Nekromanti Bästa Dod versionen?

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Min gubbe skulle vara ninja, och fick 3 i smi."

När du skriver så, tolkar jag som att han aldrig blev ninja.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Men du kan ju inte springa runt med en nija som har 3 i smi.
Fan han kan ju då inte ens gå normalt. Får så dåligt värde slår man om svårare är det inte. Jag tror inte att en spelledare vill se någon rp som är som en skadad person från början. men jag vet inte du kanske hade kul med att spela en ninja med 3 i smi. Jag hade själv en riddare som hade ca .9 sto, 9 sty eller liknande har var dålig i allting just detta gjorde det tråkigt att spela tyckte jag.

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Vi gjorde så här i DoD Expert när vi slog fram grundegenskaperna vilket vi tyckte funkade kanonbra:

Slå alla slag uppifrån och ned. Slå om ett valfritt slag. Om spelaren inte är nöjd tillåts han spendera 25 av sina bakgrundspoäng (tränat) på sina grundegenskaper. För 5 BP får spelaren köpa ett mer i valfri grundegenskap utom storlek. På så sätt kan spelaren placera ut max 5 poäng på sina grundegenskaper.

Om rollpersonen inte alls blev vad spelaren tänkt sig så tilläts han slå om hela karaktären en gång. Men denna gången blev det vad det blev ...

/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Dålig SMI

"Men du kan ju inte springa runt med en nija som har 3 i smi. Fan han kan ju då inte ens gå normalt"

Klart att han skulle kunna gå med 3 i smi, fast han skulle få träna lite extra på bakåtvolterna :)

"När du skriver så, tolkar jag som att han aldrig blev ninja."

Nja. Som jag tror jag nämnt tidigare är min SL innerst inne en vänlig själ (trots han eviga tjatande om att ingen människa kan vara helt god, fantasy eller ej), och därför lät han mig slå om så att resultatet blev 13-14 eller så, vilket är helt ok för mig. Exemplet visar dock hur illa det kan gå om man inte är lite flexibel (bildligt menat /images/icons/laugh.gif)

"Då säger man till sig själv att han snubblade och bröt nacken under sin träning, och gör en ny. (-:"

;)

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Hobert on 2000-11-07 20:27.</EM></FONT></P>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Salir:
Varför blev din gubbe en riddare när han hade så dåliga stats i dem. Alltså jag menar. Vad hade du för bakgrund till det? Att han ville hacka orcher? F'låt för att jag kanske låter förolämpande men enligt mig så är inte grundegenskaperna som styr hur kul RP:n blir utan hans personlighet.

Ninja i Jih-Pun är väl nå't man föds in i om jag har för mig rätt. Iaf, om han hade hög PSY så kunde hans SNA(bbhet) bli hyfsad. För er som inte vet så tar man medelvärdet av PSY och SMI för att få ut SNA i DoD Samuraj.

/[color:green]Han</font color=green> som aldrig spelat DoD Samuraj
 
Top