Nekromanti Ballansen....

Aerid

Veteran
Joined
23 Dec 2000
Messages
107
Location
Henån, Sverige
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>När ni spelar DoD så hur står balansen på yrken bland spelarna? Är det bara krigare eller?<p><hr></blockquote><p>Vår lilla spelgrupp består av: två människopräster, en halvlängdsköpman, alvjägare och en dvärgsmed (som dock lider av extrem otur). Den enda riktigt stridsdugliga dog under Vinterskogens hemlighet.
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jag...

...själv är nästan alltid bastardmagiker (just nu drakmagiker och dracolyt), i min grupp finns även en kvinnlig demonkrigare, en dvärg mästersmed, en kensai och så en Vapenmästare. Så i våran grupp e de fett me spridning.

Liberate Tu-Temet Ex Inferis.
. . . eller på svenska . . .
Rädda Dig Själv Från Helvetet.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Hmmm...En dvärgisk krigare, en mänsklig krigare, en mänsklig präst (numera helig krigare), en alvisk präst och en mänsklig trollkarl var med när jag spelledde Vinterskogens hemlighet. Några till kommer att tillkomma under fredagens äventyr, jag vet dock inte vad dom tänker vara.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
Re: Balansen....

Mina spelare är en gentlemannatjuv, f.d. stadsvakt, ärkemagikerhob som rider på sin Spiritus Familarus-drake (tänkte testa en spelare som ärkemagiker), alvkvinna som jägare, lönnmördarråttman och en galen dvärg.

/[color:green]Han</font color=green> som spelade en förföriskt sprätthök, vit tiggaranka (f.d. köpman), och alvkvinnemagiker när han spelade DoD
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
I min grupp är vi bara fyra inklusive mig(SL) men vi är bra:)

En är en nybliven magiker från norr med en tam vessla som sällskapsdjur inte familiaris, en är en stum tjuv som utger sig för att vara gycklare och den sista är en måttligt nobel riddare.




"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Meduriol

Veteran
Joined
4 Jan 2001
Messages
10
Re: Jag...

håller med lite där .. .lät mer som en grupp som mest gillar att vältra sig i höga skadesiffror och de effektfullaste magierna

--------- www.rollspel.nu
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Den klassika gruppen

i vårt spelgäng är krigaren, magikern ,prästen och jägaren.
Det ger ju ganska bred kompetens, men känns ganska standardmässigt = tråkigt?

Ex nihilo nihil fit
 

Fylbard

Veteran
Joined
8 Jan 2001
Messages
75
Location
Lund i Sverige
MIn spelgrupp!

I min spelgrupp är jag spelledare (oftast), när jag inte är det är jag en mystisk halvalvisk flöjtspelare som inte talar mycket (yrke: underhållare). Mina spelare är följande: en alvisk tjuv, en människa som till yrket är rövare (typ Robin Hood, snor från de rika och ger till de fattiga med lite moms till sig själv/images/icons/smile.gif) och den sista är en dvärgisk smed beväpnad med en stor hammare... Vårat problem är att det alldelless för ofta görs nya rollpersoner i vår spelgrupp...

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Re: Jag...

Håller absolut med!! I min värld är drakyrkena förbjudna! Drakmagikerna är för mäktiga för att passa som äventyrare och dessutom ska drakar vara så kraftfulla och höljda i mystik så det passar sig inte att vara ett drakyrke... Kensai passar inte i en standard fantasy värld! Inte för att vara rasistisk men det passar inte med vare sig äldre mongolida folkraser eller negrider, kupoida eller australider... Alla ska se "vita" ut... Dessutom använder jag mig inte utav yrkena i Magikerns handbok då den är dåligt skriven samt krockar med Magi-boxen som är mycket bättre att använda sig utav. Att använda båda dessa tyder mest på att man vill skapa extrema kobolder.
Själv gillar jag att variera mig när jag spelar mina RP, jag har varit alla möjliga raser och yrken, tja tillochmed de flesta raser o yrken men jag fastnade nog mest för en halvalvisk sprätthök med 19 i SMI. Han använde sig utav en dolk och ett långsvärd, långsvärd fick han efter många äventyr över 21 i och gissa då om att han hade många handlingar!! 6 handlingar faktiskt... Sedan i Den 5:e Konfluxen fick han även Blåbite... Han var bra och samtidigt rolig att spela...
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
I min spelgrupp är det en överbefolkning av Präster. Undrar hur det blev så? :)

"Soylent Green is people!"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nä!

Nä, Meduriol och Sindlast, sluta nu! Låt dom spela som dom vill! Jag tycker faktiskt det låter rätt härligt att drypa av coolhet, och skrämma in alla inomhus när man är ute och går på stan.. Mua-ha-ha!



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tema-grupper

Jag tycker alltid att det är roligast med tema-grupper! (T.ex alla är från samma stam, samma akademi eller samma skepp..)



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: jaha..

<I>Hur låter den då?</I>

Hm? Kolla på valfri gammal spaghettiwestern med Clintan, så hörs Morricone i bakgrunden.
Där brukar folk springa in och gömma sig när huvudpersoner går ute på gatan, iaf.

--
Åke
 
Top