Varulv Bamse och hans vener - R1

Drev-diskussion nu: Vad tror ni om det här som jag noterat: ett Sidd-gräv👍😇👏

- Basse är på aktiv i R1start👍
- Det uppstår en märklig grej där Anth tydligen sreenshottat Basses inlägg med hjärtgubbe-emoj och med nåt att emoijsen tydligen inte är kvar men Anth skriver att ”det var tur” att han fotade postinlägget..?
- kändes off och krystat att Anth gör detta och postar om det.
- var det för att hålla på med nån form av konstlad skuggboxning med Basse?
- jag fattade iaf inte vad de dribblade om där.
- 1 eller tom 2 ulvar???

Jag ligger ju på fjodde men tycker Anths screenshot var konstigt krystad/påhittad. Skulle ni göra sånt?

Kan det vara 2 bra drev mellan dessa två gentlemän nu för att senare se röstmönster beroende på hur folk positionerar sig?
Är det inte lite för tidigt för dig att sätta igång med hönor från feltolkade fjädrar? Jag skrev ett inlägg, en del av inlägget var kursivt. Jag noterade att även min emoji blev kursiv och fnittrade lite för mig själv. Jag postade en screenshot på det, för att ge någon annan chansen att också fnittrade om det.

Jag ligger ju på fjodde men tycker Anths screenshot var konstigt krystad/påhittad. Skulle ni göra sånt?
Bara om jag var ulv. Skulle aldrig ta en screenshot av något jag såg för första gången om jag var bybo. 100% ulvtell.

Vad snackar du om egentligen?

Ja, om jag skulle kunna få bekräftat att tre spelare vara grönade så skulle nog @Vimes @Sysp och @Anthrox vara mina förstaval, eftersom det skulle underlätta väldigt mycket att kunna lita på dem. Det är knappast någon hemlighet, och är ju inte baserat på något som påverkar om de är ulvar eller inte i det här spelet. Jag tyckte det var lite konstigt och slappt att du ville att vi skulle lägga energi på att förklara hur vi ser på varandra sen innan.

Om jag istället vill få spelare siade så hade jag nog föredragit typ @Sidd @Big Mama @StradhLestat , så jag skulle slippa stånga mig blodig i mina försök att få raka svar på mina frågor när jag misstänker dem.
Jag började skriva typ det här (förutom att mina tre hade varit @Anthrox, @Hägerstrand och @Octagonal för de är jag räddast för som ulvar). Men jag tycker hela diskussionen börjar nosa "vem ska siaren sia" och det är väl ingen bra diskussion att låta ulvarna styra/lyssna på, särskilt om de har både nattmord och rollsiare?

Tycker för övrigt att än så länge känns Stradh (bra fångat och resonerat om rollsiaren i början) och Octa (försökt få aktivitet flera gånger i rundan redan) grönast. Många som är lite trevande och några som är helt osynliga än så länge. Men förhoppningsvis lyckas vi få med minst en ulv i dreven så att vi får lite tvingad röstaction och lite signal.

Om vi kommer till konsensus om vem vi tycker är grönast, är det inte bara öppet mål för ulvarna att mörda den då?

Det känns inte osannolikt att det är en ulv bland lågflygarna @Sömniga Isaac, @BiobunkerVII och @Big Mama. Däremot är det helt orimligt att det är tre ulvar där. Med andra ord tycker jag att vi behöver dreva åtminstone en aktiv spelare, att bara rösta ut lågflygare kommer bara att vara förlorade rundor utan signal.

Nä, det är klart (duh) men om jag omformulerar mig då: är det smart att dreva två lågflygare i samma drev?
Njae. Om det är en ulv med av en av de två är det ju det. Men samtidigt så är det i mitt tycke bättre att rösta ut en lågflygare R1 än en aktiv spelare. Och det gömmer sig ju garanterat en ulv bland lågflygarna, det gör det ju alltid.

Så jag har läst och skriver kort. Kommer skriva ner ganska snart men missade bussen hem så jag läste tråden och klantade tiden.

Siaren, någon nämnde detta med att ge fan i att spekulera i vem siaren ska sia. Jag kan instämma, låt siaren arbeta på egen hand utifrån de diskussioner som förs i spel. Vi behöver inte peta och diskutera vad siaren ska göra är min tanke, bättre att siaren får arbeta opåverkad av oss paranoida bybor och de ivriga ulvarna som förmodligen har allt att vinna på att påverka siaren.

Vidare fattar jag inte riktigt resonemanget att ge sig på vissa utifrån en tanke att de är farliga och skärpta spelare. Jag delar @Vimes m.fl tanke (Grattis Vines) att slumpen tar ingen hänsyn till det. Samtidigt är det bra att vi börjar peta och sätta press på varandra, och då är väl det resonemanget lika gott som något.

Tills vidare lägger jag press på BM. In i spel med dig och börja delta! Kastar lite sten i glashus här då jag själv legat och slumrat hela rundan.

Röst: @Big Mama

Jag har också suttit hela dagen i elevsamtal med nya elever och deras vårdnadshavare i en skollokal där man valt att spara pengar genom att inte dra igång ventilationen; min hjärna är alltså sirap.
Igenkänning hög. Har vallat vilsna små underbara sjuor hela dagen som gnällt om värme, törstig och hungrig. Tonåringar är precis som en förskoleklass sådana här dagar.

Med det sagt, imorgon förmiddag ska jag hänga med sagda sjuor vid en sjö så kommer ha extremt få möjligheter att vara aktiv fram till tre snåret.

Om vi antar att det finns en ulv bland lågflygarna så ökar oddsen att vi drevar två bybor ifall vi bara ska dreva en lågflygare.
Ja, jag vet inte om jag blir missuppfattad eller ni håller med 😄

Jag säger alltså att jag tycker det verkar vettigt dreva en aktiv spelare och en lågflygare, möjligen två aktiva spelare och aldrig två lågflygare.

Ja, jag vet inte om jag blir missuppfattad eller ni håller med 😄

Jag säger alltså att jag tycker det verkar vettigt dreva en aktiv spelare och en lågflygare, möjligen två aktiva spelare och aldrig två lågflygare.
Jag håller inte med. Precis som du tror jag att det lär finnas en ulv bland lågflygarna, men att övriga lågflygare då borde vara bybor. Om vi drevar en aktiv spelare och en lågflygare så ökar risken att vi drevar två bybor (sen påverkas ju det av att vi väljer på misstankar, men statistiskt får vi tänka slumpfördelat). Om vi drevar två bybor får vi mindre spelbar information ur omröstningen. Det är alltså bättre att dreva två låglflygare än en lågflygare och en aktiv spelare.

Det uppstår en märklig grej där Anth tydligen sreenshottat Basses inlägg med hjärtgubbe-emoj och med nåt att emoijsen tydligen inte är kvar men Anth skriver att ”det var tur” att han fotade postinlägget..?
- kändes off och krystat att Anth gör detta och postar om det.
Jag läste inläggen som jag antar hänvisas och det här är väl helt utan substans. Anth, om något, visade väl bara upp att han inte lurades om emojin som blev kursiv tills den tråkiga posta knappen förstörde allt. Känns lösryckt och ger varken bu eller bä. Tror du kan bättre Sidd! Men runda 1 är alltid runda 1 antar jag, samtidigt skaver det i mig att vi som by varit duktiga på att kasta bort spel i år. Sådant här kan jag tänka är en del i det.

Bamse och hans vener städar på Farmors vind och hitar en kista. I kistan hitar dem masa gamla grejer. Och ett paper som dem inte föstår vad det äfunnåt.
-Kanske Skalman vet vad det äfunnåt. Säger Smocke.
-Ja vi går ditt. Säger OlaGrävlig. Skalman vet vad alt äfunnåt.
Vilket grepp!

Tanke ett: Bamse är väl skriven f ö r barn, inte a v barn.

Tanke två: Ett öga rött, skriven på förortssvenska, fick många priser för sitt genuina språk. Har @Brynolf författarambitioner på riktigt.

Tanke tre: Visst gör det ont (användningen av dem). Konst s k a göra ont!

Back