Nekromanti Betatest: Kallprat - Småpraten i mobilen

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Samma android som tidigare. Jag kan se vad som tjattas, men den skiter högaktningsfullt i att posta det jag skriver.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Just nu ändrar jag konstant, så den kan sluta fungera lite då och då. <div>
</div> <div>Lyckas du bli inloggad? Texten på login-knappen ska bytas till ditt att innehålla ditt användarnamn när man loggat in. </div> <div>
</div> <div>Får du nån alert-ruta när postningen inte går igenom? </div>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hmmm, ok. Skumt att den inte fungerar, det är iofs en POST och inte en GET. <div>
</div> <div>Måste installera Androids SDK för att debugga det. </div> <div>
</div> <div>Nån som lyckats posta med Android? </div>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Användarlista

Dagens uppdatering är att det nu finns en lista över aktiva användare i kallpraten. <div>
</div> <div>Swipea åt vänster på skärmen så kommer en lista med lite utförligare information om användare upp. </div>
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Nu har jag också kallpratat!

Jag kör iCab på min 3gs, och det funkar helt okej, med framför allt ett problem: den kan inte ändra storleken på sidan när jag antingen växlar mellan helskärm och vanligt ui med browsern, eller när jag lägger telefonen i landskap för att kunna skriva bättre.

Sen känns det som att den skrollar rätt osmooth, men det är inte så farligt.

I övrigt: FETT! :gremdrink:
 
G

Guest

Guest
Gardener said:
Hmmm, ok. Skumt att den inte fungerar, det är iofs en POST och inte en GET.<div>
</div><div>Måste installera Androids SDK för att debugga det.</div><div>
</div><div>Nån som lyckats posta med Android?</div>
Japp, jag kan posta, dock är det lite si och så med kontakten mot server känns det som och den kan sluta uppdatera flödet lite sådär oförhappandes ibland.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Har hackat en del under dan, då kan det ha gått ner lite då och då. Nu gör jag inget dock. <div>
</div> <div>Gå det ner kan du prova knappen uppe till höger, som ska starta om flödet. </div>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tror inte det är direkt anpassat för iCab, även om det är samma renderingsmotor. Jag skulle nog rekommendera att öppna i safari och spara som bokmärke på homescreenen. <div>
</div> <div>Angående scrollningen så kommer det aldrig bli lika bra som en native app. Jag tycker dock som att det verkar som om det blir smidigare efter första gången man scrollat upp en bit. Sen blir den ganska ryckig om det börjar hända mycket. </div>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Dagens uppdateringar

Har inte gjort så mycket idag, men lite blev det iaf. Några små buggfixar bland annat. Enda riktiga featuren är att användarnamn nu visas med samma färger som på hemsidan. Blir lite färggladare, men ser nästan lite rörigt ut. <div>
</div> <div>Jag slog även av animering vid uppdatering av listan, tydligen ska det funka dåligt på Android. Har även sänkt max antal meddelanden som visas till 50. Detta framförallt för att jag upptäckt att hela listan renderas om när det kommer ett nytt meddelande, och jag inte har hunnit undersöka varför än. Detta kan också förbättra uppdateringen något. </div> <div>
</div> <div>Till sist bytte jag till en minifierad version av ramverket, som gör att uppstarttiden blir mycket snabbare. </div>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Dagens uppdateringar

Har fixat en bugg som förhoppningsvis gör att Krille inte är så hemlig längre. Rensade bort några skräptecken som jag inte vet var dom kom från, varför dom inte syntes i texteditorn och hur koden öht kunde funka med dom. Tror dock inte jag orkar göra så mkt mer. Den funkar hyfsat bra nu för mig, och jag funderar på att prova att göra en riktig app till Android istället.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Kallprat - för iPhone/iPad

Jag har nu uppdaterat Kallpraten till senaste versionen av ramverket som ska fixa några småsaker. Passade även på att göra det smidigare att konfigurera, så nu har jag lagt upp en "riktig" version. <div>
</div> <div>Det betyder att jag tagit bort gamla länken som hette "touchat" och det är en ny som heter "Kallprat" som gäller. Den finns länkad ovanför småpraten, och från gamla platsen. </div> <div>
</div> <div>http://www.rollspel.nu/forum/kallprat/ </div> <div>
</div> <div>Provade den i min Android-telefon, och den funkade att ladda och logga in. Men det verkade inte hända så mycket när jag skrev. Det ska även finnas stöd för Blackberry 6 nu, men det har jag ingen aning om ifall det funkar. </div>
 
Top