Nekromanti Bästa med Eon

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Psst!

(Han menade när Borås Spelkonvent var, antagligen, men jaja. Misslor kommer när den kommer, grabbar.)
 

Aeon

Warrior
Joined
10 Apr 2002
Messages
207
Location
Ekerö, Stockholm
Jag vågar inte välja ut några kampanj uppslag för att jag vill inte att gobitarna skall gå åt. Jag försöker hitta på egna liknande uppslag istället. Har en fobi för att saker har ett slut.
 

Galahad

Veteran
Joined
21 Jun 2005
Messages
62
Location
Uppsala
Jag gillar oxå skadesystemet, klart bästa jag stött på. Gillar även sättet att handera flera handlingar med svårighetsökningar.

Det jag är mindre förtjust i är avsaknaden av utveckling i större skala av RP (om man inte börjar på grisodlarnivå), framför allt för magiker.

Stridssystemet funkar urmärkt i mindre strider, det är absolut bäst i dueller en mot en, men då det innehåller många inblandade blir det en herrans massa slag (inte så konstigt att jag utvecklade ett eget initiativsystem för större strider)

Världen är jag förtjust i, gillar den skarpt. Har stora funderingar på att driva en kampanj i den med något annat rollspel, så att man kan utnyttja alla de godbitar som finns i böckerna, men tyvärr kommer det inte ske med Eonreglerna iaf. Men böckerna är en bra källa för inspiration.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Alla sätt är bra utom de utterkassa.

Finska ninjor finns i Vildhurúna. Dessutom hörde jag något om kraggisk bastukultur förut från dig. Kraggninjor är emellertid inte den bästa lösningen, bättre med små henéa-alver som är tränade av The Dark Side, roghandvärgarna, till ninjor, och... badar bastu i masugnarna, eller nåt.

-Hjalle, ninjor. Finska ninjor, såklart.
 
G

Guest

Guest
Att det finns olika typer av människor osså nekrokultur o belialpolitik :gremsmile:.
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: BeSK

Så det är Sauron90s fel att du missförstod hans inlägg, eftersom han inte använde google?

Okidoki.
 

Myrcht

Veteran
Joined
25 Aug 2005
Messages
41
"Stridssystemet funkar urmärkt i mindre strider, det är absolut bäst i dueller en mot en, men då det innehåller många inblandade blir det en herrans massa slag (inte så konstigt att jag utvecklade ett eget initiativsystem för större strider)"

kan man få veta hur ditt egna initiativsystem funkar? :gremsmile:
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Jag är mycket svag för större delen av Krilles, Dan Johanssons och CJS' (tidigare?) eonproduktion. Sedan kan man nästan peka på vilken del som helst av denna för att exemplifiera; men jag ska ta några favoriter:

Krille: Alvisk mentalitet, Consabers juridiska system, sånger.

Dan Johansson: Historiesyn, tirakisk mentalitet, städer.

CJS: Båtar, namn, magisystem.

- L
 

Kena_UBBT

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
72
Location
Göteborg
Utan att lästa lla de andras inlägg än så tycker jag att dynamiken på världen är väldigt genomtänkt och "realistisk", jag tänker närmare på historia. Saker har en förklaring som som kan härledas lånt tillbaka i tiden.
Sedan tycker jag att hela regelsystemet tilltalar mig.
 

Taranis

Veteran
Joined
2 Oct 2005
Messages
70
Location
Juneköping
Kabalorden... Ebhron i övrigt känns faktiskt ganska "cthulhianskt". En välgjord och trevlig kontinent att spela på.
 
Top