SÄLJES Bästa stället att utrikes-sälja gammalt?

chrull

Stockholm Kartell
Sitter på en hög spelböcker jag vill bli av med, och marknaden för de här sakerna är betydligt större internationellt än i Sverige. Har någon erfarenhet av att sälja sånt när tradera känns för lokalt? Är Ebay vettigt som säljare när det kommer till internationell hantering? Fixar de frakt och sånt på samma bekväma sätt som Tradera?

Jag har ingen erfarenhet av Ebay i sig, men utifrån grupperna som jag är med i på Facebook är det ingalunda ovanligt att det poppar upp Ebay-annonser i dem på samma sätt som Tradera-annonser dyker upp i svenska FB-grupper.

Annars tycker jag det fortfarande är lättast med FB-grupper, antingen för de specifika spelen eller en mer allmän grupp. En av de som jag fått rekommenderade från flera olika källor är RPG Market (Buy and Sell Games), men jag har ingen personlig erfarenhet av dem.

Jag tänker inte gå igenom krånglet och besväret att skapa ett FB-konto för detta dock. Men då verkar det som att jag helt enkelt får pröva med ebay.

Spontant är nog ebay bra om man vill sälja till anglosfären och tyskland. Annars är mitt intryck att de flesta länder (likt sverige) har sina egna plattformar.

Jag tänker inte gå igenom krånglet och besväret att skapa ett FB-konto för detta dock. Men då verkar det som att jag helt enkelt får pröva med ebay.
Nä, om du saknar ett konto skulle jag inte heller göra det. Men ja, ebay är relativt vanligt så tror du kan få ett gott resultat där.

Back