Nekromanti Bästa Rollspel ???

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Re: unknowned

Tja, själva intrigerandet påverkar du ju helt och hållet själv som spelledare... de flesta jag har pratat med som spelar UA har väldigt mycket sina egna små settings, där dom handplockat/hittat på en egen Occult Underground. Så även för mig; just nu spelleder jag en kampanj i 1920-talets Chicago (gissa vilka magiker som dras till spritsmugglarna? /images/icons/wink.gif ) som även har kraftiga CoC-influenser. Men jag vet inte... jag gillar som sagt allt med spelet. Faktiskt. Det är nog banne mig det ända spel jag kommit över som är _helt_ bra.

-Gaxar, som förskjutit spelargruppen den här kvällen för att kunna umgås med sin flickvän... ÅH, dessa dilemman! /images/icons/cool.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fanneimige!

Nu får jag fanemig skaffa Castle Falkenstein! Och Babylon Projekt.. (Men det är ju omöjligt tydligen *snyft*)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Varierar med humör och kategori

Varför inget "vanligt" rollspel? typ Eon eller Neotech eller drakar & demoner? Är säkert dum i huvudet som utalar mig men jag brukat ju göra det iallafall...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Fanneimige!

Tja, det finns ju GURPS Castle Falkenstein, som kom ut nyligen. Då får man åtminstone världen, men tyvärr inte det trevliga systemet... :-(

Nightowl, Falken-fan

"Kulinariska orgasmer är säker sex."
Sifu Nightowl
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Vilken svår fråga. Jag byter ju favoritspel som andra byter kläder.. nästan /images/icons/wink.gif

Just nu har jag hittat tillbaka till gamla "älsklingar"

2300AD
Western
EDD
Paranoia

Wille

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Egentligen spelar jag vad som helst som inte är tillverkat av NeoGames. Rena favoriter i min egen samling skulle vara :

All Flesh Must Be Eaten
Mutant Chronicles (för gamla minnens skull...)
PlaneScape (AD&D 2E)
Wastelands
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Du är gammal i "gamet" (NT)

/images/icons/smile.gif

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Wastelands är en klar favorit bland de rollspel jag spelat. Sedan så är jag inte lika blygsam som Krille så bästa fantasyspel är helt klart Terra Draconis även om Västmark verkar riktigt trevligt (hmmm... det kanske kunde trollas om till en variant i antiken...)

[color:green]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Bästa överlag: Amber
Roligaste: Gamma World
Jobbigaste: Dangerous Journeys
Läskigaste: Kult
Tråkigaste: Drakar och Demoner
Mest spelade: Advanced Dungeons & Dragons
 
Top