Nekromanti Bevakning

Re: Varför olagligheter?

Precis - därför kan de inte heller utföra den typen av mer högteknologiska uppdrag. Ergo - gruppens sammansättning är avgörande för äventyrets överlevnad.
 
Re: Inget standardgäng

Fast kör man med en kriminell "stamp of approval" så kan ju detta ursäkta en hel del "underhållningsvåld" på ett annat sätt än om man kör en strikt socio-dramatisk spelstil. Att ha vapen och att döda andra personer känns på något sätt mer berättigat/rättfärdigat jmf med om man är George Svensson, trebarnsfar och ingenjör på Joulianta.

Fast psykosreglerna styr ju upp det lite i N2, men jag kör aldrig med dem. ,-)
 
Re: Inget standardgäng

"Att ha vapen och att döda andra personer känns på något sätt mer berättigat/rättfärdigat jmf med om man är George Svensson, trebarnsfar och ingenjör på Joulianta."

Säger bara en sak: "Falling Down", filmen med Michael Douglas.
 
Re: Inget standardgäng

Vilket var ungefär det jag åsyftade i inlägget högre upp (familjen i GBG).

Fast eftersom Mr Defence visade sig vara psysjuk (feg lösning IMO) så försvinner ju lite av den charmen.
 
Re: Varför olagligheter?

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr><p>Precis - därför kan de inte heller utföra den typen av mer högteknologiska uppdrag<p><hr></blockquote><p>
Da, mutta nicht necessarily. Är de listiga, så. Att befinna sig på fel plats på fel tidpunkt kan dessutom vara intressant.

Nightowl
 
Uppenbart skryt

menar du komma runt som i "den speciella prylen som gör den fin-fina övervakningsutrustningen oanvändbar" eller menar du komma runt som i (varning uppenbart skryt coming up!):

SL laddar den enda korridoren in till paydirt-delen av komplexet med allt han kommer på, så han äntligen kan nita de #"%&¤# spelarna, jag tror listan var ungefär som följer: IR, Sonar, Radar, Induktionskänsliga spolar i väggarna, chemsniffers (som letade efter sprängämnen och... ehrm... kroppsodörer), TV, TriD, låg-, hög- och vanlig-frekvensmikrofoner, tryckkänsliga golv, väggar och tak, lasrar, masrar, handavtryck, retinascanners, DNA-scanners... och ett par till jag glömt .

Lösning: Söv alla som behövdes till DNA/retina/handavtryck, koppla om switchen som låg mellan alla säkerhetsprylar och kontrollrummet (som av någon anledning låg *utanför* säkerhetskorridoren), och övertala (m.h.a. liten inflexibel klubba) kontrollrumskillen att inte göra något dumt... skicka alla varningssignaler till /dev/null/ och knata in...

Tror aldrig jag har sett en så sur spelledare... /images/icons/grin.gif
 
Back
Top