Nekromanti Besvärjelse tidsgång!!

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Hur lång tid tar det att göra en besvärjelse? Spelar det någo roll hur många filament man alstrar?

// Sebbe

- Ärkemagikern
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Hur lång tid tar det att göra en besvärjelse?"

Om du menar att kasta/väva, en halv runda per färdighetsslag. Krävs det ett slag för Alstra, två slag för Transformera och ett för Besvärjelse så krävs sex slag, dvs tre rundor.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
1+2+1 != 6

Rättelse: Det blir fyra slag och därmed två rundor. Om man vill veta mer om magi och halverad tidsåtgång så köp M&M!
 

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Re: 1+2+1 != 6

Har den men orkar inte hämta den!! :gremwink:

Undrar bara om det spelar någon roll om man alstra X antal filament, om det påverkar längden?

// Sebbe

- Ärkemagikern
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: 1+2+1 != 6

"Rättelse: Det blir fyra slag och därmed två rundor."

Egentligen tänkte jag skriva tre slag för besvärjelse, men det försvann nånstans.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Att notera i sammanhanget är också att improviserad magi tar en hel runda per färdighetsslag, inte en halv som vid "färdigförpackad" magi.
 

Fred

Veteran
Joined
17 Sep 2002
Messages
50
Location
Kunsbacka
Aj!

Trevligt att försöka alstra den om man inte har artefakter som gör det åt än... luktar bränd trollkarl
 

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Re: Aj!

Nja, nu ere ju så att jag råkar vara en sådan Ärkemagiker

Jag har FC 50 i 10 olika aspekter.. är 12000 år gammal och frukstansvärt mäktig och ond! =)

// Sebbe
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Re: Aj!

Jag har FC 50 i 10 olika aspekter.. är 12000 år gammal och frukstansvärt mäktig och ond

Själv fattar jag inte vad som är roligt att spela en sådan person. Nej, om du frågar mig så ska man vara liten och oskyldig. Inte någon super hjälte av något slag. Där i mot tycker jag att det är okej att ha ett rykte så att folk tror att man är det :gremgrin:

P.s Om man nu skulle råka vara så gammal borde man vara lagom inåtvänd oavsett ras, eller? D.s
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Re: Aj!

Nej, om du frågar mig så ska man vara liten och oskyldig. Inte någon super hjälte av något slag.
Själv förstår jag inte hur ni kan tycka detär kul att spela sittande, Nej om du frågar mig så ska alla stå upp, och stirra in i varsin vägg samtidigt som man mumlar på rövarspråket och skriver lappar om vad det är man vill att sin karaktär ska göra, allt medan spelledaren långsamt går runt och förkunnar goda bitar ur lukasevangeliet.

Alla andra sätt att spela är bara töntiga!
 
Top