Varulv Bamse och hans vener - R1

Nu har vi ett drev och behöver ett motdrev. Nu får ni andra steppa upp och lösa ett eller två alternativa drev. Sluta sprid ut er och lös drev innan ulvarna gör det i erat ställe.

Vi behöver drev i R1.

Två kandidater mot varandra. Nu när ni inte tycks vilja rösta på samma som mig så då får helt enkelt jag ändra mig.

Röst: @Vimes

(Du är med på att den här rundan slutar imorgon? Jag tycker det verkat som att en del skriver som att rundan slutar ikväll)

Jag fyller alltså år idag (om du missat det) samt är Bamse, det här kan inte vara rätt röst.
Vi behöver två drev. Du hade en röst och en till skapar början till drev.

Nu behövs en eller två motkandidater. Passar inte Vimes får ni lösa andra. Tills vidare håller jag kvar min röst.

Kommer inte delta så mycket ikväll men tittar in innan deadline.

Jag är kanske inte riktigt den spelaren som gillar att man kollektivt "bestämmer" att X kollar på Y och Y på Z och sådär. I ett mekanik-tunnt spel som detta behöver vi producera interpersonella information i form av vilka personer vi väljer att interagera med och så vidare. När vi hänger första ulven vill vi kunna gå tillbaka och kolla på vilka hem valt att interagera med och hur interaktionen har varit. Det tänker jag vi missar lite med en sådan strategi.
Jag är knappast någon varulvs-maestro, men är inte det här som du föreslår exakt detcjag föreslog (fast jag vill att de jag fruktar mest som ulvar synar varandra)?

Aha, ni stör er på att jag väljer ut vissa spelare?

Men så här då: låt oss säga att ni fick välja ut tre spelare som SL sedan gav er fraktionstillhörighet på, vilka tre skulle ni välja? 🙂

Har för mig att nån i tråden skrivit att det är tight med tidig deadline men kanske har halusinerat ihop det hela.

Fel hade jag iallafall. Håller tills vidare kvar på Vimes tills ett motdrev kommer att ta ställning till. Har stökat tillräckligt. Nu är det er tur.

Kör på!!!!

Jag är knappast någon varulvs-maestro, men är inte det här som du föreslår exakt detcjag föreslog (fast jag vill att de jag fruktar mest som ulvar synar varandra)?

Aha, ni stör er på att jag väljer ut vissa spelare?

Men så här då: låt oss säga att ni fick välja ut tre spelare som SL sedan gav er fraktionstillhörighet på, vilka tre skulle ni välja? 🙂

Sidd, Sömniga Isaac och Stradh!

Varför just dem?

De är de tre spelare jag tycker är svårast att läsa av.

Ibland känner jag att den här typen av diskussioner utgår från någon myt om att folk kan vara "farliga varulvar". D.v.s. att tunga spelare är extra otäcka som ulvar. Jag tänker att ulvar är farliga tills de är hittade. Det intressanta är inte, så att säga, vilka som är ulvar, utan att vi hittar och röstar ut dem.

De är de tre spelare jag tycker är svårast att läsa av.

Ibland känner jag att den här typen av diskussioner utgår från någon myt om att folk kan vara "farliga varulvar". D.v.s. att tunga spelare är extra otäcka som ulvar. Jag tänker att ulvar är farliga tills de är hittade. Det intressanta är inte, så att säga, vilka som är ulvar, utan att vi hittar och röstar ut dem.
Starkt medhåll! Ska läsa igenom och komma med lite mer när jag sitter på bussen hem.

Nu har vi ett drev och behöver ett motdrev. Nu får ni andra steppa upp och lösa ett eller två alternativa drev. Sluta sprid ut er och lös drev innan ulvarna gör det i erat ställe.
Det är två röster på Vimes? Varför är det mer av ett drev än det på Basse eller BM?

@Big Mama du behöver verkligen komma in i spel nu!

Sedan tycker jag att vi kunde ha bättre drev. Att dreva mig är uselt, jag har gett så mycket signal man kan be om: basse spelar sitt vanliga intensiva bybospel, vill bidra (på sitt märkliga sätt som utmanar all känd logik men ändå), är snel hest.

@Vimes svarar ganska bra och jag placersr honom i det gula facket tillsvidare.

Drev-diskussion nu: Vad tror ni om det här som jag noterat: ett Sidd-gräv👍😇👏

- Basse är på aktiv i R1start👍
- Det uppstår en märklig grej där Anth tydligen sreenshottat Basses inlägg med hjärtgubbe-emoj och med nåt att emoijsen tydligen inte är kvar men Anth skriver att ”det var tur” att han fotade postinlägget..?
- kändes off och krystat att Anth gör detta och postar om det.
- var det för att hålla på med nån form av konstlad skuggboxning med Basse?
- jag fattade iaf inte vad de dribblade om där.
- 1 eller tom 2 ulvar???

Jag ligger ju på fjodde men tycker Anths screenshot var konstigt krystad/påhittad. Skulle ni göra sånt?

Kan det vara 2 bra drev mellan dessa två gentlemän nu för att senare se röstmönster beroende på hur folk positionerar sig?

För tematiken eller?

Jag hade absolut velat se fraktionstillhörighet på Häger. Sen typ två avvikare/lågflygare, så Fjodde och BB7.
Byt ut Fjodde mot BM förresten. Fjodde brukar vara rätt bra på att visa att han är grön, trots lågflygeri, så är en bara uppmärksam nog när han är ulv är det inte mycket till problem. BMs fraktionsstatus är ju dock i princip alltid höljd i dunkel fram tills SL går ut med 100 % korrekt i formation.

Tänker att det även är tilkräcklig anledning att stärka drevet där. Jag trodde ändå aldrig på riktigt att Basse var ulv, tyckte bara det var kul att se honom svettas lite.

Röst: @Big Mama

Varför just dem? Skitkonstigt! Man vill ju först veta fraktion på Vimes, Sysp, Hägerstrand och Anthrox!
Ja, om jag skulle kunna få bekräftat att tre spelare vara grönade så skulle nog @Vimes @Sysp och @Anthrox vara mina förstaval, eftersom det skulle underlätta väldigt mycket att kunna lita på dem. Det är knappast någon hemlighet, och är ju inte baserat på något som påverkar om de är ulvar eller inte i det här spelet. Jag tyckte det var lite konstigt och slappt att du ville att vi skulle lägga energi på att förklara hur vi ser på varandra sen innan.

Om jag istället vill få spelare siade så hade jag nog föredragit typ @Sidd @Big Mama @StradhLestat , så jag skulle slippa stånga mig blodig i mina försök att få raka svar på mina frågor när jag misstänker dem.

Back