Nekromanti Baldurs Gate 2?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Var hittar man de andra delarna förutom Torson?

Jag börjar bli desperat...

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Attack-Bosse

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
50
Location
Göteborg
Men han är ju inte svår, gå bara och köp två, scroll of protection, ett mot odöda, ett mot magi. Sen kan han inte göra nåt, när du bultar ihjäl honom med ditt +5 vapen.

Vill ne veta hur man gör för att totalt maxa en gubbe? Klart ni vill, man spelar igenom ettan med en fighter, lägger proficiensies på hammare, skaffar 19 i alla viktiga egenskaper, inklusive intelligens, i tvåan dual-classar man till en mage vid level 9, skaffar cromfayer och bra rustning, sen lägger man Tenser's transformation på sig själv och förvandlar sig till the slayer, sen slår man ihjäl vad som helst med några slag.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Tja, om definitionen av rollspel är att man spelar en roll så är BG2 ett rollspel då du skapar en karaktär som de sedan spelar med. Har iofs inte spelat BG2", bara lite BG1 men antar att man skapar en karaktär på liknande sätt...
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
Skulle inte säga att det är ett rollspel (RolePlaying Game), däremot ett datorrollspel (ComputerRolePlaying Game). Arumentet att skillnaden skulle vara ett Rollspel har en SL håller inte länge till med tanke på en del datorspel som finns och kommer. Jag menar helt enkelt att rollspel sker med penna, papper, verklig kontakt osv osv. Datorvarianten kallar jag CRPG. Därmed inte sagt att BG2 inte var roligt.

Melius frangi quam flecti
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Tipset är bra men... Ribald har ingen sådan scroll, den finns i Spell Store. Sorry for the nitpick.

/Kalil
 
Top