Varulv Bamse och hans vener - R5

Brynolf

Orange
-Du Ola får sima til sjörövana och bonka de. Säger alla venerna. Om deras bot sunker så kan vi se vart den landar och då vet vi var havets botän finns. Och där fins skaten.
-Nej tak. Sa Ola
-JO NU! Skriker alla.
-Men vänta vad är det funnåt som läcker ur OlaGrevligens hörlurar? Blashyrkh Mighty Ravendark? Sa Nallemaja
-Det där er ju inte OlaGrevlig. Det är en varj i Corpse paint! Sa Lileskut
-Urs, viken tur at vi rösta ut han hej då haha säger Pelefant
immort.jpg

-Men vart är Farmor frågar hesten
-Ola tog nog med hene på hårdrok säger Nalemaja
-Det var ju inte bra haha sa Pelefant
-Jaha, men sörövarna då? Vem ska bonka de nu? Sa Nalemaja
-Vi röstar en gån til! Sa Lileskut
pira777a.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------

OBS denna runda slutar 19/8 kl 20

-------------------------------------------------------------------------------------

Deltagare:
Sysp - Lille Skutt
Anthrox - Billy boy
Fjodorsenuba - Pellefant
Big Mama - Nalle-Maja

Sidd - Ola Grävling HÄNGD R4
Impetigo - Farmor MÖRDAD R4
BiobunkerVII - Smocke MÖRDAD R3
Hägerstrand - Konstapel Kask HÄNGD R3
Vimes - Bamse MÖRDAD R2
Basenanji - Katten Jansson HÄNGD R2
Sömniga Isaac - Skalman HÄNGD R1
Octagonal - Vakttroll MÖRDAD R1

---------------------------------------------------------------------------------

Länk till Martin3s röstverktyg:

---------------------------------------------------------------------------------

Regler:
§0: Spelet består av två fraktioner: Vener (bybor) och Fiedner (ulvar).
§0a: Venerna vinner när inga Fiedner finns kvar i spel.
§0b: Fiednerna vinner när de är lika många som Venerna.

§1: Vener får inte prata om spelet med varandra utanför speltråden.
§1a: Fiednerna får prata med varandra i den till ändamålet vigda PM-tråden.
§1b: Det är otillåtet att redigera och radera inlägg.
§1c: Håll inte på och diskutera eller screenshotta era PM.

§2: En spelare kommer röstas ut varje runda.
§2a: Du får byta kandidat för röstningen hur många gånger som helst. Det är den senaste rösten som räknas.
§2b: Rösterna måste kunna fångas av Martin3:s rösträkningsverktyg för att räknas. Använd formatering med @-tagg, såsom:
Röst: @Brynolf

§3: Varje runda har en sluttid som meddelas i rundans startinlägg.
§3a: När den nåtts får inga nya inlägg skrivas i tråden.
§3b: Den som vid rundans slut fått flest röster på sig försvinner ur spel.
§3c: Om det är oavgjort mellan två eller flera spelare är äldsta röst utslagsgivande.
§3d: Alla utslagna spelares fraktion avslöjas i uppstarten av nästa runda. Veners namn markeras med grönt och Fiedners med rött.

Spelordning nattfas:
  1. Utröstning
  2. Väkt
  3. Mord
  4. Sierier

Roll-PM/Förmågor:
Rubriken ser ut såhär: (Din roll) är (FRAKTION), utom för powerrollerna där det står (Din roll) är (POWERROLL). Sen ser PMet ut såhär:

Du är en av Bamses VENER (bybo alltså).

Du är en av Bamses FIEDNER (ulv alltså). Ni får gemensamt välja en spelare att nattmörda varje runda. Dina kumpaner är X och X.

...

Tre spelare har även en förmåga, som står i paragrafen efter fraktionstillhörigheten:

Förmåga: Väktare. Varje runda kan du välja en spelare (inkl dig själv) som skyddas mot nästa nattmord. Du får inte väkta samma spelare två rundor i rad.

Förmåga: Siare. Varje runda kan du välja en spelare och få veta huruvida den spelaren är en av Bamses vener eller ej.

Förmåga: Rollsiare. Varje runda kan du välja en spelare och få veta huruvida den spelaren har en förmåga eller ej (men inte vilken förmåga)

I’ll be damned 🤨 Så det är Fjodor då?

Röst: @fjodorsenuba
Nej, det kan fortfarande vara du också. Ifall någon av oss tre som tagit ut Sidd hade brytit planen så hade du fortfarande åkt ut för två röster med tidigast lagda så det fanns ingen möjlighet att ulvDu och ulvSidd hade kunnat rädda er ur den situationen och vinna.
Men det kan definitivt inte vara jag eller BM nu, för om vi varit ulvar hade vi bara kunnat avboka rösten på Sidd så hade du åkt och ulvarna vunnit.

Gaaaaha, fy fan vad skönt det där var!!! Jag hade rätt för en gångs skull :ROFLMAO: och vi lyckades kriga ihop att få in en utröstning de sista tio sekundrarna typ!
Starkt jobbat @Big Mama, high five all around!
(Och en liten high five till @Sysp även om det inte är säkert än att han är på vårt lag, eller om han bara kastade Sidd under bussen för att se grön ut till den sista rundan)

Jo, jag är med, jag är mest glad för att det blev en chans till. Ska försöka hjälpa er så gott jag kan.

Jag ska nog vila lite på det här och låta det smälta lite. Jag var lite nervös sista halvtimmen på rundan där 😅

Zzzatan vad zpännande! En kompis jag inte pratat med på länge ringde kl 21 och vi har nu pratat en halvtimme. Gissa om en stor del av mig ville lägga på å kolla spelet men jag höll mig till tåls!

Röst: @Sysp

Kan inte läsa BM eller Anthrox annat än grönt efter förra rundan röstflyttningar.
BM och Anthrox lycka till med att rösta ut mig eller Sysp. Det är 50/50.

Det var hemskt val och kval att välja mellan mina två primal suspects ska jag säga. Jag hade fått ta på mig dumstruten och ställt mig i skamvrån om jag valt fel. Snajpade till Sidd 20.59.

Det är kanske låter som en efterkonstruktion men det slog mig så här i sista sekund: kl 19 låg alla utom Sidd på Sysp. Jag trodde att de två ulvarna låg på olika kandidater, alltså är en av ulvarna Sidd.

Snajpfesten på slutet gjorde att turen skulle till också.

Så, @Big Mama ser ut som att det är upp till oss att reda ut det här.
Visst kompis.

Jag känner ju mest ulvvibbar från Sysp, men varför krigade han inte nåt i förra rundan?

Varför krigade han inte som bybo på väg ut? Var det inte Sysp som sa han hade mer tid att spela på vardagar än helg?

Det var Sysp som vände skutan mot Sidd. Vad hade hänt om han inte gjort det, hade Sysp själv åkt då eller Ant?

Grönar det Sysp att han drog med oss mot Sidd?

Visst kompis.

Jag känner ju mest ulvvibbar från Sysp, men varför krigade han inte nåt i förra rundan?

Varför krigade han inte som bybo på väg ut? Var det inte Sysp som sa han hade mer tid att spela på vardagar än helg?
Ja, Sysps frånvaro är ju on all accounts suspekt. Men även Fjodde har ju lågflygit sin beskärda del så svårt att säga något definitivt om det här.
UlvSidd röstade inte på Sysp. Är de nära vänner?
Det såg ju typ hela rundan ut som att Sysp skulle åka, så Sidds röstning blir ju vinbägare hur en än vrider och vänder på det. Samma sak med att Sidd var och petade massor på Fjodde, speciellt när Fjodde aldrig var i riskzonen.

Det var Sysp som vände skutan mot Sidd. Vad hade hänt om han inte gjort det, hade Sysp själv åkt då eller Ant?

Grönar det Sysp att han drog med oss mot Sidd?
Jag tror att det går att tolka som att ulvarna behövde den minst röda spelaren kvar till sista rundan, och att då rösta ut sin ulvpolare är ju ett starkt drag. Och de visste ju likaväl som vi att det är matchboll både förra rundan och denna.

Fjodde röstade dock på Sidd i R1 i ett läge där det såg ut som att Sidd skulle ryka, och blev enbart räddad av sin ulvpolare Häger. Det känns som en jävligt märkligt utstuderad ulvtaktik om Fjodde skulle varit ulv i det läget.

Och det är svårt att släppa att både Häger och Sysp i R2 såg ut som att de förväntade sig att Basse skulle motclaima siare.

Och som diskussionen har gått (och med tanke på att Sysp låg för sträckbänken större delen av rundan nyss) så tror jag att ulvarna insåg att de behöver något riktigt starkt play för att ta hem det, och det var precis vad Sysp utförde. För vad är väl grönare än att vara med och rösta ut sin ulvpolare?

Jag troooooor att det här är rätt val. Om inte annat så känns det som ett sätt att hedra nyligen bortgångna @Impetigo som i sin första post i spelet sa att Sysp var sus, och då är det ju inte mer än universums karma att det ska vara rätt.

Röst: @Sysp

Och tack för en härlig batalj @Sidd, du kämpade väl! But if you mess with the horse, you get the horns!

Tror inte vi får en större smoking gun än att Fjodde la röst på Sidd (så det stod 5-6 och Sidd skulle röstas ut) i slutet på R1.
Men ska kolla igenom spelet en gång till imorgon och se om jag hittar något mer.

Back