Nekromanti Bästa DoD äventyret?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Re: OT

Ja, det är ju inte publicerat i alla fall, vilket gör det ganska svårt att få tag i. Men det skulle inte förvåna mig alls om det fanns. *suck* Skulle gärna se närmare på dem :gremtongue:

Egna rollspel? Tell me more :gremcool:
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Triangeldrama i Edelfara

Jag är oerhört fäst vid detta enkla lilla detektivdrama som man fick till Ivanhoeboxen. Dess enda svaga punkt är inledningen, men den löser man enklast genom att helt sonika låta rollpersonerna vara hertigens utsända istället för att bara råka ta på sig rollen på eget bevåg.

Den nidländska reningen är en klassiker, men jag gillar den fristående föregångaren bäst. Den som utspelar sig under hynsolgiska inbördeskriget, Enhörningen och Drakormen tror jag den heter. Det kan ju vara nostalgi förstås... det var ju trots allt efter det äventyret ordstävet "Lika säkert som att Parikila Omurstag torkar sig i röven med vänstern!" myntades, då rollpersonerna berövat den stackars halvdemonen på sin ena arm medelst ett schysst svärdshugg, innan han flydde till Krilloan.

Apropå Krilloan, den äventyrssviten går inte av för hackor den heller, åtminstone inte första delen.

/Joel - stolt ägare till RP:n som vingklippte Parikila.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Skön kommentar [ANT]

"Lika säkert som att Parikila Omurstag torkar sig i röven med vänstern!" myntades, då rollpersonerna berövat den stackars halvdemonen på sin ena arm medelst ett schysst svärdshugg, innan han flydde till Krilloan.
Hohoho, lysande! :gremlaugh:

/Vulf
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Krilloan

"Apropå Krilloan, den äventyrssviten går inte av för hackor den heller, åtminstone inte första delen."
Tänkte att jag inte hade något favoritköpäventyr, men nu när jag läste ditt inlägg så kom jag på att jag faktiskt hade ett.. Första delen i Krilloans äventyrssvit.. Den är genomtänkt och bjuder spelarna på överraskningar och annorlunda upplevelser.. Ett äventyr som kräver någorlunda erfarna rollpersoner..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som mest gör äventyr för att visa världen för spelarna
 
Top