BösBygge

Quadrante

Grisbonde
Bösbygge: Att sätta samman något av det man råkar ha liggande och skapa nåt utan att det tar för mycket tid eller att man skapar/skaffar mer material.

Vad för spel eller äventyr skapar du idag av sånt som ligger och skräpar, Vilka kombinationer blir det? Vad går att kapa till, förfina, tjoffa ihop fastän det inte såg ut att höra ihop … eller passar allt redan, det är bara inte sammanställt och presenterat?

Jag brukar alltid ha en massa frön till prylar, dungar, SLP osv över efter varje grej jag kör, till nästa grej kikar jag igenom lite gammalt o ser om nåt går att sno!

Just nu är det gamla postapoc-grejer som åker in i ett postapoc-hexkräl som jag pysslar med.

Jag brukar alltid ha en massa frön till prylar, dungar, SLP osv över efter varje grej jag kör, till nästa grej kikar jag igenom lite gammalt o ser om nåt går att sno!

Just nu är det gamla postapoc-grejer som åker in i ett postapoc-hexkräl som jag pysslar med.

Sånt jag tänker på, att man har saker kvar som kan bli nåt (mer än en bra-att-ha-mapp på disken).

Jag har spelat/ spelar tre kampanjer i Oktoberlandet där jag snor vilt från mina egna äventyr, men också från säkert tusen sidor icke-publicerade grejer. Allt kokas ihop och blir platser, personer och problem i fisktankar. Fungerar oväntat bra. Hittar någon liten grej och bygger om det, snor mötestabeller från en resa, gör om en karaktär till något som passar i berättelsen. Känns riktigt kul att det kommer till användning.

Världens enklaste hack är att köra Väsen med fabeldjur, typ Susar i Säven. Vi hör typ det som en variant av den större fabelvärlden Krickdala som jag har snickrat på i en massa år.

Back