Varulv Bamse och hans vener - R1

Rollsiaren är ju ganska useless överlag som powerrroll, så mitt förslag är att rollsiaren snajp-outar i slutet på rundan så vi har en grön spelare i R2 (om inte hen riskerar utröstning dvs). Finns inte jättemycket utrymme för ulvarna att claima powerroller i ett vanligt spel, så tror aldrig den förmågan kommer vara särskilt relevant.
mmmm jag tolkar regeltexten som att även voffarna kan ha roller?
Så länge det inte är felskrivning i reglerna (@Brynolf)
Så är det tre och BARA 3 spelare som har roller.
Inget uttryckligt om att det bara är BYBOR som har roller.
Om dessa premisser stämmer så BORDE väktaren och sdiaren vara bybor i rättvisans namn, men vi kan inte vara säkra på att fraktionssisaren är bybo. Vågar vi lita på en outad fraktionssisare?

Eller har brynolf formulerat sig lite fel?
1755159000081.png

mmmm jag tolkar regeltexten som att även voffarna kan ha roller?
Så länge det inte är felskrivning i reglerna (@Brynolf)
Så är det tre och BARA 3 spelare som har roller.
Inget uttryckligt om att det bara är BYBOR som har roller.
Om dessa premisser stämmer så BORDE väktaren och sdiaren vara bybor i rättvisans namn, men vi kan inte vara säkra på att fraktionssisaren är bybo. Vågar vi lita på en outad fraktionssisare?

Eller har brynolf formulerat sig lite fel?
View attachment 25174
Ah, ja jag utgick ju från att alla powerroller är i byn. Känns lite skevt om det är tre ulvar och de har förmåga på det, men vad vet jag. Jag skrev ju ändå en paragraf för ett par veckor sen om att spel inte behöver vara balanserade.

Ah, ja jag utgick ju från att alla powerroller är i byn. Känns lite skevt om det är tre ulvar och de har förmåga på det, men vad vet jag. Jag skrev ju ändå en paragraf för ett par veckor sen om att spel inte behöver vara balanserade.
Nej...men det vpre väl direkt sdpelförstörande att med "bara 3" premissen ge väktandet och vanliga siandet till voffarna? Inte bara obalandserat

Kul med varulvsspel, har lite bättre med tid än senaste gångerna nu då jobbet har börjat igen på allvar och man inte har massa semesterobligations :D

Verkar vara äkta vanilj enligt reglerna så Brynolf ljög inte i anmälningstråden. Däremot rätt svårt med analys då i R1 (ingen fluff eller regelanalys). Vi får dreva ett par kandidater så vi får lite röstmönster.

Jag reagerar på samma sak som Stradh. Tycker det verkar som rollsiaren är en ulvroll, vad ska den annars göra för byn, gröna andra powerroller? Har inte spelat nåt vaniljespel här men rollsiaren är väl inte helt vanilla va, snarare chokladglass?

Tycker inte powerrollerna ska outa innan de har någon träff - nu får vi spela ordentlig, tajt VJVS.

Det vanligaste är väl att en förmågesiare tilldelas ulvlaget och att utgå från att alla powerroller hör till byn är byboigt spel tycker jag. Anthrox ser grön ut just nu.

Det vanligaste är väl att en förmågesiare tilldelas ulvlaget och att utgå från att alla powerroller hör till byn är byboigt spel tycker jag. Anthrox ser grön ut just nu.
Men att "utgå" ifrån det när det bara är uttryckligt formulerat "spelare" i reglerna?
Nu får du allt förklara hur du anser det grönande, när vi vet hur skärpt Ant är på att läsa regler och dylikt och tolka det som står skrivet? Att då se det som grönande att Ant gör antagande på grundläggande saker som INTE står blir för mig rödande...på dig
Ser vi en voffe som försöker ställa sig på god fot med en bybo här, eller är det två voffar?

Om det bara skulle vara stavfel du oroar dig för i det där, så tolkar jag det som att Voffarna kan ha en 1-alla powerrollerna :P
Fast varken siaren eller väktaren är ju någon som helst logik i att de är på ulvlaget. Rollsiaren är ju en kass byboroll men gör ju någonting i alla fall, men det troligaste är ju att det är en ulvroll som är inslängd för att luska efter siaren och väktaren.

Fattar dock inte varför riktigt, är inne på Anthrox linje att det inte behövdes för spelbalansen om nu Brynolf ville att det skulle vara rak vanilla och det är ju bekräftat av Brynolf att det är tre ulvar på tolv spelare, men det är väl bara att räkna med att det är en ulv som har rollsiaren för den är ju med och i byn är den ju väldigt udda placerad. Blir väl extra viktigt att inte lämna några tecken på power eller avsaknad av power då så att inte ulvarna får bättre träffchans på rollsianden.

Men att "utgå" ifrån det när det bara är uttryckligt formulerat "spelare" i reglerna?
Nu får du allt förklara hur du anser det grönande, när vi vet hur skärpt Ant är på att läsa regler och dylikt och tolka det som står skrivet? Att då se det som grönande att Ant gör antagande på grundläggande saker som INTE står blir för mig rödande...på dig
Ser vi en voffe som försöker ställa sig på god fot med en bybo här, eller är det två voffar?
Jag vill ju dementera å det starkaste att jag är bra på att läsa noggrant 😅
Men ja, jag tyckte också att Basse jumpade gunnen en del med att gröna mig för det. Men vem vet. Jag tror vi tjänar mer på att leta grönt spel, än paranoia om att allt är rött spel.

Fast varken siaren eller väktaren är ju någon som helst logik i att de är på ulvlaget. Rollsiaren är ju en kass byboroll men gör ju någonting i alla fall, men det troligaste är ju att det är en ulvroll som är inslängd för att luska efter siaren och väktaren.

Fattar dock inte varför riktigt, är inne på Anthrox linje att det inte behövdes för spelbalansen om nu Brynolf ville att det skulle vara rak vanilla och det är ju bekräftat av Brynolf att det är tre ulvar på tolv spelare, men det är väl bara att räkna med att det är en ulv som har rollsiaren för den är ju med och i byn är den ju väldigt udda placerad. Blir väl extra viktigt att inte lämna några tecken på power eller avsaknad av power då så att inte ulvarna får bättre träffchans på rollsianden.
Jag jag tror också att de "bara" har en roll ....och då rollsiaren. Därav stärks mina misstankar mot Basse som jag lyft tidigare i tråden

Ulv-PM:
"Du är en av Bamses FIEDNER (ulv alltså). Ni får gemensamt välja en spelare att nattmörda varje runda. Dina kumpaner är X och X."

Det måste innebära att om vi får ut ulvrollsiaren så slutar förmågan att funka va? Vi får nog inte besked om det dock, ser inget i reglerna att roller avslöjas på nattmördade eller utröstade spelare, bara faktion.

Jag jag tror också att de "bara" har en roll ....och då rollsiaren. Därav stärks mina misstankar mot Basse som jag lyft tidigare i tråden
Jag fattar inte caset mot Basse? Det är väl bra att du drevar och ligger på, men jag förstår inte riktigt vad du ser som rött?

Jag fattar inte caset mot Basse? Det är väl bra att du drevar och ligger på, men jag förstår inte riktigt vad du ser som rött?
Autogrönandet av Ant här.

Är det ett stakt case? Nej, men det är något case iaf.
Jag hade redan röstat Basse för att följa basses eget förslag om att sätta press på högprofilerade spelare..... Detta gör bara att jag för stunden absolut inte ser skäl att flytta min röst
1755161356624.png

Back