verlandes.
rollspelskollektivet
Andra utgåvanOm jag inte minns fel kommer snart en reviderad version av ToC. Eller har förlaget lagt ner det projektet? Ser sällan spelet på butikshyllorna numera.
Last edited:
Andra utgåvanOm jag inte minns fel kommer snart en reviderad version av ToC. Eller har förlaget lagt ner det projektet? Ser sällan spelet på butikshyllorna numera.
Andra utgåvankickstartadesbackerkitades nyss, tror håller på att rullas ut.
Just Chaosium och Pelgrane Press har ju också en rätt konstruktiv konkurrens, ser att de brukar lyfta varandras produkter på sociala medier och de verkar genuint respektera och tycka om varandra.Det var ju bra. Tycker att CoC behöver minst en stark konkurrent.
Där är jag tämligen stolt över rollspelskapare som community (och som en del av en större rollspelsgemenskap), att man konkurrera men också försöker lyfta varandra till nya höjder och ser varandras framgångar som något bra för rollspel som helhet!Just Chaosium och Pelgrane Press har ju också en rätt konstruktiv konkurrens, ser att de brukar lyfta varandras produkter på sociala medier och de verkar genuint respektera och tycka om varandra.
Just Chaosium och Pelgrane Press har ju också en rätt konstruktiv konkurrens, ser att de brukar lyfta varandras produkter på sociala medier och de verkar genuint respektera och tycka om varandra.
Håller med.Där är jag tämligen stolt över rollspelskapare som community (och som en del av en större rollspelsgemenskap), att man konkurrera men också försöker lyfta varandra till nya höjder och ser varandras framgångar som något bra för rollspel som helhet!
Jag är inte så insatt i själva Cthulhu som Franschise, men finns inte detta redan fast inte utgivet av Chaosium? Tänker att mycket av lovecrafts grejer måste vara "fria/öppna"-licenser vid det här laget och någon annan tatt tag i saken med att göra ett slimmat skräckrollspel på Mythosen?
Icke att förglömma Lovecraftesque, som dock är en helt annan genre än Call of Cthulhu. Lovecraftesque är mer direkt emulering av Lovecrafts noveller och romaner och mindre ”äventyrande i Lovecrafts värld”. Men ett väldigt bra spel!Cthulhu Dark (pdf). Slå 1T6, en extra om det är relevant för ditt yrke och ytterligare en om du vill lyckas med risk för din mentala hälsa.
Kutulu. Populärt i Japan, baserat på Gumshoe-systemet.
Okult. Samberättarspel - har inte läst det.
Dom två sista är gjorda av forumiter.