Beastmen på svenska?

Hubarth

Veteran
Joined
10 Apr 2012
Messages
131
Location
Gbg
Ligger i startgroparna för att kanske köra nya uppdaterade Enemy Within till Warhammer 4ed. Jag försöker i allmänhet att översätta allt och majoriteten av spelarna är heller inte så bekanta med warhammer-världen. En sak jag funderat över är bästa möjliga översättning på "beastmen". Man kan ju förstås tänka sig "bestmän" rakt av. Problemet med detta är dock dels att det antyder att skapelserna endast är av hankön, men framför allt att jag får associationer till en kategori män som man gärna tar med till sitt bröllop - vilket i sig lägger lite sordi på stämningen. Har någon ngt bra förslag att använda? Jag funderar på att stjäla "vanväxare" från Svärdets sång, men jag tycker inte riktigt att det i detta fallet passar eller täcker in vad som menas, egentligen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Vi pratade om det här för kanske sex sju månader sen har jag för mig? Nån mer som minns?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Är de typ djurhumanoider? Och är detta tänkt att vara människornas skällsord för dem? (Det låter ju inte så smickrande på engelska.)
 

Hubarth

Veteran
Joined
10 Apr 2012
Messages
131
Location
Gbg
Är de typ djurhumanoider? Och är detta tänkt att vara människornas skällsord för dem? (Det låter ju inte så smickrande på engelska.)
Ja och ja. Jag tror att det ska anspela på diverse medeltida föreställningar om konsekvensen att ha sex med djur.
 
Top