Varulv Bamse och hans vener - R5

Intressant också att Big Mama håller Sysp Anthrox och Sidd som misstänkta men inte mig. Sen flippar hon helt till denna runda. På vilka bevekelsegrunder som borde ha rödat mig förra rundan har ändrats?

Jag slänger in den här till Sysp och Anthrox, kan BM bara ulv? Kastade hon Sidd under båten för att gröna sig? Känns inte som BM spel men kanske Häger-supportat?
Man måste ju kunna ändra sig när det kommer fram nya bevis, eller hur?

Nu visade sig att jag räknat lite fel, men med mitt fenomenala röstvetktyg ihop med Antrox överjordiska minne så ser Sysp återigen hårigast ut.

Röst: @Sysp

Sysps absolut första mening i spelet är "jag har mer tid att spela".
I R1 är det en del standard boiler plate-uttryck som är trygga att haspla ur sig som ulv, men som likaväl kan vara bybo. Han är sen rätt aktiv under rundan och försöker driva på andra spelare och så, ifrågasätter en del saker och spanar efter ulvar bland lågflygare. Känns som en väldigt trevande runda, men det är trots allt R1 så det är ju inget konstigt liksom. Här ser Sysp varken grönare eller rödare ut än någon annan imo. Har dock en rödgrönlista där Häger är jättelångt ner, när många andra har honom som grönast på banan och det dessutom med ingen riktig anledning mer än vibes.
I R2 och R3 är Sysp nästan lika frånvarande som Fjodde. R2 bjuder dessutom på spaningen att Sysp (på liknande sätt som Häger) verkar tänka att Basse borde motclaima, vilket rent pyskologiskt känns som en ulvgrej för att ulvarnas rollsiare fick träffa på Basse. Försvarar sig i R3 med slätstrukna svar som likaväl kan komma från en ulv som en bybo (det känns ofta som att Sysp anstränger sig för att inte stryka någon mothårs, och gör mycket för att i så stor mån gå unnoticed, men det kan vara så att det bara är jag som läser in det så).
Var i R4 med och röstade ut ulvSidd, vilket i normala sammanhang borde vara grönande. Men jag läser det som en hail mary från ulvarnas sida. Vi hade span på både Sidd och Sysp i R4, och om de båda är ulvar så vet de ju att de behöver göra något för att förändra bilden. Något stort. Något som att rösta ut en av ulvarna. Och de hade ju matchboll två rundor i rad, så de hade råd.

För två rundor sedan bad jag Sysp själv säga vilka poster han tycker han kommit med som hjälpt byn, men inget svar där. Nu i R5 säger Sysp att han ska hjälpa oss så gott han kan, men har knappt postat någonting efter det. Så det är mycket löften och inte så mycket infriade från Sysps sida.
Det känns liksom inte som att det finns någon genuin vilja från Sysp att hjälpa byn, till skillnad från Fjodde.

View attachment 25286
Big Mamas röstverktyg, det vill ni väl ha i framtida spel! 🤩

Jag bekräftar härmed det Antrox så redan igår: Sysp var på väg ut mot slutet. Han kunde lika väl ta det sista halmstrået och testa Sidd. Han fick med sig Antox och mig och kunde därmed gröna sig. Trodde han. Gu vad de måste ha gottat sig i ulvchatten.
Snyggt!

Alltså, jag ville inte säga det här öppet men nu är det inget val längre.

JAG ÄR VÄKTAREN

Röstar ni ut mig är det slut-slut, Fjodor mördar en av er. Det finns bara en utväg och det är att välja glädjen.

Jag hjälpte skolor att få ut sina scheman. Alla lärare och rektorer i eftersnacket - förklara för Anthrox att det är viktigare än att vara på konvent eller spela varulvsspel.
Det håller jag inte med om. Varulvsspelet går före allt annat.

För att annars hade jag kunnat väkta honom i R3? 🙃 Hur fan ska du ha det - måste jag rättfärdiga ATT jag vill väkta honom nu? Varför hatar DU Biobunker?! Varför vill inte DU att jag ska väkta honom?

För att annars hade jag kunnat väkta honom i R3? 🙃 Hur fan ska du ha det - måste jag rättfärdiga ATT jag vill väkta honom nu? Varför hatar DU Biobunker?! Varför vill inte DU att jag ska väkta honom?
Du skulle ju väktat Häger i R2, han var ju siare då ju!

Back