Nekromanti AW playbooks

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
God45 said:
Pssst.... http://nerdwerds.blogspot.se/2012/12/all-of-playbooks.html

Oh, och om du inte har: The Touchstone, the Quarantine, the Maestro D', the Faceless, the Marmot eller the Hoarder som inte finns genom den länken skicka ett PM så fixar jag det.

Information wants to be free
Jodå, jag känner till den. The Solace är dock en de officiella LE-playbooksen (som jag av någon anledning lärde mig om idag), så den finns inte där.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,662
Jodå, jag känner till den. The Solace är dock en de officiella LE-playbooksen (som jag av någon anledning lärde mig om idag), så den finns inte där.
The Solace är den enda playbooken jag inte har så kan tyvärr inte hjälpa dig :gremfrown: Jag ska kolla om jag kan få den genom några kontakter och om det funkar delar jag med mig :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
God45 said:
Jodå, jag känner till den. The Solace är dock en de officiella LE-playbooksen (som jag av någon anledning lärde mig om idag), så den finns inte där.
The Solace är den enda playbooken jag inte har så kan tyvärr inte hjälpa dig :gremfrown: Jag ska kolla om jag kan få den genom några kontakter och om det funkar delar jag med mig :gremsmile:
man what! en playbook jag inte har! Jag är också mycket intresserad av Solace och kan tänka mig att göra diverse saker för att få tag i den.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Dimfrost said:
man what! en playbook jag inte har! Jag är också mycket intresserad av Solace och kan tänka mig att göra diverse saker för att få tag i den.
Är det någon som vet vad den är för något? Jag har googlat och sett någon enstaka Story Games-diskussion där den omnämns, men ingen närmre förklaring. Ingen diskussion på Barf Forth.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Svarte faraonen said:
Dimfrost said:
man what! en playbook jag inte har! Jag är också mycket intresserad av Solace och kan tänka mig att göra diverse saker för att få tag i den.
Är det någon som vet vad den är för något? Jag har googlat och sett någon enstaka Story Games-diskussion där den omnämns, men ingen närmre förklaring. Ingen diskussion på Barf Forth.
Det kanske är något som någon startat för kirra en annan playbooks utmaning? Få internet att tro på en playbook som inte finns.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,662
Arvidos MC said:
Svarte faraonen said:
Dimfrost said:
man what! en playbook jag inte har! Jag är också mycket intresserad av Solace och kan tänka mig att göra diverse saker för att få tag i den.
Är det någon som vet vad den är för något? Jag har googlat och sett någon enstaka Story Games-diskussion där den omnämns, men ingen närmre förklaring. Ingen diskussion på Barf Forth.
Det kanske är något som någon startat för kirra en annan playbooks utmaning? Få internet att tro på en playbook som inte finns.
Jag tror inte det. Om man köpte saker under julen fick man med den. Man kan tydligen skriva ett brev till författaren och kan man bevisa att man köpt AW så skickar han playbooken till en.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
God45 said:
Jag tror inte det. Om man köpte saker under julen fick man med den. Man kan tydligen skriva ett brev till författaren och kan man bevisa att man köpt AW så skickar han playbooken till en.
Inte jag heller, jag skojade. :gremsmile:
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Svarte faraonen said:
Dimfrost said:
man what! en playbook jag inte har! Jag är också mycket intresserad av Solace och kan tänka mig att göra diverse saker för att få tag i den.
Är det någon som vet vad den är för något? Jag har googlat och sett någon enstaka Story Games-diskussion där den omnämns, men ingen närmre förklaring. Ingen diskussion på Barf Forth.
Jodå, jag har the Solace. Ska fundera ut en utmaning till ikväll. Den har makt över sig själv, buffar andra rollpersoner, förhindrar konflikter, motverkar interference och buffar Help. Typ.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,025
Location
Ludvika
Oooo! Hitta på något riktigt skoj! Kräv ett foto på den som vill ha boken i sin egna postapokalyptiska maskeradkostym, kanske?
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
The Solace

När du genom ett exempel avslöjar hur Malströmmens vargar i förklädnad jagar ibland oss, samt berättar hur man kan undkomma dem, håll 1. Du kan när som helst spendera din hållhake för att få The Solace.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: The Solace

Jag blev idag uppringd av en mycket arg kvinna. Hon sade att hon ringde från Max i Karlskrona. Hon ville att jag skulle veta att man inte beställer hamburgare hur som helst och sedan skiter i att hämta dem. Hon ville att jag skulle erkänna att jag begått ett brott. Det var det viktigaste: att jag skulle erkänna, visa mig skyldig till ett brott. Flera gånger inledde hon med "nu har du erkänt...", och jag var tvungen att rätta henne. Sedan ville hon få mig att säga "hora" till henne. Det gjorde jag inte heller. Inte erkänna, inte säga vad de vill att man ska säga. Det är så de får sina tänder i en. Så, närhelst du får ett märkligt telefonsamtal som anklagar dig för något, erkänn inte, inte för allt i världen. Det är så malströmmens vargar jagar oss.

(Allt som hände är dagsens sanning, förresten. Märkligaste samtalet på länge.)
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
Re: The Solace

När vi spelade The Quiet Year första gången försvann ett barn i skogen. Vi trodde att han var död, för det fanns både vargar, kallt vinterväder och galningar som skickats i exil från bosättningen där. Veckor senare kom han dock tillbaka. Därefter började han och andra barn vara ute i skogen allt längre stunder, allt senare kvällar. En gång kostade deras kojbygge och skogsvandringar ett barns liv – de försökte övernatta i en liten pinnkoja de byggt.

Men det var inte det jag skulle berätta om. Efter den första pojkens försvinnande och återfinnande blev barnen allt svårare att kommunicera med. Pojken blev någon sorts ledare, en Peter Pan med fjärran blick och frost i håret.

Det var bara ett par veckor tills vargarna började dyka upp. Det hade alltid funnits vargar i skogen, visst, men nu började de vara… lugna. De gick nära stängsel och hagar, och bara stod länge på samma ställe och tittade. De gick flera stycken på rad eller i perfekt formation. Och när man hämtade in ett av barnen när det smitit i skogen, så fanns det alltid en varg precis i närheten – som om de hållit uppsikt över ungen.

Pojken som barnen följde efter försvann igen en dag. Tre dagar senare kom han tillbaka med alla skogens vargar i sitt ledband. Alla barn gick ut för att möta dem. Några av oss vuxna gick till anfall när vargarna gick igenom grinden till gården. De hade inte en chans. De lät resten av oss fly. Jag vet inte vad som hände med gården – antagligen sitter barnen och vargarna fortfarande och festar på våra får.

Den här vintern har varit den hårdaste, och malströmmen har aldrig slutat piska och vina. Jag är säker på att dess grepp hade släppt om vi hade klarat oss till våren. Frågar du mig, nu med facit i hand, så borde vi gjort oss av alla barnen direkt. Den äldste som påverkades var väl… tio år, kanske. En så ung generation hade vi kunnat överleva utan. Nu väntar vi bara på att svälta ihjäl.

---

Off: ungefär såhär slutade faktiskt vår The Quiet Year-omgång – jag har bara fyllt ut detaljerna lite.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,745
Re: The Solace

Pilze said:
Pojken blev någon sorts ledare, en Peter Pan med fjärran blick och frost i håret.
Det är ju rena poesin. Ljuvligt.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Re: The Solace

De viskar i dina drömmar om natten. Du vaknar skrikande, dina älskade börjar frukta dig; hålögd strövar du genom folktomma gator. Du minns världen Innan. Du måste finna utvägen. Du måste öppna rätt dörr. Det finns många: Spegelpalatset, Källarna, Djungeln. Men det blir bråttom, alltmer bråttom, och natten är så kall.
 

Widundret_UBBT

Veteran
Joined
7 Jan 2011
Messages
16
Location
SE
Har varit på jakt ett tag efter The Marmot, tänkte passa på att kolla om någon här har den? I utbyte kan jag erbjuda vilken som helst av de andra LE playbooksen som finns ute (Hoarder, Faceless, Touchstone, Maestro'D, Quarantine, Solace). Fair deal?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Re: The Solace

Jag vill också spendera min hållhake! Maila till svante punkt landgraf snabela gmail punkt com. :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,662
Jag har den, skicka ett PM med din mejl-adress så sickar jag den :gremsmile:
 
Top