Varulv Bamse och hans vener - R3

Vill även inflika till protokollet att det passade mig bra där att backa bort då rundan var klar med att Basse skulle röstas ut.
När Basse sa att jag inte skulle avslöja nåt med en massa poster så backade jag gärna och när folk som postade mer började hålla mig som grön så var jag även nöjd med det.
Sen på slutet av rundan så förvånades jag visserligen av att folk undrade vart jag tagit vägen. Att det skulle vara rödande.
Men visst: vi tar det här i eftersnacket.👍😇🙏
Sen går det ju också att diskutera varför du lyssnade på en spelare som i dåläget såg ut som en ulv. För bara ulvarna visste ju att Basse egentligen var grön, och jag tycker ditt beteende under R2 mer såg ut som en ulv som hade koll på läget än en bybo som försökte hjälpa till.

@Sidd, kan du förklara vad du tror hände i R1 som gjorde att du reagerade på andra spelare, exv mig?

Från R1 fanns det en argumentation kring spelarbytet om att det borde vara en ulv som la sig i drevet på Impe. Vi vet nu att det inte var BB7 eller Basse
Hur vet vi att BB7 inte är ulv menar du? Tror du på honom att han är den äkta siaren?

Hur tänker egentligen Sidd i detta spel?
R3:
Ja ha så det visar sig stämma med Bb7s slutoutning att Hägern ljög och vi ligger -4 bybor. Bb7 måste vara årets oturligaste Siare. Sysp fortsätter glida med undanflykter, BM läser ikapp och fjodde har typ hoppat av (hur hanterar vi en som röstar på sig själv pga av tidsbrist ? Är det ett fjodde stunt eller vad?).
Nu måste det ändå vända med ulvHäger ut och Bb7 får göra sitt strålande jobb och vi är fortfarande många bybor kvar.

Att Häger är ulv innebär ju dock att Impe är bybo, för det finns ju ingen som helst rimlighet i att Stradh hoppade av spelet på en ulvploj.
Håller hel med kring Impetigo, om allt mellan Hägern och Stratten var skådespel kommer jag inte delta i fler spel för det går över gränsen.

Sysp skriver klokt i de inlägg som kommer, för mig är det enda rödande i hans spel lågflygandet.

Om Basse var väktaren, borde han inte outst det när han stod inför hängning?

Om Basse var väktaren, borde han inte outst det när han stod inför hängning?

Kanske. Antagligen. Han kan nog ha resonerat om att väktarens förmåga främst utgör ett hinder för ulvarna i form av det alltid finns ett potentiellt väktande snarare än att vi ska spara en massa bybor genom framgångsrika väktanden. Alltså att outa väktare vore katastrof om han ändå rök sen så ulvarna skulle få svart på vitt att väktaren var borta.

Min tes är ju att ulvarna redan visste att han var väktare och i det läget fanns inget att förlora i att outa men det vet vi ju inte om det stämmer.

Den mer snillrika varianten kanske vore att de siat Vimes som väktare, när han sedan väktar Hägerstrand så passar de på att mörda Vimes.

I r4 får vi facit. Om bb7 lever är väktaren i spel, är bb7 död är väktaren också död.

Som sagt har ulvarna matchboll i r4. Då måste vi rösta ut en ulv. I nuläget känns det lite vanskligt då det är många som av olika skäl inte vill, orkar eller har tid att spela bybospel. Det kan bli ett problem men vi har ju fortfarande två dagar på oss så vi får kämpa på.

Kanske. Antagligen. Han kan nog ha resonerat om att väktarens förmåga främst utgör ett hinder för ulvarna i form av det alltid finns ett potentiellt väktande snarare än att vi ska spara en massa bybor genom framgångsrika väktanden. Alltså att outa väktare vore katastrof om han ändå rök sen så ulvarna skulle få svart på vitt att väktaren var borta.

Min tes är ju att ulvarna redan visste att han var väktare och i det läget fanns inget att förlora i att outa men det vet vi ju inte om det stämmer.

Den mer snillrika varianten kanske vore att de siat Vimes som väktare, när han sedan väktar Hägerstrand så passar de på att mörda Vimes.

I r4 får vi facit. Om bb7 lever är väktaren i spel, är bb7 död är väktaren också död.

Som sagt har ulvarna matchboll i r4. Då måste vi rösta ut en ulv. I nuläget känns det lite vanskligt då det är många som av olika skäl inte vill, orkar eller har tid att spela bybospel. Det kan bli ett problem men vi har ju fortfarande två dagar på oss så vi får kämpa på.
Jag vill å en på.
Osannolik otur om de lyckats dräpa Väktaren samtidigt som Siaren prickar fel båda startrundorna när det r störst chans att lyckas Sia. Men visst, det kanske är därför falskSiandet kom.

Du tycker att BB7 claim är grönast på banan. Varför tog han inte upp kampen mot Hägern och försökte rädda Basse?

Är du den tredje ulven @Sysp?
Alltså oemotsagd känns BB7 ju grön men visst, siaren kan ha åkt ut (på mord då för visst hade SI outat siare på vägen till galgen och Basse hade motclaimat om han var den). Maximal otur om det var Octa eller Vimes men sånt händer i och för sig ibland. Om siaren är kvar i spel men inte är BB7 finns det väl ingen anledning för den att inte outa nu, finns väl inget som talar för att vänta till nästa runda? Hade varit mycket lättare om nu BB7 hade lyckats sia åtminstone en spelare som inte var död, nu håller jag med om att det inte är 100% i magen. Men något måste vi ju lita på, och den här rundan är det egentligen bara väktningen som spelar roll eftersom Häger måste ut så förutom väktningsmålet kan vi förhoppningsvis få ett siande till från BB7 innan vi helt måste avgöra om vi litar på karln.

Hade visst missat:
Röst: @Hägerstrand

Nu har jag spelning och i eftermiddag har jag spel så det blir nog halvkass aktivitet även idag. Är jag kvar på måndag får jag steppa upp när det är vardag igen och hjälpa till att reda ut röran.

Och så var det dags att återigen ta upp det här med hur vi behandlar varandra. Märkte ni inte att Sidd ruttnade på att ömsom anklagas för att inte delta, ömsom att bara brusa. Ingen vilja att se vad Sidd lägger fram, bara samma slitna ”men sluta brusa, börja skriva smart”.

Har ni redan glömt att Stratten ruttnade på att höra att det han kom med inte var bra nog kvalitet?

Märkte ni inte att Isaac ledsnade på att inte kunna komma in i matchen?

Hur länge sen var det Fjodor la ner för han blev så personligt påhoppad?

Och sen undrar smartheadsen ”varför är det bara vi tre som skriver!”. Ni må va smarta men ni är helt jävla tondöva.
😇Du läser nog av tråden rätt.
Ramla bara inte ner i samma stress-fälla å hamna i affekt. Känslor är ett av verktygen ulvar kan ta till å vi vet inte om du nu sitter å kokar trolldryck i en ulvtjatt med Hägern.

God ton👍

Sen går det ju också att diskutera varför du lyssnade på en spelare som i dåläget såg ut som en ulv. För bara ulvarna visste ju att Basse egentligen var grön, och jag tycker ditt beteende under R2 mer såg ut som en ulv som hade koll på läget än en bybo som försökte hjälpa till.
Har dragit det nu ett par varv. Satt faktiskt bara å väntade på att ni skulle påpeka att jag skulle in i spel. Och satt å tog det lugnt med att Hägern skulle tackas av. Deltog inte men det kändes som att övriga var nöjda med det.

Har dragit det nu ett par varv. Satt faktiskt bara å väntade på att ni skulle påpeka att jag skulle in i spel. Och satt å tog det lugnt med att Hägern skulle tackas av. Deltog inte men det kändes som att övriga var nöjda med det.
Okej, men det här är ju ett fabricerat narrativ. Ingen i R2 sa ett ord för att tysta dig vad jag såg när jag läste igenom rundan igår, förutom Basse som alla borde avfärdat som ulv.
I R1 såg jag en kommentar från SI om att du brusar, och thats it.

Så var kommer den här offerkoftan från? För jag hittar inget i spelet som har lett dig dit, vilket åter igen gör att jag tänker att du är ulv.

Förklara dina poster i R1 riktade mot mig, vad du tror hände som gjorde att du skrev dem.
Ute å plockar kantareller

Vi tar ett exempel som jagtagiy typ tre gånger:
R1 det finns väldigt lite att gå på👍
Jag lägger röst på fjodde som med sin typ ända post R1:16 roligt skriver om spoilerknapp och kåtbamse som mobbare👍
Den tycker du jag ska bortse ifrån.
Det var en grej jag förvånades över att du tyckte jag brusade om. Så här nu ett par dygn senare har ju inte fjodde direkt steppat upp.
Det verkar du fortuinte tycka är nåt problem.
I stället är det jag som är lågflygare???
Sen så har vi din korvkiosk-post med röst efter deadline som typ räddar mig från att röstas ut??? Visst ska jag vara nöjd där och vore du ulv så är det ju tokfarligt. Dock bryr sig inte andra bybor och tanken slog mig ändå om jag på så sätt riskerar tjötas ihop med en ulv om det visar sig att du sias rött.

Där var lite små-kantareller om dig😇🙏👍😍

Attachments

• IMG_9816.jpeg
    IMG_9816.jpeg
    41.8 KB · Views: 6
Vad tycker ni Anthrox gjort som är så grönt detta spel gott folk?
Var det inte lite mellanmjölk i R1.
R2 bollade Anth lite med Vimes å Ilmpe å hade det trevligt med Basse👍
Vi vet ju att denne är oerhört skicklig på att spela grönt.
Ser ni nåt här för vi har två ulvar kvar att hitta förutom Hägern och Impe som bara måste vara bybo?
@Sysp
@Big Mama
@Impetigo
@Hägerstrand
@fjodorsenuba
@BiobunkerVII

Vad tycker ni Anthrox gjort som är så grönt detta spel gott folk?
Var det inte lite mellanmjölk i R1.
R2 bollade Anth lite med Vimes å Ilmpe å hade det trevligt med Basse👍
Vi vet ju att denne är oerhört skicklig på att spela grönt.
Ser ni nåt här för vi har två ulvar kvar att hitta förutom Hägern och Impe som bara måste vara bybo?
@Sysp
@Big Mama
@Impetigo
@Hägerstrand
@fjodorsenuba
@BiobunkerVII
Jag tyckte Anthrox skojande med Hägern i början av R2 skavde, "du skulle ju sia dig själv osv" men det är ju skottsäker väst i TV-studion-klass på det. Å Sen ska jag erkänna att jag var skapligt nojjig och på riktigt såg det hela som ett möjligt ulvmove mellan 2 röda. Vi diskuterade ett liknande scenario i ulvtråden under MU6 dock inte R2.
Å andra sidan tycker jag hans fråga om varför Hägern claimade direkt i rundan och inte lät Basse klafsa runt - det var en av anledningarna till att jag inte motclaimade på direkten, jag ville se om andra klafsade runt.
Jag blev övertygad av Basses gräv att Vimes var den andra ulven med Hägern (kom ihåg att Basse korrekt grävde från vetskapen att Hägern var ulv vilket jag ju visste).

Tycker det är skitsvårt, R1 var jag inne på Anthrox som ulv, hade siandet på honom en stund - men jag bytte så många gånger att Brynolf sa till mig att nu fick det vara nog med byten av siarobjekt.

Fjodor - helt omöjligt för mig att uttala mig om pga aktiviteten, kul att han var inne och dissade mig i R1 för att jag lågflög mer än honom.....
Spontant kan det väl ses som grönande att komma in och rösta på sig själv lite sådär uppgivet - men jävligt bra läge att göra det när alla utom Basse röstade på Basse så det säger liksom ingenting.

Sysp - kloka inlägg, men väldigt sporadiska och inte så avancerat byboskådespel som ulv.

Morsan - spelar på som vanligt, arga uppmaningar mot att följa strömmen, frågor om saker utanför spel, gnabbet med Hägern i R1 är väl närmast en kopia av tidigare spel så kan mycket väl vara regisserat i ulvtråden.

Sidd - klassiskt Siddspel i R1, personligen tycker jag inte spoiler-gate är särskilt rödande för min bild är att Sidd som bybo ofta hamnar i sånt gnabbande.

Hela det här spelet känns som det påverkats av Häger-Stradhaffären, Uttern, BM och Sidd halkat in i det och det har spårat byn lite - det är en viktig diskussion men den bör som SL och Impe varit inne på tas efter spel. Sen med Basses nu skriver ni inget blev R2 som en avslagen lager.

Å Sen ska jag erkänna att jag var skapligt nojjig och på riktigt såg det hela som ett möjligt ulvmove mellan 2 röda. Vi diskuterade ett liknande scenario i ulvtråden under MU6 dock inte R2.
den här meningen blev ju inte sådär lysande.

Att både Hägern och Basse kunde vara röda var alltså det ulvmove jag såg framför mig

Back