Nekromanti Bästa med Eon

Psst!

(Han menade när Borås Spelkonvent var, antagligen, men jaja. Misslor kommer när den kommer, grabbar.)
 
Jag vågar inte välja ut några kampanj uppslag för att jag vill inte att gobitarna skall gå åt. Jag försöker hitta på egna liknande uppslag istället. Har en fobi för att saker har ett slut.
 
Jag gillar oxå skadesystemet, klart bästa jag stött på. Gillar även sättet att handera flera handlingar med svårighetsökningar.

Det jag är mindre förtjust i är avsaknaden av utveckling i större skala av RP (om man inte börjar på grisodlarnivå), framför allt för magiker.

Stridssystemet funkar urmärkt i mindre strider, det är absolut bäst i dueller en mot en, men då det innehåller många inblandade blir det en herrans massa slag (inte så konstigt att jag utvecklade ett eget initiativsystem för större strider)

Världen är jag förtjust i, gillar den skarpt. Har stora funderingar på att driva en kampanj i den med något annat rollspel, så att man kan utnyttja alla de godbitar som finns i böckerna, men tyvärr kommer det inte ske med Eonreglerna iaf. Men böckerna är en bra källa för inspiration.
 
Alla sätt är bra utom de utterkassa.

Finska ninjor finns i Vildhurúna. Dessutom hörde jag något om kraggisk bastukultur förut från dig. Kraggninjor är emellertid inte den bästa lösningen, bättre med små henéa-alver som är tränade av The Dark Side, roghandvärgarna, till ninjor, och... badar bastu i masugnarna, eller nåt.

-Hjalle, ninjor. Finska ninjor, såklart.
 
Att det finns olika typer av människor osså nekrokultur o belialpolitik :gremsmile:.
 
Re: BeSK

Så det är Sauron90s fel att du missförstod hans inlägg, eftersom han inte använde google?

Okidoki.
 
"Stridssystemet funkar urmärkt i mindre strider, det är absolut bäst i dueller en mot en, men då det innehåller många inblandade blir det en herrans massa slag (inte så konstigt att jag utvecklade ett eget initiativsystem för större strider)"

kan man få veta hur ditt egna initiativsystem funkar? :gremsmile:
 
Jag är mycket svag för större delen av Krilles, Dan Johanssons och CJS' (tidigare?) eonproduktion. Sedan kan man nästan peka på vilken del som helst av denna för att exemplifiera; men jag ska ta några favoriter:

Krille: Alvisk mentalitet, Consabers juridiska system, sånger.

Dan Johansson: Historiesyn, tirakisk mentalitet, städer.

CJS: Båtar, namn, magisystem.

- L
 
Utan att lästa lla de andras inlägg än så tycker jag att dynamiken på världen är väldigt genomtänkt och "realistisk", jag tänker närmare på historia. Saker har en förklaring som som kan härledas lånt tillbaka i tiden.
Sedan tycker jag att hela regelsystemet tilltalar mig.
 
Kabalorden... Ebhron i övrigt känns faktiskt ganska "cthulhianskt". En välgjord och trevlig kontinent att spela på.
 
Back
Top