Nekromanti Bästa snabbmaten!

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Många säger sig gilla Max Hamburgare bäst(för att det är svenskt). Men jag gillar snarare 1. Burger King 2. Macdonald's 3. Max 4. Sibylla.
Whoppern är den bästa burgaren du kan få tag i! Och den mest mättande! Dock är deras freedom fries inte lika bra, de andras är bättre, även om McDonken kanske saltar lite väl mycket. Max är väl det inget fel på, men det smakar lite mera...syntetiskt, vilket hamburgerköttet visserligen är. Dessutom kyler dom salladen för mycket(kan annars vara bra ur hälsosynpunkt).

Andra goa resturanger utomlands är Wendy's(kan dom ta hit dem!) och möjligtvis KFC - som jag bara ätit en gång på, så jag kan inte uttala mig. Vara dumkonserativ? http://www.svt.se/opinion/jag-hoppas-att-kfc-misslyckas-i-sverige TacoBell är väl lite sisådär. Subway är dock verkligen nitlotten - dyra pengar för rätt så lite mat, som inte smakar så jättebra.

Vad anser ni andra? Tänk också på att snabbmat inte bara behöver vara hamburgerare & pizza, utan våran inhemska kinamat skulle jag nog också klassa som snabbmat.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,162
Med en dåres hela övertygelse så fastslår jag härmed att det bästa snabbmaten som kan fås tag på är och förblir i all evighet en äkta turkisk kebab! Inte den grillade pressylta man köper på svenska kebabslafserior, nej äkta kebab gjort på riktigt kött grillat över koleld i en solhet bakgata i centrala Izmir under stekande middagsvärme, serverad på en bädd av nybakat strimlat pitabröd med smält smör och stark sås och en iskall ayran i handen...mmmm.....
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
En falaffelrulle slår nästan allt enligt mig. Men givetvis spelar det ju roll var den är skaffad.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Max om det gäller hamburgare. Annars en kebab med mos eller en pizza(om den är gjord i västra Sverige)
Subway har jag inget emot, det är ju framförallt bra mycket nyttigare än de andra jag nämt. Det är dock för dyrt.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
obak;n49240 said:
Med en dåres hela övertygelse så fastslår jag härmed att det bästa snabbmaten som kan fås tag på är och förblir i all evighet en äkta turkisk kebab! Inte den grillade pressylta man köper på svenska kebabslafserior, nej äkta kebab gjort på riktigt kött grillat över koleld i en solhet bakgata i centrala Izmir under stekande middagsvärme, serverad på en bädd av nybakat strimlat pitabröd med smält smör och stark sås och en iskall ayran i handen...mmmm.....
Det kan bli svårt, samma kebab serveras överallt i hela Sverige. Så man får bege sig utomlands likt när man vill äta på KFC(inte så länge till) och Wendy's.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Anchorman;n49245 said:
Max om det gäller hamburgare. Annars en kebab med mos eller en pizza(om den är gjord i västra Sverige)
Subway har jag inget emot, det är ju framförallt bra mycket nyttigare än de andra jag nämt. Det är dock för dyrt.
Nej! Burger King när det gäller hamburgare! Subway är dock inte värt pengarna som du säger.
Om du skulle betygsätta burgarna - vilken ordning med Max som etta? #Burger King #McDonken #Sibylla

Vad hände förresten med underbara Clock? Dom fanns iaf på 90-talet när man var liten.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Håller med trådstarten. Den korrekta listan är:
1. Burger King
2. McDonalds
3. Max
4. Korvmojjen.

...fast jag är osäker på ordningen mellan de där nedersta. Och att Max skulle vara godast är en blandning av nationalism, Norrlands-provinsialism och hype. ;). En å annan kanske tycker det, men det finns ju folk som föredrar falukorv också.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Hamburgemässigt hamnar Texas Longhorn på första plats, medan Burger King och Sibylla delar på en andra plats. Övriga hamburgare platsar inte ens på listan över ätlig mat.

Snabbmatsmässigt delar hamburgare första platsen med pizza.
Sedan är jag ganska förtjust i nudlar och pasta, gärna i en papperskartong.
En uppstickare på senare tid är dumplings.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
....sen finns ju street food också.. Men det tycker jag inte man ska blanda ihop med industriell snabbmat.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Jag säger pizza resp. välgjord ost-och skinksallad från pizzeria. Ska det nödvändigtvis ätas burgare blir det tveklöst Sibylla -- eller allra helst Ali's. Ali's finns vad jag vet bara i Gävle, brukar finnas ett litet stånd där =)

Subway brukar funka och en halv räcker utmärkt för att jag ska bli mätt. Jag brukar välja bort alla grönsaker, då blir det gott även där =)

Max/donken/etc har jag mycket, mycket svårt för. Och det är inte bara för att det är så svårt att välja bort allt salladstrams från burgarna där...

//Krank, salladshataren
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
Arfert;n49254 said:
....sen finns ju street food också.. Men det tycker jag inte man ska blanda ihop med industriell snabbmat.
Oh jo, det är snabbmat. Ska det vara skillnad så äter du istället slow food, finns ingen bra term på svenska.
 

Kärlekscraft

Swordsman
Joined
31 Oct 2013
Messages
773
krank;n49260 said:
Jag säger pizza resp. välgjord ost-och skinksallad från pizzeria. Ska det nödvändigtvis ätas burgare blir det tveklöst Sibylla -- eller allra helst Ali's. Ali's finns vad jag vet bara i Gävle, brukar finnas ett litet stånd där =)

Subway brukar funka och en halv räcker utmärkt för att jag ska bli mätt. Jag brukar välja bort alla grönsaker, då blir det gott även där =)

Max/donken/etc har jag mycket, mycket svårt för. Och det är inte bara för att det är så svårt att välja bort allt salladstrams från burgarna där...

//Krank, salladshataren
Får man inte beställa burgare utan sallad på donken/etc?
Pizza Hut då? Rätt dyrt dock - men gott!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
För burgare är det endast Max som har acceptabelt vegetariskt alternativ. Resten av mainstream-ställena är bajsäckligt.

Men favoriten är antingen falafel, men bara om den är inköpt i Malmö för resten av sverige vet inte hur man gör, eller sushi.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Arfert;n49255 said:
Sen när är Texas Longhorn snabbmat?
Det går alldeles utmärkt att beställa och ta med sig från Texas Longhorn. Och det tar inte längre tid än hos ett Sibyllakök.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Emedan jag är en varm vän av svenne-pizza, shawarma och kebab, skulle jag säga att, till syvende och sist, går ingen klassisk snabbmat upp emot en riktigt jävla schysst gyrostallrik med nyskurna grönsaker och tsatziki, såsom tex kan fås på det fantastiska gyroshaket på Möllan i Malmö. Det är något med gyros som känns väldigt fräscht jämfört med all annan sunkig snabbmat.

Kinesisk natt-barbeque, stekt i kloakolja i ett smutsigt tråg i en gathörna och nedsköljd med ett ton fulöl, är också något som måste upplevas. Beroende på hur vi definierar snabbmat är Dai-mat dock en möjlig kandidat till bäst i världen.


Jag hatar hamburgare. I Sverige äter jag det aldrig.
 
Top