jag fattar mig inta vad Eon har tänkt sig med sina avståndsvapen.... Vad är egentligen regeltekniskt skillnaden mellan ett armborst och en pilbåge? I verkligheten så är skillnaden otroligt stor! När man skjuter ett armborst så lägger man skäcktan fint på plats, spänner upp strängen, siktar med sitt fina sikte och skjuter. En pilbåge däremot... Man försöker hålla den i hantaget rätt... Man tar pilen, och försöker sätta den rakt mot dem lilla "hyllan" medan man spänner strängen. Man försöker att fortsätta hålla pilen rak, siktar, förmodligen utan något vidare sikte, och skjuter...
Att skjuta armborst någorlunda är så otroligt mycket lättare än att skjuta båge någorlunda... Ett väl spänt armbort tror jag dessutom skulle skjuta mycket hårdare än en båge, eftersom att den sränns upp med en vev, och pilbågar bara spänns med muskelstyrka.
Sista skillnaden är att en skäcka penetrerar rustningar så mycket bättre än pilar! Skäcktor borde göra minst Ob1T6 mer skada mot rustningar, men inte mot personen i den...
EoZ out
Att skjuta armborst någorlunda är så otroligt mycket lättare än att skjuta båge någorlunda... Ett väl spänt armbort tror jag dessutom skulle skjuta mycket hårdare än en båge, eftersom att den sränns upp med en vev, och pilbågar bara spänns med muskelstyrka.
Sista skillnaden är att en skäcka penetrerar rustningar så mycket bättre än pilar! Skäcktor borde göra minst Ob1T6 mer skada mot rustningar, men inte mot personen i den...
EoZ out