Nekromanti Bästa hemsidan du varit på?

tokar86a

Veteran
Joined
9 Sep 2008
Messages
1
Vilken är den bästa/snyggaste hemsidan du har besökt?

Måste säga att Bredbandsbolagets hemsida är rätt snygg. Den ser ny och modern ut. Många hemsidor kommer säkert bli mer flashiga och snygga i framtiden.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
http://www.vecka.nu

En helt sjukt stilren och minimalistisk hemsida. Den gör vad den ska utan en massa krumelurer eller flashiga bells and whistles. Sånt gillar jag. Funktionalism är vackert. Jag är skitofta inne på vecka.nu, eftersom jag alltid glömmer vilket veckonummer det är.

Bredbandsbolagets hemsida var ganska OK, men lite för mycket flash och så. Flash är i 99 fall av 100 vara onödigt grafiskt jox vars enda funktion egentligen blir att sega ner sidan. Hellre då att man spenderar den tiden på att fixa ett schysst utseende som t.ex ser lika snyggt ut oavsett browser eller upplösning.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vad det gäller nytta är väl dammsugarpåsar.nu den bästa sajten på hela internet. Snacka om användbar tjänst.

Vad det gäller design gillar jag Youtube. Gör nåt svårt enkelt. Sånt gillar jag.

Vad det gäller estetik så säkert nån hipp flashsajt av Perfect Fools eller så.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, får ju säga att Google ligger bra till. Enkel & användarvänlig på alla sätt 6 vis. Sedan så gillar jag YouTube åxå, just för mängden musik & andra lustigheter man kan se & hitta där.

/ Johan K, som åxå gillar wrnu åxå.. =)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
gillar funktionella sajter, eller sajter som innehåller massor med bra information.. som wikipedia, IMDB, flickr.com, pbwiki.com, wikidot.com och sånt...

...sen finns det ju massor med snygga sajter också...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tja, vad ska man säga...
Håller med Arfert. Det som är funktionellt väger nog tyngst. Wikipedia är en klar favorit, google klart bland sökmotorer och wikidot har jag bra erfarenheter ifrån genom t.ex. Hlogr.se osv.
Annars gillar jag sidor som Blankforte.se för att den är snygg, Riotminds för att den är enkel och ganska trevlig med bilderna och det osv.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Yeah, den var snygg. Men berättarrösten är verkligen helt fel.
 

Mr White

Veteran
Joined
10 May 2001
Messages
126
Location
Göteborg
Författaren själv som läser. Jag har personligen alltid funnit det häpnadsväckande att Roman har blivit publicerad (utanför Neogames vingar vill säga). Har väldigt svårt för hans gymnasiesvenska.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ok, om jag var han hade jag plockat in en röst-skådis...

Har läst för lite av honom för att ha en åsikt om hans litterära kvaliteter för övrigt.
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Har lite svårt för läsarrösten på sidan jag med. Men gillar skarpt det jag läst av honom. Vilket för tillfället är hans blogg samt När Änglar Dör.
Dock känns det ganska OT nu...
 
Top