Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?
GnomviD said:Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?
Ond bråd död said:Jag hade glömt hur dödligt det var. Kanske en miss att inte göra en fighter som huvudperson.
En del nya followers men annars är det sig rätt likt va?
Se det som ett extra nivå att skruva upp i svårighetsgradVitulv said:Ond bråd död said:Jag hade glömt hur dödligt det var. Kanske en miss att inte göra en fighter som huvudperson.
Haha, ja. Jag fick för mig att jag skulle spela en bard och det har jag redan börjat ångra.
Vitulv said:GnomviD said:Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?
Hmm, va? Nä det är väl samma grafikmotor som det gamla BG1?
krank said:BG1 och BG2 använder samma motor men i olika versioner. Jag HOPPAS att de gjort något åt upplösning och så; annars håller jag mig nog till att spela BG2-moddprylen som gör att man kan köra BG1 med BG2's motorversion.
Übereil said:Har de gjort spelet svårare eller nåt, för jag har aldrig upplevt det som särskilt svårt. Problem med att döda spindlarna? Märkte jag aldrig...
Übereil, som däremot störde sig på Icewind Dale II när det begav sig
Schtajner said:Se det som ett extra nivå att skruva upp i svårighetsgradVitulv said:Ond bråd död said:Jag hade glömt hur dödligt det var. Kanske en miss att inte göra en fighter som huvudperson.
Haha, ja. Jag fick för mig att jag skulle spela en bard och det har jag redan börjat ångra.![]()
Elmrig said:Vilken svårighetsgrad spelade du på?
Det är givetvis en fråga om "flyt" med täningsslagen och ibland klarar man sig bra men även sjunde genomspelningen, och det efter att ha varit intresserad av optimering, att "göra allt", speed runs, etc, är fortfarande en studie i quickload/quicksave om det inte ska till en sjuhelsikes massa grinding.
Übereil said:Elmrig said:Vilken svårighetsgrad spelade du på?
Det är givetvis en fråga om "flyt" med täningsslagen och ibland klarar man sig bra men även sjunde genomspelningen, och det efter att ha varit intresserad av optimering, att "göra allt", speed runs, etc, är fortfarande en studie i quickload/quicksave om det inte ska till en sjuhelsikes massa grinding.
Quicksave/quickload sitter i ryggmärgen sen jag var typ tio...
Kanske så ser jag det som självklart att det tar ett par försök innan man lyckas med något och att det är det som gör att jag inte ser spelet som svårt.
Übereil
krank said:Vitulv said:GnomviD said:Jadå. Jag har inte kört igenom BG tidigare, och det är ju i mångt och mycket samma spel. Det som tippar över lite är väl att de uppdaterat grafikmotorn till den bättre från BG2 och lagt in mer klasser och så.Jocke Kofot said:Är det nån ide att börja med om jag inte kört igenom BG tidigare?
Hmm, va? Nä det är väl samma grafikmotor som det gamla BG1?
BG1 och BG2 använder samma motor men i olika versioner. Jag HOPPAS att de gjort något åt upplösning och så; annars håller jag mig nog till att spela BG2-moddprylen som gör att man kan köra BG1 med BG2's motorversion.