Nekromanti Bästa SF-filmen???

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Jaså du.

Om det inte går med våld så går det med mer våld. :)

Jag är ingen stor Star Trekfan, upp till förra säsongen av Voyager tyckte jag att mycket av specialeffekterna var undermåliga (speciellt om man tittar på första två säsongerna när de använder samma planet 5 ggr eller nåt som olika planeter) men berättelserna har ofta varit bra. Om man inte bryr sig om allegorier och enbart vill bli underhålld, ja då är inte Star Trek rätt oavsett serie tycker jag. Och jag tror att även de som är fans tycker det är lite lustigt med alla dessa aliens som inte är mer än människor med lustiga näsryggar eller öron. (Nu har de ju lagt in en förklaring i själva miljön för det men alla vet ju att det är en budget och tidsgrej.) Sen kan du ju haft otur och bara sett dåliga avsnitt för sådana finns det vad än det kan låta som från mig och Rosen.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Jaså du.

Den bästa kommentaren om skillnaderna mellan gamla Star Trek och nyare varianter måste ändå vara Worfs kommentar till skillnaderna mellan TOS-klingoner och TNG-klingoner: "We do not like to talk about it."

För övrigt från det näst bästa Star Trek-avsnitt jag sett, "Trials and Tribble-ations." Det bästa är "City on the Edge of Forever".
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Humanåjder

Sandy Petersen har träffande beskrivit den sortens aliens som "en skådespelare med en pommfritt fastlimmad i pannan"...

Det har nog inte bara med budget att göra, dock.

Nightowl
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: THX 1138...

Nu har ni väl ändå sett filmen. Kan någon berätta för mig om den var bra eller dålig?
 
Top