommit igång. Har svarat på frågor som blivit ställda. Jag försöker fortfarande fatta grejen med BM. Var det att BM var tidigt in och aktiv som riktade misstanke mot hennes håll eller är det någon syskon rivalitet som ligger och skaver! Lyfter en tanke om att kika på folk som varit på BM. Kan du utveckla och förklara dina resonemang @Sidd? Du har redan börjat göra det, men jag försöker trög som jag är fatta vad som gör att vi eventuellt skulle kunna hitta ulvar hos de som varit på BM.

Vimes - Inne och petar på Sidd nu på kvällen när Sidd blev mer aktiv. Ställer kritiska frågor för att skapa klarhet. Får Sidd att tala ur skägget tillsammans med Biobunker. Lägger fram en tanke om att Sidd och BM är våra ulvar. Lust att utveckla den tanken @Vimes?

BM - Kommer med en tanke om att jag är ulv. Något som folk möter upp och det är väl här misstanken mot BM stiger? Om jag läser av tråden rätt. Jag fattar det oavsett som att ditt case @Big Mama bygger på att du tänker att en snällis blivit Julle denna spelomgång för att denne inte skulle opponera sig mot SL. Har jag fattat dig rätt?

Hägern - Kommer in och bidrar dels med ett system för att kunna se över rösterna då röstverktyget inte fungerar som det ska. Deltar även aktivt i diskussionen om vilka val ulven kan göra och vad resonemanget bakom dessa val kan vara.

Basse - Deltar även han i diskussionen om hur ulven kan ha tänkt. Lyfter tankar om vilka han skulle valt som kompanjoner, samt resonerar omkring för och nackdelar om olika val som ulven kan ha gjort.

Sen tar min hjärna slut, jag blev inte lika otrevlig som jag kanske trodde, men det är mest för att jag bara gick in för att skriva ned vad jag sett om hur andra förhållit sig till spelet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka, men gör så här så länge för att få impe att komma in i spel lite mer. Vill gärna se mer av impe i runda 1. Nu blev mina frågor kanske främst riktade mot Vimes, BM och Sidd, men så får vara. Ska se om jag kan göra något mer matnyttigt för byn framöver.

Röst: @Impetigo
Jag glömde att använda Hägerns snygga lista:

Basenanji - @Sysp
Anthrox - @BiobunkerVII
fjodorsenuba
StradhLestat - @Anthrox
Vimes - @Big Mama
Hägerstrand - @Big Mama
Sidd - @Big Mama
Sömniga Isaac - @Impetigo
Brynolf
Sysp - @Impetigo
BiobunkerVII
Octagonal - @Hägerstrand
Impetigo
Big Mama - @Sömniga Isaac

Sidd

”Bybo”
Impetigos enda (väl?) inlägg var typ ”jag hade valt Octa som medulv för det här går inte att vinna som ulv. Anthrox plan är bra”
men det kanske räcker för dig….
Bra där Bb7!
Tycker Vimes gör det lite väl enkelt att pinpointa Sidd&BM som röda och liksom glömma bort att Octa/Impe totalt lågflugit som en Fjodde i högform!

Big Mama

BM röstade du väl på för att hon skrev första inlägget?
Nån måste skriva första inlägget och idag var det jag. Som jag berättade så åkte jag tidigare till jobbet för att kunna spela med en kopp te i en halvtimme i personalmatsalen. Jag har mycket svårt att spela under jobbtid.

Nu ska jag sova så jag säger godnatt till alla kära galler och okära romare!

Anthrox

Kulturvetaringenjör
@Anthrox en fråga om din plan, jag kan inte riktigt räkna alla tänkbara alternativ som den inte skulle funka på, men om en ulv fakeclaimar så hamnar väl väktaren i ett 50/50 val vem som ska skyddad?
Ja, men då har vi också som sämst bytt ett för ett när vi redan ligger i massivt numerärt överläge.

Big Mama

Uttris! Jag önskar dig en god natt sömn och att du känner dig gladare imorgon.
Till nästa natt måste vi alla nämnligen vara starka och beredda på allt!

Sidd

”Bybo”
Jag försöker fortfarande fatta grejen med BM. Var det att BM var tidigt in och aktiv som riktade misstanke mot hennes håll eller är det någon syskon rivalitet som ligger och skaver!
Var det där ditt argaste gnälligaste😇

Jag ser på BMs tidigare spel som att denne typ inte brukar harkoll på att spelen ens startat. Denne är inte inne på forumet varje dag annars överhuvudtaget och nu denna gång är BM först!
Det uppmärksammade jag som nåt ovanligt nytt och tillräckligt för att lägga en första ”petröst” i R1 från jobbet.
Sen har BM stretat emot under dagen och fått drev mot sig. Svårt att analysera men jag lutar mer å mer åt att det är nån Ulv som trycker på i ett drev mot byboBM. Vimes verkar nu på kvällen falla in i den tesen med påståenden om att just jag Sidd skulle vara i maskopi med BM. Tokigt😇 Så Vimes har för mig mörkat himlen en del.

Mer har jag inte om detta @Sömniga Isaac hoppas det slingrar lite funderingar om mitt brusiga spel.

Sen så ska jag medge att det vore strålande om det visar sig att jag nitat en ulvaBM direkt i R1 men skulle gärna se er andras syn på situationen 👍

Octagonal

Swashbuckler
Nu ser jag fram emot att höra vad var och en skulle valt OM du fått Julius Ceasar-rollen.
Väldigt tidig på den bollen. Känns aningen okarakteristiskt utan att för den sakens skull vara särskilt rödande. Nu tror jag många av er inte håller med mig men jag är inte för denna typ av diskussioner rent generellt.

Ur ett byboperspektiv ser jag inte vad vi vinner på att diskutera detta sida ut och in. Det är VÄLDIGT lätt att ljuga om och ett ENKELT sätt att vinna gratis grön-poäng hos byn. Vem som helst kan säga att jag hade nog gjort si eller så. Och som MU är det nästan ännu enklare då denne förmodligen skissat på flera alternativ innan spelstart och därmed bara kan ta en av de som inte är i spel och lägga fram till byn.
Det bidrar bara till mycket text där folk ger ett sken av att vara aktiva och hjälpa byn fast så egentligen inte är fallet.

Jag har varit med i ulvlaget två gånger i MU sammanhang och säger detta av erfarenhet. Dessa diskussioner är tacksamma som ulv då de tenderar att skapa mycket text utan att hjälpa byn. Som sagt väldigt enkelt att som ulv ljuga om också.

Octagonal

Swashbuckler
Är JC en snäll och lite försiktigare person den här som inte ifrågasätter SL?
Sen håller jag med om att menyn är redigt snål nu när jag kollar
Övergripande tugg som detta ser jag inga problem med. Det är mer att alla ska posta sin egna uppställning av hur exakt dom hade gjort för val som jag inte ser någon poäng med då det generar mycket brus och ulvarna har bättre koll ochdet är väldigt enkelt att ljuga om.

Big Mama

Jag ser på BMs tidigare spel som att denne typ inte brukar harkoll på att spelen ens startat. Denne är inte inne på forumet varje dag annars överhuvudtaget och nu denna gång är BM först!
Damned if you do, damned if you dont. Det stämmer att jag brukar va sen på bollen men i ett spel i höstas skrev jag som förste man ett långt inlägg. Då trodde du också det var nåt lurt men jag var bara en enkel bybo som försöker bättra mig.

Octagonal

Swashbuckler
Men jag hade undvikit dem av metaskäl, vi ulvade tillsammans supernyss, och jag tror att vi skulle röda varandra så fort en av oss åkte. Jag hade nog valt @Impetigo och @Octagonal .
Att välja mig som ulv hade ju varit vågat. Var det inte @Anthrox som så sent som förra spelet konstaterade att "Octagonal är ulv tills motsatsen är bevisad".