Varulv Bamse och hans vener - R1

I minsta fall blir det inte det här partiet. Kanske aldrig igen. Att konstant känna att det tär och höra att man "förstör" är inte kul, så då får det vara
Jag är uppriktigt ledsen att jag fått dig att känna så. Jag vet inte hur jag ska spela varulvsspel på något annat sätt än att läsa andras poster och reagera när saker inte stämmer.

Jag vet att det är mig det skär sig med, så om det skulle hjälpa så kan jag lämna dig ifred resten av spelet. Är du ulv får övriga rösta ut dig, men jag lovar att du slipper angrepp och röster från min sida.

Jag är uppriktigt ledsen att jag fått dig att känna så. Jag vet inte hur jag ska spela varulvsspel på något annat sätt än att läsa andras poster och reagera när saker inte stämmer.

Jag vet att det är mig det skär sig med, så om det skulle hjälpa så kan jag lämna dig ifred resten av spelet. Är du ulv får övriga rösta ut dig, men jag lovar att du slipper angrepp och röster från min sida.
HUr du kan få det här till "läsa andras poster och reagera när saker inte stämmer"
"Du vet att du aktivt vägrar sluta spela på ett sätt som får bybor att tro att du är ulv eftersom det inte hjälper byn. Du har flera gånger sagt att du vägrar ändra på det." Det är BARA kopplat till att jag inte fungerar som DU vill att andra ska fungera, inget annat

Octa
Sömnige Isaak
Basse
Ångrar mig. Om jag var siare skulle jag i tur och ordning kolla dem som skrivit mest för där finns mest att anslysera. Inte flest blajposter (som jag själv) utan mest matnyttigt.

Jag skulle främst räkna in just detta spel och inte historiska. För att just kunna analysera hur en bekräftat röd resp grön resonerat. Gröna är ju av naturliga skäl ute och snurrar men då vet man i alla fall varför.

(PS. Jag välkomnar naturligtvis att själv bli siad)

HUr du kan få det här till "läsa andras poster och reagera när saker inte stämmer"
"Du vet att du aktivt vägrar sluta spela på ett sätt som får bybor att tro att du är ulv eftersom det inte hjälper byn. Du har flera gånger sagt att du vägrar ändra på det." Det är BARA kopplat till att jag inte fungerar som DU vill att andra ska fungera, inget annat
Jag vet inte om det här betyder att du vill ha svar från mig eller inte. Om du inte är kvar i spel har du min uppriktiga ursäkt. Om du är kvar i spel så slipper du direkta svar från mig om du inte uttryckligen skriver att du vill ha svar av mig.

Jag vet inte om det här betyder att du vill ha svar från mig eller inte. Om du inte är kvar i spel har du min uppriktiga ursäkt. Om du är kvar i spel så slipper du direkta svar från mig om du inte uttryckligen skriver att du vill ha svar av mig.
Jag hoppar av. Min energi för det här är totalt dränerad.
Det som skaver är att gång på gång få höra att man "förstör för byn" och liknande påståenden. Det är inte EN gång det har skett.
Jag vill inte vara den som förstör, så du väljer jag att inte vara med.

Tråkigt @StradhLestat att det inte känns kul.
Spelet ska vara kul även fast det kan vara motigt i spel för en ibland.
Har själv känt att ”va fasiken händer” när man försöker så gott man kan å ändå så vill folk inte ha kvar en i spel.
Det är jobbig sitts som vi alla måste respektera att vara ödmjuka för mot varandra.

Tycker det tom är strongt att kliva av om det inte lirar ok.
Är övertygad om att ingen av oss kliver på för hårt med flit för att såra nån (vare sig det är bybo/ulv) och vi kanske alla behöver tänka till om hur vi gör våra ”gräv” å formulerar oss i försöken att hitta ulvar.
Bjuder på en kall skummande imorrn å ”Bamsekram” om jag hinner förbi Munken imorrn i hopp om att boosta energin.

Det som skaver är att gång på gång få höra att man "förstör för byn" och liknande påståenden. Det är inte EN gång det har skett.
Jag tror ingen tycker att du förstör. Det är en del av spelet att vi alla lirar olika.

Hur som helst, karaktären Farmor är kvar i spel tills vidare, om du ångrar dig eller någon annan vill hoppa in.

Ja just det: matchen slutade i tors mot norrbaggarna

Röst: @Basenanji

Motiv: lovat är lovat å ni verkar (kanske förståeligt) att fjodde-rösten inte var nåt att ha. Jag återkommer i frågan.

Det stod ”Ok, då stänger vi anmälan här.” I mitt huvud är det standard att det råder radiotystnad i anmälningstråden när PM gått ut, så när man medvetet struntar i det så funderar jag på om man håller på med något taktiskt kaosande.
Då har jag lärt mig det. Jag trodde det betydde att ingen mer kan anmäla sig, inte att man inte får skriva i den. Mitt minne är att alla skriver som galningar i anmälningstråden fram till att R1 startar. Men som sagt, då har jag lärt mig nåt nytt.

Jag tror det är viktigt att komma ihåg att det här är ett spel där vi spelar med oss själva och vår trovärdighet som insats. Det kan vara tufft att hamna i en situation där man personligen känner sig utpekad som okonstruktiv, lögnaktig, brusig eller manipulativ.

Men det här spelet går inte att spela på något annat sätt. Vi måste kunna utvärdera och bedöma de som deltar i spelet, och diskutera det i tråden, annars kan vi lika gärna slumpa vem vi ska rösta ut och ägna tråden åt att gratulera mig på födelsedagen.

Det sagt ska vi förstås ha respekt för att man kan tycka att det blir för mycket, att det inte känns kul och att det inte är något som man orkar med. I grund och botten är ju alla vi som deltar med här för att vi tycker att just den här aktiviteten är kul, och är det inte kul just nu så ska man förstås inte vara med.

Det här stämmer väl ändå inte, rösterna på dig hade väl börjat trilla in redan innan du blev aktiv? Eller missade jag något.
När jag gick på T-banan hade många en röst var förutom Basse som hade två. 2h senare hade jag 5 röster. Såklart att ni ska rösta på mig om jag är misstänkt. Det blev bara lite krock med argumenten att lågflygare ska ut först. Men jag fattar att vi ska rösta ut i denna ordning:
1. Misstänkta, de som skriver ulviga ideer.
2. Oklara, tex lågflygare

Jag gick tydligen från 2:a till 1:a. Jag får sova på den saken.

@StradhLestat tråkigt att du känner som du gör. Tycker du är en frisk fläkt som bidrar till spelen. Inte nån som förstör så det ska du inte tänka.

En del av spelens utformning är tyvärr i sin natur att hitta fel hos varandra. Vem är ond, vem ska jag rösta ut. Även om många har dig eller andra som grön som inte förstör finns risken att det inte når fram i bruset och allt jagande.

Något jag också tänkt på ett flertal gånger är hur svårt kommunikation och intention kan vara över webben. Om nån säger att X är en dålig bybo men på ett lite skämtsamt sätt eller med en axelryckning är det inte säkert det framgår via text. En post av mig som inte skulle tas på för stort alvar kan tolkas bokstavligt av den posten riktats mot. Hur man ska komma runt sådant är svårt.

I stridens hetta är det också lätt att dra på lite extra för att övertala sin omgivning om något, och sen har vi förstås ulvarna som medvetet ska försöka sabotera.

Hur som tråkigt att du avbryter men respekterar ditt val. Som sagt har jag alltid sett dig som en skön spelare.

Men en ulv med tillgång till ulvchatt skulle väl ändå inte först börja med att ”bara bybor kan ha roller” då det stötts och blötts i tråden redan och sen gå in i ”
Jag läste och skrev spontant flera timmar efter många andra. Jag var helt medveten om att jag skulle skriva vissa saker som andra hunnit före på.

Alternativet hade varit att först läsa alla sidor och sedan gå tillbaka och läsa allt igen och kommentera. Då hade jag fortfarande inte skrivit en rad.

So bare with me som inte har ett jobb där jag kan spela.

Riktigt tråkigt och andra har redan sagt samma sak som jag hade tänkt så jag nöjer mig med att jag tyckte det var synd särskilt den här gången när jag tyckte du bidrog massor till byn i början av rundan och gjort ett jättebra jobb att gröna dig åtminstone i mina ögon. Styrkekramar och hoppas du mår bra och tänker om, om inte i detta spel så att du kommer tillbaka i nästa ❤️

Jag läste och skrev spontant flera timmar efter många andra. Jag var helt medveten om att jag skulle skriva vissa saker som andra hunnit före på.

Alternativet hade varit att först läsa alla sidor och sedan gå tillbaka och läsa allt igen och kommentera. Då hade jag fortfarande inte skrivit en rad.

So bare with me som inte har ett jobb där jag kan spela.
Nä som sagt, tyckte inte det ringde i ulvklockan för mig. Konstig ulvstrategi hade det varit, mer rimligt att du inte hade läst ikapp.

Så, har jag dragit några slutsatser?

Well...

@Octagonal tycker jag spelat mest grönt hittills.

@Hägerstrand har verkligen varit supervettig, jag har nickat instämmande vid varje inlägg i princip. Däremot har alls vettighet varit skrivet i ett så kallat tryggt rum för ulvar: det har varit på en abstrakt, principiell och teoretisk nivå. Jag kan känna igen mig själv som ulv i det här (jag har nog skrivit förut om hur jag skriver mina vettigaste teori-inlägg när jag är ulv). Jag kommer antagligen inte vilja rösta ut Häger denna runda, eftersom jag tycker han bidrar produktivt till tråden, men i slutändan måste vi i ett sådant här spel utvärdera spelare på deras mer köttiga bidrag: hur de interagerar med andra, vilka skarpa ställningstaganden de gör mot andra spelare.. och typ vilka "vibes" de ger ifrån sig.

Så, jag tycker Häger är toppen och supervettig, men kan se mig själv vilja rösta ut honom i framtiden.

Mycket handlar om Hur man framför sina åsikter om andra spelare. Jag är inte bäst själv på detta när känslorna tar över.

Jag vill framhålla @Basenanji som alltid är hövlig, urtrevlig helt enkelt. Det hindrar väl inte dig från att analysera och sticka hål på dåliga argument och dra fram ulvar i ljuset. Även @Sidd med sin självironi och glimten i ögat mot oss andra.

Tänk också på att vi alla har olika förutsättningar. Om du är analytisk, kan minnas mycket bakåt och tänka flera steg framåt. Var glad för det och lite ödmjuk inför oss som inte har det utan kör mer på volley. Jag är tveksam inför varje spel för att jag inte tycker jag platsar.

Back