SÄLJES Bästa stället att utrikes-sälja gammalt?

Men är det inte så att jag då eventuellt måste klödda med andra fraktbolag än Postnord? Ta mig till andra utlämningsställen osv?

Alla fraktbolag jag testat (PostNord, DHL, Schenker, UPS) har funderat på i princip samma sätt och haft in-/utlämning i närheten, oftast på någon bensinmack eller livsmedelsbutik.

Nix. När jag sålt utomlands sker allt via PostNord. Så du postar som vanligt och sen tar väl något annat bolag över när du kommer till mottagarlandet bara. Extremt smidigt.
Jaha, trodde inte att Postnord rörde sig utanför Sveriges gränser. Men det är nog så som du säger, något annat bolag tar vid när paketet är inlämnat.

Jaha, trodde inte att Postnord rörde sig utanför Sveriges gränser. Men det är nog så som du säger, något annat bolag tar vid när paketet är inlämnat.
Funkar ju så när du beställer via tyskland tex och de skickar med någon tysk postservice, när det kommer till Sverige landar det ofta hos pustnord, om inte någon annan firma.

Men om du tänker efter, visst känner du till att man har kunnat skicka brev och paket till utlandet med posten sen typ alltid? 😄

För trettio år sen på det gamla nittonhundratalet fanns det ju inget annat alternativ om man ville skicka stickade julklappssockor till kusinerna som flyttat till amerikat än att gå in på närmaste postkontor.

Men om du tänker efter, visst känner du till att man har kunnat skicka brev och paket till utlandet med posten sen typ alltid? 😄

För trettio år sen på det gamla nittonhundratalet fanns det ju inget annat alternativ om man ville skicka stickade julklappssockor till kusinerna som flyttat till amerikat än att gå in på närmaste postkontor.
Jo självklart men jag i min enfald, och jag ber om ursäkt så klart å det ödmjukaste att jag är så dum och inte tänker efter före ers höghet, tänkte att postnord, när de tog över efter postverket infört nya regler eller nått, fan vet jag?
Jag har aldrig använt postnord eller postverket till att skicka leveranser till utlandet, det har enbart varit snack om DHL och ASG.

Back