StradhLestat
Möjliggörare
Jag är nog rätt enig här----det är två olika förmågor som jag dessutom tror är sällsynta på att vara bra i samma person (undantag finns alltid)Min utgångspunkt är mest att det är svårt att skriva äventyr, ännu svårare är det – att döma av det som finns att köpa – att skriva dugliga äventyr. Jag är inte övertygad om att spelskapare i allmänhet är speciellt bra på äventyrskonstruktion (därav att kapitlen om tips/tekniker för sånt i deras spel är så anemiska). Så jag tror att de helt enkelt gör det de inspireras att göra, det de vill göra.
Liksom, överlag är det här med att bli klar med saker en förmåga få verkar besitta. Och när jag träffar folk som gillar att skriva regler så blir de ju verkligen aldrig klara. Det de brinner för och drivs av är ju att bygga Det Bästa Systemet. Så att såna människor inte fokuserar på att skriva äventyr tycker jag är helt begripligt.
De flesta kreatörer lutar nog åt ena eller andra sida här, men "måste" också göra den svagare (eller kanske för dem ointressantare) sidan, för att ens ha en produkt. Ibalnd är det tydligare vart skaparen lutar än andra....