Nekromanti Ballansen....

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
jo okej...men

Att dom är osams det är ju okej, för det kan ju vara rätt skoj, men som sagt inte så att det leder till våld.../images/icons/wink.gif

En annan positiv sak med att spelarna är osams är att dom kan hamna i mycket prat situationer...diskussioner helt enkelt. Det kan i sin tur dra med sig andra spelare, och vips, så har vi fått igång ett samtal som kan leda till bättre rollspelande. Bara nu det inte slutar med våld eller att dom skiter i äventyret helt...

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Osams i gruppen

Mina har faktiskt slagit ihjäl varandra. Det var en anka som högg av en dvärgs halva skägg. Dvärgen jagade ifatt ankan och plockade honom (först huve't, sedan fjärdrarna).

Resten av gänget lever i skräck för dvärgen för att han är så otroligt bra på slåss och jag ser på deras miner vad de vill göra med honom.
Jag gillar inte yrkerna i "Magikerns.." förutom lärling. De andra funkar bra som arketyper. Att en fick vara ärkemagiker var bara för att jag ville se hur bra han skötte jobbet. Han hade otrolig tur med tärningen och slog 99 på "Vilda förmågor", jag misstyckte och bad honom slå om och han slog 100! Jag var väl tvungen att ge honom "Helveteseld". Den hoben är nog den enda som kan ge sig på dvärgen.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker tvisterna i gruppen tar upp för stor tid och att de vilda förmågorna är för få
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Jo,...

I EON så spelar en av mina spelare alltid arab. (Hans senaste har 14 barn och en 16-årig fru.. /images/icons/tongue.gifThank you slumptabell!)
och en annan skriker alltid: Jag vill spela guling!


/Arvidos, har en sjuk, sjuk grupp..
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Va?

Tycker du inte om mig, Nostradamus? /images/icons/crazy.gif



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Osams i gruppen

Höhö, det lät ju riktigt kul! /images/icons/laugh.gif I vårt spelandes gryning så hade vi en grupp bestående av bland annat en anka (spelade av Robin Ankfreak) och en högländare (spelad av Jakob Den-våldsammaste-spelaren-i-vårt-gäng.-Någonsin!)

Nå! Vi spelade alltså i Chronopia. Det hela började när högländaren ville smaka på ankans sprit. Det fick han inte, så han slog till ankan.. Hårt! Ajajaj, inga revben kvar.. Sen spelade vi det gamla äventyret "Havets vargar", där högländaren använde ankan som murbräcka (!!), och SEN blev det bråk! Ankan bet av högländarens finger, och tappade huvet. SLUT.

Men det där med dvärgen låter oerhört roligt! Påminner lite om vår EON-grupps förhållande till tiraken.. (Som åkte till Takalorr när dom skulle till Västmark..) Nej, nu har jag pratat nog!



/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Idmur

Veteran
Joined
5 Jan 2001
Messages
24
Re: Jag...

Jag håller med om att krigare är trista...
Min favorit RP är faktiskt en smed...Om man räknar bort min barbor vid namn Idmur... :)
 

Xenu

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
59
Min favoritgrupp....

Detta är en utpräglad god grupp som bara går in för att hjälpa och inte för att gynna sig själv eller fanatiskt påtvinga andra sin livssyn.

*En odöd animist. (Vampyr, före detta människa. Man.)
*En levande Nekromantiker (människa, kvinna) med demonologi som sin sekundära skola.

*En krigarmagiker med spiritism som sin främsta skola. (Människa, kvinna.) Hennes kropp tillhörde ursprungligen en fiende vars odöda ande (dödsgast) nu förföljer henne.
*En krigare med goda kunskaper i Yoga. (Minotaur, man.)
*En minderårig elementarmagiker med talang på geni-nivå för elementarmagi. (Människa, kvinna)
*En animist. (Råttman, man)
*En krigare (Råttman, man.) Använder förgiftade svärd, värjor och pilar.
*En Jih-Puhns Ninja (Människa, kvinna.)

De båda första är mycket mäktigare än de sex sista, i praktiken är det två olika grupper för olika typer av äventyr. Den grupp man inte spelar fungerar som allierade NPCs och ofta uppdragsgivare.
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Re: Den klassika gruppen

Det finns ju faktiskt en anledning till att grupper brukar se ut på ett speciellt sätt... för att kunna klara av det mesta.
Det behöver absolut inte vara tråkigt men det kan vara ruskigt kul med udda karaktärer men det kräver lite andra äventyr.

Ex nihilo nihil fit
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaha..

Men jag fattar inte ditt inlägg?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
Re: så här har jag det!

i våran grupp så har vi:

En krigare(Löser det mesta med våls och väldigt dum)
en magicker(livrädd klara nästan aldrig press)
En jägare(ingen har sett hans ansikte,jedrans skum)
En präst(för jävla rättvis, var nära på att döda mig *mummel mummel*)

DsX
 

Ariman

Veteran
Joined
30 Jun 2001
Messages
2
Location
Stockholm
Re: En grupp som spelar den Nidländska Reningen.

Hejsan!
Vi är en grupp som desperat behöver 3:e delen i Nidlänska Reningen. I och med att den idag är en raritet, har vi nog inte råd att köpa den men en kopia skulle duga fint! har du det och skulle vilja hjälpa oss är vi oändligt tacksamma. Vi kan säkert komma överrens om någon kompensation!
Tack på förhand.
Ariman
 
Top