Nekromanti Barnprogram

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Barnprogram av idag

Detta är inte LSD. Det är mest standardfantasy med ett märkligt studsande björnar-koncept. Möjligtvis blir det roligare att titta på om man är hög.

Detta är surrealistiskt, bisarrt, och fullkomligt kaotiskt. Det har episoder där huvudpersonerna blir förvandlade till humanoida korvar. Det går faen inte att titta på om man -inte- är hög while doing it.

Vad gäller svenska röstskådisar kan jag inte uttala mig. De suger säkert, att där finns en problematik kan jag nog köpa. Men jag vidhåller att de amerikanska barnprogramen idag är -mycket- bättre än de var för 10-20 år sedan.

- Ymir, vet
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Re: Barnprogram av idag

Detta är inte LSD. Det är mest standardfantasy med ett märkligt studsande björnar-koncept. Möjligtvis blir det roligare att titta på om man är hög.
Å andra sidan blir man inte "hög" av psykotropiska droger, åtminstone inte som jag använder ordet. Det rör sig om söta bjärnar som dricker något och sedan studsar omkring. Kanske en lätt LSD-tripp, inte ens i närheten av t.ex Krambjörnarna, men ändå.

Vad gäller svenska röstskådisar kan jag inte uttala mig. De suger säkert, att där finns en problematik kan jag nog köpa. Men jag vidhåller att de amerikanska barnprogramen idag är -mycket- bättre än de var för 10-20 år sedan.
Det jag utgått från hela tiden är de barnpårogram våra barn, här, utsätts för. Och alla har inte Nickelodeon, där det mesta bra verkar gå. Hur mycket Cartoon Network har du sett?

Jag är säker på att det produceras mer bra amerikansk barn-TV, men jag tror att det har att göra med att det produceras mer amerikansk barn-TV idag. Procenten tror jag är densamma.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Barnprogram av idag

Tja, Justice League Unlimited och Teen Titans gick på Cartoon Network. De är skitbra.

Men om programutbudet i gemen kan jag inte heller uttala mig, jag tittar inte på tv så mycket som enskilda tv-serier liksom.

Att röstskådisarna måhända suger sänker ju inte tvunget hela programmet, dock. Jag får kolla lite på svenska Avatar och uttala mig, för Avatar är typ den bästa barn-tv som någonsin producerats. Om de svenska distributörerna slarvat bort den borde de skjutas eller nåt-

Och jag menar...menar du att de svenska röstskådisarna -inte- sög på 80-90-talet?

- Ymir, undrar
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: Barnprogram av idag

"Och jag menar...menar du att de svenska röstskådisarna -inte- sög på 80-90-talet?"

Nu hoppas jag att du inte talar illa om Peter Harryssons heroiska insats som Skeletor. Kopplingen mellan dem är ju så uppenbar.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Rocko's Modern Life

Har inte barnprogram alltid var rätt psykade? Min favorit är Rocko's Modern Life. Det är eskapader i ena karaktärens magar, det är hunden som dreglar i sin skål och sedan dricker upp det, etc, etc.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Re: Barnprogram av idag

Det jag utgått från hela tiden är de barnpårogram våra barn, här, utsätts för. Och alla har inte Nickelodeon, där det mesta bra verkar gå. Hur mycket Cartoon Network har du sett?
dom flesta ser nog mest bara på bolibompa/barnkanalen och det mesta tycker jag nog är riktigt bra, skulle aldrig falla mig in att låta mina ungar se på Nickelodeon och Cartoon Network.
 
Top