Nekromanti Besvärliga RP's

Favelan

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
58
Location
Strömstad
I vintras hade vi det uppdelat mellan de olika spelen, då spelade vi eon och äventyret i Jarla. Under tiden vi spelade fick en kompis DoD, då ville några spela det. Därför snabbade vi upp det hela, och efter att de hade genomfört halv äventyret tyckte de att de var klara...
Den senaste månaden har jag kommit till insikt att Eon är roligare, så jag försökte få dem att spela klart Jarla. Vi samlades och började spela. Eon är roligt och så var det ett tag, men sedan strulade allt ihop sig. Delvis för att jag uppträdde oreallistik mot dem, samt att de splittrade sig och ville utföra olika saker på olika ställen...
Nu tänker jag prata med dem om situationen till helgen och fråga om vi ska fortsätta, med Eon och Jarla för tillfället eller om vi ska spela något annat. (DoD är över sedan någon vecka tillbaka).

/Favelan

"Det viktiga är inte vad man gör utan vad man menar" (alviskt ordspråk)
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
jag tror att det egentliga problemet är att det helt enkelt är alldeles för roligt att skapa rollpersoner i Eon, så att spelarna hellre än att faktiskt spela fastnar i tabellträsket... but who can blame them? det är faktiskt jävligt kul att göra rollpersoner.
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Men, då menar du alltså att det är Krilles fel!
Eller vem är ansvarig för att det är så roligt att göra karaktärer i Eon?
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Jag har själv både spelat, och varit spelledare, där varje person haft 2 (eller ibland tom fler) karaktärer.

Första gången vi gjorde det, var för att vi var 3 spelare + SL, och äventyret bedömdes behöva ha 6 spelare. Voila, 3*2 = 6.

Själv tyckte jag sedan att det var väldigt roligt att kunna spela flera karaktärer samtidigt. Jag kunde ha en som hade en massa att göra när vi kom till en stad, och en annan som var mer i hetluften när vi var ute i det fria.

Visst, en del tycker kanske det är kass att spela flera olika karaktärer för en hel del möjlig och omöjliga anledningar. Men vi spelade alltid för att ha roligt, det är ju därför man spelar :gremsmile:.

Så skulle detta få dina spelare att bli gladare och trivas mer, så varför inte. Andra förslag har också varit bra, så som att tvinga dom skriva ner en bakgrunds historia, och därmed bli mer "comittade" till sina karaktärer. Men återigen, vi spelar ju för att ha roligt, så whatever works.

Lycka till,
/G
 

Favelan

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
58
Location
Strömstad
Mmm... Du har rätt+ bra ide[NT]

[No Text]

"Det är ingen skam att tiga om man inte har något viktigt att säga"
 
Top