Madon
Warrior
Hallå!
Jag håller på att konstruera en kampanj till mina spelare.
Den ska vara på ön där så många tiraker bor (ni fattar vilken jag menar... ändrar då jag kollat upp). De ska vara där av en icke namngiven orsak, troligtvis handelsresa eller liknande.
Där kommer de vara i vildmarken, och se ett par halvmaffiga monster (förslag?), som halvt håller på att mörda en tirakhona. De räddar henne och hon tar med dem till sin by för att vara snäll (hon och några av de andra tirakerna pratar deras språk) (Skulle det stämma, skulle en tirak stå i tacksamhetsskuld till människor)
Där stannar de, bor med de andra tirakerna, ställer upp i deras lekar och försöker bli accepterade av dem...
Vad tror ni? Jag är så pass trött så att jag inte orkar spinna vidare på detta inatt.
Har ni några förslag på vad som kan hända eller vad de skulle kunna göra?
Jag håller på att konstruera en kampanj till mina spelare.
Den ska vara på ön där så många tiraker bor (ni fattar vilken jag menar... ändrar då jag kollat upp). De ska vara där av en icke namngiven orsak, troligtvis handelsresa eller liknande.
Där kommer de vara i vildmarken, och se ett par halvmaffiga monster (förslag?), som halvt håller på att mörda en tirakhona. De räddar henne och hon tar med dem till sin by för att vara snäll (hon och några av de andra tirakerna pratar deras språk) (Skulle det stämma, skulle en tirak stå i tacksamhetsskuld till människor)
Där stannar de, bor med de andra tirakerna, ställer upp i deras lekar och försöker bli accepterade av dem...
Vad tror ni? Jag är så pass trött så att jag inte orkar spinna vidare på detta inatt.
Har ni några förslag på vad som kan hända eller vad de skulle kunna göra?
För att inte glömma alla belöningar de får om de klarar av sina utmaningar, tänk vilken mäktig känsla att accepteras som en i gänget! Som att bli indian efter att ha tjänstgjort i kavalleriet eller något. Att se deras mindre civiliserade kultur med förståelse och uppleva den. Ja, nog lan det bli spännande alltid. Uppdelning av jaktbyten kring segerelden, omplåstring efter skador och all prestige som uppstår mellan människa och tirak. Ska man dra det riktigt långt så har jag för mig att människa och tirak kan få avkomma tillsammans. Eller så är jag bara knäpp, trött och pervers. Beror lite på hur länge människorna stannar, kanske tvingas de att stanna av stammen, eller trivs bättre där än i civilisationen? Det är upp till spelarna. I vilket fall, låt dem lära sig lite vildmarksfärdigheter av självaste Takalorrs mest härdade jägare, så att de om de vill kan komma hem och skryta med att vara minst lika skillade som Steve Erwin (eller vad han heter) eller crocodile Dundee.
). En annan nackdel är ju att det inte blev lika tydligt hur gûrderna i byn hade förändrats (fräckare och så som de hade blivit) då de inte vann. Ja jag vet att det inte går ihop med det officiella om tiraker men sådan är jag </font></td></tr></table>