Nekromanti Baldurs Gate 2?

DDUOB

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
40
Location
Gislaved, sverige
Jag undrar lite villka som räcknar BG2 som ett rollspel, enligt mig är det det men jag vill höra lite vad andra tycker. Obs är det någon som har problem med det spelet så kan jag nog hjälpa dig.....Jag har vunnnnit det(Spelet är LÄTT! men roligt)

Celestial´s Fury
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jag undrar lite villka som räcknar BG2 som ett rollspel, enligt mig är det det men jag vill höra lite vad andra tycker. Obs är det någon som har problem med det spelet så kan jag nog hjälpa dig.....Jag har vunnnnit det(Spelet är LÄTT! men roligt)<p><hr></blockquote><p>Tja, frågan är kan man säga att AD&D är ett rollspel så?

/Honken - Som tror han blir lite påhoppad nu...

--
Reality is for those who lack Imagination.
-The Shadowrun Matrix Book.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,648
Location
Uppsala
För min del var BG2 en rälsbuss men däremot med tillräckligt många alternativ för att vara värt sina 400 spänn.

Rollspel eller ej ? Tja... säg CRPG så blir alla nöjda.
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Jag undrar lite villka som räcknar BG2 som ett rollspel, enligt mig är det det men jag vill höra lite vad andra tycker. Obs är det någon som har problem med det spelet så kan jag nog hjälpa dig.....Jag har vunnnnit det(Spelet är LÄTT! men roligt)"

Jag vet faktiskt inte. Jag skulle luta åt att spelet simulerar ett rollspel, men det är väl allt.

--
Björn


"Patriotism is the willingness to kill and be killed for trivial reasons."
--Bernard Russell
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Tja, frågan är kan man säga att AD&D är ett rollspel så?"

Klart det är ett rollspel! Det finns ju en massa saker där som spelar roll - skadepoäng, magiböcker, stora vapen, feta rustningar... /images/icons/wink.gif

--
Björn


"There is no nonsense so arrant that it cannot be made the creed of the vast majority by adequate government action."
--Bernard Russell
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,648
Location
Uppsala
Min fråga blir: Har du spelat AD&D ?

Säger dig saker som PlaneScape, Ravenloft, Al-Qadim, Greyhawk, Forgotten Realms, Dark Sun e tc någonting ? Tror du verkligen att 20+ års AD&D spelande bara innehållit svärdfäktande och dundeon-bashing ?
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Det är nog det närmaste rollspel man kan komma i datavärlden idag, tycker jag ialla fall...
visst finns ju mud också, men sån e man ju inte :)

/King Kromm
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
ÄR ett dator spel.
Rollspel är med tärningar spelledare..
tja i en del som Vampyrer så använder de inte så många tärningar..

MEN dator spel ÄR inte rollspel datorn har inte NOG mycket fantasi eller kreativitet för att ens kunna kalla sig Spelledare.

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Jag gjorde det med några magiska vapen(kommer inte ihåg riktigt, va ett tag sedan), som var extra bra mot ödöda...
Inte för att han va lätt presis... många loadningar...
/King Kromm
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,648
Location
Uppsala
För att slippa ta den här diskussionen <B>en gång till</B> så säger jag följande :

BG2, med flera, är DATOR-ROLLSPEL och inget annat.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
hmm låt mig tänka lite...kommer inte riktigt ihåg vilka levels, men min gubbe var en bärsärkar orc, anomoen var med, minsc, den där alven som hade klippta vingar och var blandning mellen wizard och preist(tror de va de hon va) och jahiera och till sist den krigar/tjuven man hjälper i början mot troll invasionen, kom å tänka på en sak nu också... vilken av licharna e kandaxx??

/King Kromm
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,648
Location
Uppsala
Kangaxx:
Du letar reda på hans ben och armar för att han ska vakna igen - sedan åker åtminstone jag på jättestryk.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
då blir jag plötsligt osäker, har dödat en vid stats porten, en i under tempel området och en i, e inte säker, men antingen något slum område eller kanske dockorna... men troligtvis i slumområdet...dödade alla när jag fick tag e de där vapnena... Daystar blandannat...

/King Kromm
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,648
Location
Uppsala
Snart är du inte längre osäker... :
När du dödat Kangaxx för första gången skrattar han och förvandlas till ett svävande kranium som heter Kangaxx the Demi-Lich istället för Lich. Det är DÄR jag åker på spö.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Ett tips kan vara att gå till Ribald och köpa en "scroll of magic protection" eller vad den nu heter. Den gör dig immun mot magi under en viss tid. Sedan får de andra karaktärerna hålla sig undan medan den immune karaktären bankar på med lämpligt +5 vapen. Detta lilla tips borde kunna hjälpa något iaf.

C
 
Top