Nekromanti Bassejr spelleder Fantasy! - Old School Gaming

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
"En skicklig smed säger du? Det är ju sannerligen en värdefull sak, och jag tror att vi alla kan komma på saker vi gladeligen skulle få tillverkade åt oss. Men vad tror du att du kan göra för oss, Gordin, när vår tid är begränsad? Hur snabbt kan du arbeta?"
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Rymdhamster said:
"En skicklig smed säger du? Det är ju sannerligen en värdefull sak, och jag tror att vi alla kan komma på saker vi gladeligen skulle få tillverkade åt oss. Men vad tror du att du kan göra för oss, Gordin, när vår tid är begränsad? Hur snabbt kan du arbeta?"
"Jag har ett par föremål jag kan tänka mig att sälja er för en billig penning. Annars har jag nog tid att i alla fall slå upp en fyra eller fem rustningsdelar eller vapen till imorgon."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
"Så vad vill du ha betalt för en rustning?"
"Vanligtvis, tiotusen guldmynt. Antingen det, eller ädelstenar. Artifakter går också bra. Men för er: Nicolaus systers huvud i en säck."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Bassejr said:
God45 said:
"Så vad vill du ha betalt för en rustning?"
"Vanligtvis, tiotusen guldmynt. Antingen det, eller ädelstenar. Artifakter går också bra. Men för er: Nicolaus systers huvud i en säck."
"Jag gillar dig mer och mer för varje minut meister dvärg."

Wernner hoppar upp på den nu färdigställda vagnen.

"Låt oss ge oss iväg så att vi har så gott om tid som möjligt på oss. Ni slösar solljus!"
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Bassejr said:
"Jag har ett par föremål jag kan tänka mig att sälja er för en billig penning. Annars har jag nog tid att i alla fall slå upp en fyra eller fem rustningsdelar eller vapen till imorgon."
"Låt mig se vad du har för föremål, mäster smed. Och kanske kan du göra något med min yxa. Det krävs en skarp egg för att nacka en nekromantiker av sådan kraft som här."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag har gått runt en bit och missat vad de har snackat om, men det lilla jag hörde i början har fått mig att tänka lite. Han kan inte läka en död kropp... men borde man inte kunna göra en ny?

Jag går fram mot Nicolaus.
"Ursäkta, men jag kanske inte kan så mycket om nekromantik men du säger ju att det är själva kroppen som är felet eller hur. Kan man inte göra en ny? Jag menar biståndsdelarna av en människropp är mest vatten"
jag rör med handen i luften och drar ut lite vatten
"Sedan kanske du behöver något från orginalet, kanske några droppar av hennes blod eller liknande. Men jag tänker att göra en ihålig levande kropp på magisk väg borde ju inte vara några problem, men kan du flytta över hennes själ till den då?"

Jag sticker mig i fingret och tar fram lite blod och försöker skapa en miniatyr kropp av mig själv med magi.
[BOTCH 5 tärningar 3 ettor (tur att jag inte försökte försvara mig eller något :gremsmile: )]
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Dvärgen nickar åt gamlingen och krafsar ner din beställning på en bit pergament med ett kolstift. "Vad kan jag stå till tjänst med för er övriga?"

Nicolaus, som iaktar dit lite misslyckade försök till att återskapa en kropp, snörper på läpparna i avsmak. "Jag har övervägt tanken, men... Det skulle vara en riskabel, och mycket krävande procedur. Det skulle krävas mycket blod, eller annan vävnad, vatten, och eld, i perfekt balans med varandra. För att inte tala om att sedan överföra själen till den kroppen, då det skulle vara en i praktiken hjärndöd kropp, om än en hälsosam och hel sådan. Det hela skulle vara för komplicerat och för riskabelt. Kanske i framtiden, att jag kan komma att finna makt nog att genomföra det, men inte som vi är nu: fyra flyktingar i ett tältläger."

Han blir tyst ett ögonblick, och påpekar sedan "Om du utgår ifrån en kolstav när du ska frammana en kropp av kött och blod, krävs mindre koncentration för att genomföra besvärjelsen. Tänk på det till nästa gång."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
"En rustning tack."
"En hel rustning blir svårt, då hinner jag inte med någonting annat, men jag kanslå upp en ordentlig skäld för dig, eller en kraftigare hjälm."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Bassejr said:
God45 said:
"En rustning tack."
"En hel rustning blir svårt, då hinner jag inte med någonting annat, men jag kanslå upp en ordentlig skäld för dig, eller en kraftigare hjälm."

"En sköld låter mycket bra."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hmm, sådär dåligt brukar det inte gå. Aja, har aldrig försökt göra en docka innan.

"Ok, var en tanke bara, men jag tror nog inte jag tänker försöka skapa några kroppar direkt. Men tack för tipset. Tänkte bara att då det var kroppen som var problemet så tänkte jag om den gick att byta på något sätt."

Jag funderar lite mer och sneglar mot knät.
"Men det är för att det är en död kropp som den inte går att hela antar jag? Självklart är det något som typ är omöjligt antar jag men... hon har sin själ, hur svårt är det att försöka få själva kroppen levande? Och då inte med offer eller så, men med magi genom att kanske jag vet inte, norpa magisk energi eller energi från naturen. Den är ju ganska levande."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Dvärgen nickar åt Werner, och tittar på Tarin och Mogora i väntan på deras beställningar.

Nicolaus skrockar lite åt Tarins lustiga sätt att prata, och svarar "Jag har övervägt sådana möjligheter också, men det är en magisk ritual som, även med alviska prästers expertis, skulle kräva många år av konstant flöde av magisk kraft. Det är mycket möjligt att det skulle fungera, men lycka till att hitta en alvisk präst som skulle åkalla hela sin församling för att meditiera för en galen nekromantiker och hans offer. Desutom fins chansen att hennes kropp redan läks långsamt, genom att vi hela tiden vistas i naturen. Det är den faktiska anledningen till att vi håller oss ur städerna. För mycket bebyggelse gör det svårt att komma åt skogens mana, och det gör henne orolig och obekväm, och hon har beskrivit hur smärtan i benet ökar när vi bor i städer för länge i taget."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag håller på att skaka på huvudet åt erbjudandet om ett dvärgsmitt vapen eller likanande, vad ska jag med ett sånt till? Men hindrar mig. Jag är ju livvakt... eller ja.

Jag nickar och drar mitt svärd och håller upp det mot dvärgen, pekar på det. Ett svärd, det skulle vara bra.
 
Top