Nekromanti bästa disciplin

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Förklaring

Så du menar att en diskussion är onödig om man har olika åsikter? Är det inte mer onödigt att diskutera om alla har samma favorit?

Låt mig säga så här... Jag må inte ha varit här på forumet men vad jag har sett så finns det en del WoD hatare. Och det känns lite smått som att utmana ödet när man skapar en diskussion om just WoD. Självklart jag tycker det är jätte skoj och snakka vampire grejor, men jag anser det inte lika skoj när det kan komma någon och hoppa på en med att "p.g.a. detta så är WoD skit sunkigt..." m.m. inte att jag direkt har blivit utsatt för det men jag har sett trådar...

Om vi nu ska prata om vad som är onödigt så ligger nog i ärlighetens namn ovanstående påpekande rätt bra till... Att olika discipliner är bra i olika lägen är liksom inte någon direkt nyhet för den som testat att lira Vampire. Men även om disciplinerna har olika användningsområden så kan man ju ändå ha favoriter beroende på vad man vill uppnå, hur man spelar, på vilket sätt man tycker det är roligt att ta sig an saker m.m. Dessutom är det ju så att även om två discipliner har olika användningsområden så kan den ena anses vara bättre; om det användningsområde den lämpar sig för är något som förekommer mycket oftare än den andra disciplinens användningsområde.

Jovisst kan man ha favoriter men alla discipliner passar ju inte direkt in i alla områden. Som när man skall ta sig ut ur polis huset är ju inte Animalism det bästa valet, medans Dominate kanske slår lite högre... Men visst kan man utveckla favoriter, själv så älskar jag Potence, då inte får den enorma skada man kan åstakomma, utanför den enorma styrka man har, det är makt att kunna slå ner lyktstolpar och slå folk över ett helt rum...

Eftersom du (enligt vad jag kunnat läsa på den här sidan i övrigt) verkar ha klart mer koll på Vampire än vad jag har så är det trevligt att höra att du inte tycker någon disciplin egentligen är bättre än de övriga...
Tack /images/icons/smile.gif!

Förlåt om jag fick det hela att se ut som att jag inte ville ha en diskussion om vampire... tvärtom jag älskar att diskutera WoD grejor!

Nightang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Förklaring

Självklart jag tycker det är jätte skoj och snakka vampire grejor, men jag anser det inte lika skoj när det kan komma någon och hoppa på en med att "p.g.a. detta så är WoD skit sunkigt..."

De som spelar DoD5 eller Mutant Chronicles råkar ut för det hela tiden...

Förstår inte riktigt problemet; det finns alltid folk som inte gillar samma saker som en själv, och på ett offentligt forum kan man alltid stöta på dem. Om de bara <I>gnäller</I> ("WoD är skitsunkigt!") kan det vara en sak, men om de har några argument att komma med ("pga detta...") så har man ju nåt att diskutera där.

--
Åke
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Exakt!

Men oftast så kommer dom inte med några andledningar förutom det att det suger, jag diskuterar gjärna WoD, men bara om dom har vetiga argument.

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Sen är det ju så...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Men oftast så kommer dom inte med några andledningar förutom det att det suger, jag diskuterar gjärna WoD, men bara om dom har vetiga argument.<p><hr></blockquote><p>
Dessutom är det ju lite tråkigt om man tycker om ett visst spel att så fort man ställer en fråga om det bara få svar i stil med "Ditt problem beror på att du spelar fel spel!", "Åååh, vilken typisk fråga för X-spelare!", "Kan vi inte slippa fler diskussioner om X snart?" etc, även om personerna noga motiverar varför de inte gillar X. Speciellt när personernas åsikter om X, och deras motiveringar för dessa, redan är ganska välkända. Kanske vore det bättre om personer som inte tycker om ett spel ibland övervägde att hålla sig utanför diskussioner om det.

Martin/Ozzy, som nog startat fler WoD-trådar om stämningen varit annorlunda

Pingvinen jagar ensam.
 
Top