Nekromanti Betyg.

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Anonymt

Själv går man runt och är livrädd för att bli av med sin femma. Har bara en röst så om någon ger mig en etta påverkar det stenhårt!

:gremwink:

/Mats, ber om trubbel
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Med tankte på... (jo, lite OT blir det nog)

Jo, men det är så mycket annat som kan verka skrämmande för en ny och grön användare, så en sak till ska väl inte göra så mycket. Du vet: titlar, vad-ska-man-diskutera-i-vilket-forum, gamla användare, låsta trådar, Storuggla osv...

Skrämmande? Lilla jag? Inte då, de som mött mig kan verifiera att jag är en ofarlig och trevlig prick. Jag hoppas att de kan det i alla fall. o_O

Va? Vad är det där för könsdiskriminering? Vill du ge Insignia en femma ska det vara för att du tycker att hon gjort sig förtjänt av den, annars får du med mig att göra. Eller något annat i den stilen.

Rätt ska vara rätt.

-JPS- som inte alls tror att nya användare är rädda för Storuggla

Sicken kovändning! I samma inlägg också, nytt forumsrekord! ^_^

För övrigt ger Explorer mig ett varningsmeddelande när jag ska posta inlägg: "Du skickar ett formulär som inte är säkert. Det går att läsa informationen under överföringen". Sedan får man välja "avbryt" eller "skicka", men jag sakna alternativet "Jag skickar formuläret till ett diskussionsforum. Det är meningen att andra ska läsa informationen. Tänker du hålla på så där startar jag Netscape."

Nu kommer vi till pudelns kärna i mitt svar, det där dök upp för mig också när jag satt hemma och testade IE på min mac. Så jag gick över till Netscape istället och har inga problem längre, men när jag sitter på jobbet nu och... eh, jobbar hårt... (^_^;;) så händer inget dylikt alls. Och då är det exploder på en PC, så jag misstänker att det är något tjall på macversionen av IE. Vilket inte torde komma som en total överaskning egentligen.


Storuggla, har i alla fall för mig att Kvant nyttjar en mac.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Med tankte på... (jo, lite OT blir det nog)

"Va? Vad är det där för könsdiskriminering? Vill du ge Insignia en femma ska det vara för att du tycker att hon gjort sig förtjänt av den, annars får du med mig att göra. Eller något annat i den stilen."

Med tanke på att du befinner dig i Finland och jag i Sverige och vi båda är fattiga studenter så kan jag som mest råka ut för lite elaka kommentarer. Observera att jag aldrig gav henne någon femma. Själv fick du en fyra för att du är rolig, är det verkligen ett så mycket bättre skäl? Observera att det sällan ligger någon djupare eftertanke bakom mina, oftast ganska höga betyg.

"-JPS- som inte alls tror att nya användare är rädda för Storuggla"

Hade de vetat vad vi andra vet så hade de inte vågat vistas på samma forum som honom.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Verifikation

"de som mött mig kan verifiera att jag är en ofarlig och trevlig prick"

Det stämmer - Storuggla är inte ett dugg farlig. Han är nog mer rädd för nykomlingarna än de är för honom >:D
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Anonymt

Jo, när jag läste det här hade den redan sjunkit till en fyra :gremwink:

/Jonas, delade samma rädsla som du en gång i tiden
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Med tankte på... (jo, lite OT blir det nog)

men när jag sitter på jobbet nu och... eh, jobbar hårt... (^_^;;) så händer inget dylikt alls. Och då är det exploder på en PC, så jag misstänker att det är något tjall på macversionen av IE.
Exploder? va? Är det nått nytt program eller? :gremsmirk: :gremgrin: :gremwink:

okej, om man ska vara allvarlig ett tag... På min mac funkar det alldeles utmärkt! Nja okej, det buggar hela tiden typ :gremsmile: , men det där meddelandet kommer inte upp i alla fall :gremwink: ... Men jag vet ju inte vilken version du har... själv har jag mac os x versionen (vet inte om den heter IEX eller vad?) av IE, den som följer med när man klöper en ny imac...

Vilket inte torde komma som en total överaskning egentligen.
Nej, eller hur? Man ska egentligen inte använda microsofts program på macar, det känns som att allt de gör är att bugga!

/Jonas, undrar varför han inte kör netscape istället, arbetar ju aldrig på word...
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Med tankte på... (jo, lite OT blir det nog)

Skrämmande? Lilla jag? Inte då, de som mött mig kan verifiera att jag är en ofarlig och trevlig prick. Jag hoppas att de kan det i alla fall. o_O

Nej du, försök inte! Jag vet nog att alla nya invändare från Grisodlare till Soldat blir knäsvaga vid blotta tanken på dig. Antagligen vågar de inte ens gå ut efter mörkrets inbrott och ligger vakna och drömmer mardrömmar hela nätterna. Så det så. Dessutom tror jag att många nya användare tycker om att läsa dina inlägg eftersom de visar att man inte behöver ta allt på så stort allvar. Ja, faktum är att jag tror att alla nya användare älskar och ser upp till dig, och många av dem tycker nog att deras dag är förstörd om de inte får läsa minst ett Storuggla-inlägg. De flesta nya användare har nog ingen speciell åsikt om dig.

Vad sa du nu då?

Nu kommer vi till pudelns kärna i mitt svar, det där dök upp för mig också när jag satt hemma och testade IE på min mac. Så jag gick över till Netscape istället och har inga problem längre, men när jag sitter på jobbet nu och... eh, jobbar hårt... (^_^;;) så händer inget dylikt alls. Och då är det exploder på en PC, så jag misstänker att det är något tjall på macversionen av IE. Vilket inte torde komma som en total överaskning egentligen

Dagens moraliska ställningstagande: är den här delen av inlägget on-topic? Den handlar ju inte alls om samma sak som originalinlägget, men vi är ju trots allt ett par forumsanvändare som använder mac, och för oss är det här kanske den mest relevanta delen av tråden. Alla dessa valsituationer! Jag svarar i alla fall.

Egentligen var det ju inget fel, utan bara en säkerhetsinställningsruta som var oikryssad (sammansatta ord är mycket roligare). Det enda riktiga fel jag hittills upptäckt (nåja, Herr Balderk upptäckte det först) är att det inte går att klistra in text i kursiv- och url-rutorna. Det felet hade jag tänkt rapportera till Microsoft, men jag hittade inte Bill Gates telefonnummer. Eh... adressen man ska skicka buggrapporter till, menar jag (däremot upptäckte jag att "How do I uninstall Internet Explorer?" fanns med i FAQ:en på Microsofts sida med macprodukter).

I vanliga fall använder jag inte IE, men av någon orsak får jag inte använda Netscape 6 när jag kollar min mail, och sen brukar jag inte komma mig för att byta webbläsare.

-JPS- undrar om två Off Topic blir en On Topic
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Med tankte på... (jo, lite OT blir det nog)

Det enda riktiga fel jag hittills upptäckt (nåja, Herr Balderk upptäckte det först) är att det inte går att klistra in text i kursiv- och url-rutorna. Det felet hade jag tänkt rapportera till Microsoft, men jag hittade inte Bill Gates telefonnummer. Eh... adressen man ska skicka buggrapporter till, menar jag (däremot upptäckte jag att "How do I uninstall Internet Explorer?" fanns med i FAQ:en på Microsofts sida med macprodukter).

Går det inte? Va? Menmenmen, det funkar ju för mig i IE ju... hm, sitter du på OSX eller något flummigt? För det funkar för mig på OS 9.1!

Dessutom tror jag att många nya användare tycker om att läsa dina inlägg eftersom de visar att man inte behöver ta allt på så stort allvar. Ja, faktum är att jag tror att alla nya användare älskar och ser upp till dig, och många av dem tycker nog att deras dag är förstörd om de inte får läsa minst ett Storuggla-inlägg. De flesta nya användare har nog ingen speciell åsikt om dig.

Jag är rörd. ^_^


Storuggla, har en blå mac!
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Med tankte på... (OT)

Går det inte? Va? Menmenmen, det funkar ju för mig i IE ju... hm, sitter du på OSX eller något flummigt? För det funkar för mig på OS 9.1!

Just nu använder jag OSX 10.0.3, som är en aning flummigt (de flesta OSX-program funkar nämligen inte på det), men det var samma problem i OS 9.1 (som för övrigt försvann för ett par dagar sedan. Visserligen är jag lite irriterad på den saken, men jag måste medge att det kraschade mycket problemfritt och användarvänligt. Nu måste jag bara installera om det så fungerar det nog igen).

Antagligen beror det på IE-versionen (5.någonting). Man kunde ju fråga Herr Balderk vilken webbläsare han använder och sen skulle man kunna... ehh... jag vet inte... säga "vad var det jag sa?" eller något i den stilen.

Jag är rörd. ^_^

Dagens goda gärning! Nu behöver du inte gråta för att Rising var elak mot dig på Rollspelsforumet längre.

Ehh... avsluta diskussionen?

-JPS- ska köpa OSX 10.2 snart och då kommer allting att fungera hur bra som helst i all evighet, amen
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Med tankte på... (OT)

Okej, vilken webbläsare använder jag? Nu har jag upptäckt det här inlägget rätt så sent, men ofta har jag bara tid att kolla om jag fått svar på mina egna inlägg... okej åter till frågan: Jag har faktiskt ingen aning, Internet Explorer använder jag ju, till OSX (vet inte vilken version :gremsmile: ) och mer vet jag inte! Jag brukar inte kolla det där så noggrant, om du säger hur jag kollar upp mer information så kan jag ta reda på det :gremwink:

/Jonas, blir inte omnämnd i så många inlägg :gremfrown: :gremsmile:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Med tankte på... (OT)

I webläsarens Hjälp-meny finns ett alternativ som heter "Om Internet Explorer". Där kan du kolla vilken version du har.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Med tankte på... (OT)

Mja... eftersom vi nu vet att Hr B använder OS X så kan vi sluta oss till att han är en appleit. Och appleiter får sitt versionsnummer genom att trycka på applemenyn och där kan man klicka på "Om Bubbaflump" och se vilket nummer Bubbaflump nu har.


Storuggla, kände sig besserwissrig
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Med tankte på... (OT)

Jo, jag kom på det... men nu sitter jag på PC så jag kan inte fixa det just nu... Imorron kommer infon, väldigt spännande det här :gremwink:

/Jonas
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Med tankte på... (OT)

Okej och nu svaret!!! *Trumpetfamfar *trumvirvel

Internet Explorer version 5.1 för mac OSX!!! mac OSX version: 10.1.5!

Ja, det var väl det, vad var det du skulle säga nu, kvante? :gremwink:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Med tankte på... (OT)

vad var det du skulle säga nu, kvante?

Vad var det jag sa...

Om du tycker att det är väldigt störande att inte kunna klistra in text i kursiv -rutan kan du ju försöka ladda ner en annan webbläsare, till exempel Netscape eller iCab .

Det var allt från konsumentupplysningen för den här gången!

-JPS-
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Med tankte på... (OT)

Jo funderar på att göra det! Men jag tror att netscape redan finns på datorn... hmm.. ska kolla det när jag kommer hem, sitter på skolan nu :gremwink:

Netscape är ju ändå bättre äb explorer, i min erfarenhet (som inte är sådär jättestor :gremsmile: )!

/Jonas
 
Top