Nekromanti [AW] Den svarta tronen. Teknozigguraten. Black Mesa.

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Alla dessa rubriker är legit namn på var kampanj. Vi har spelat ett första möte och ska ha nästa möte på söndag. Om du inte vet mycket om Apocalypse World kan du kolla i Playbooks and moves sheet, här: http://apocalypse-world.com/ Då kan du hänga med i alla termer som jag droppar, gör en sökning i dokumentet bara. The News finns dock i dokumentet Extended playbooks.

Här kommer jag skriva sånt jag har lust att skriva om mellan mötena för mitt eget höga nöjes och spelabstinens skull. Det kommer alltså inte bli en plikttroget komplett krönika, utan mer handla om sånt som jag gillar. Dvs mest om min rollperson.



Den Svarta Tronen



Min rollperson är ballast. Han är en Hardholder, vilket är den ballaste playbooken, no doubt. Han är ingen mjuk björnpappa som min förra Hardholder, eller en ond disneyskurk, han är 100% alpha male och har ödelandets bästa tvättbräda. Han gör armhävningar varje dag och är sexig till tusen. Och han heter Imperator. Hans mål är att ena ödemarkerna under hans lag.



För han är liksom en legalistisk diktator, lagen är det högsta av allt och styrka och disciplin dyrkas av honom och hans gäng. Inte nyckfull eller grym för sakens skull, bara jävligt målinriktad och skoningslös. Jag gillar't! Jag brukar inte spela riktigt manliga karaktärer, men i en väldigt queer postapokalyps så är det precis det som den här karaktären är.

Nu byter jag till första person.

Mitt hold är så optad det kan bli. Vårt fäste är en teknotaggig svart ziggurat på mitten av en dammig mesa med både motorväg och sötvattensjö anknytandes. Runt zigguraten finns mitt folk och en bustling market. Inuti zigguraten finns en Savvyhead, Frankie. Hon har försett mitt gäng med högteknologiska automatkarbiner och (snart) IR-goggles som lyser i mörkret. Om hon kan fokusera på det istället för att bygga ett landskepp (??) vill säga. Kort sagt är hon just nu nyckeln till min militära dominans över ödemarken. Så mitt gäng är disciplinerade, utrustade med tech-gevär, klädda i svarta uniformer med rödlysande goggles och marscherar under mitt rödvita banér. Lysande.

Inuti zigguraten finns också en Angel, Bon. Hen har inte hunnit göra något coolt än, men jag ska be hen om hjälp att skapa en perfekt arvinge åt mig. När jag försökte med en kvinna blev det fel och barnet förskjöts ut i malströmmen. Dåligt. Men om Bon kan klona mig, det vore det en värdig arvinge till mitt imperium.

Det tuffa med att ha både en Savvyhead och en Angel i sin anställning som Hardholder är att man måste hosta upp 1-barter var åt dem för att försörja dem varje möte. Även om jag lyckas med mitt wealth-slag får jag just nu bara 1-barter. Jobbigt. Ingen av dem fick någon lön förra mötet, ha ha. Men när deras spelare läser det här kommer de nog komma på andra tankar. Mitt mål är att racka hem 4-barter varje gång jag lyckas med mitt wealth-slag, så jag kan tillhandahålla en överdådig livsstil åt dem båda. Då kommer alla se vilken mäktig ledare jag är, och de kommer vara beroende av mig!

Mitt 1-barter gav jag istället till min gamla vän Navarro, som spelar The News, alltså en postapokalyptisk radiojockey som skickar ut musik och skvaller som alla i den kända världen lyssnar på. Jag tror hon är den enda som vet vad mitt namn är innan jag blev Imperator. Det finns en respekt blandad med smärta där, att vi en gång varit lika men valt olika vägar. Och hon är den som kan underminera min makt om hon vill. Under mötet så gick jag in och försökte visa mig både tuff och generös genom att sponsra kanalen och sedan pusha för att jag skulle få göra ett oredigerat uttalande i radion för att visa min makt, med löfte om att sponsra radion igen. Familjen Barker, uppströms, hade dumpat gifttunnor i vårt dricksvatten, och jag lovade över etern att vi skulle döda en Barker för varje gifttunna vi hittade som de inte bärgat.

Det var en skön scen, Navarro ville inte lämna över micken bara sådär, men gick med på det utan att bara ge efter. Hennes enda kommentar efter dödshotet (-löftet?) var "Det var ord och inga visor från vår gäst, och nu nästa låt..." Classic! :D Det kändes lite douchigt efteråt, att jag gick in och strongarmade en gammal vän sådär. Jag behöver kompensera genom att gå med på att göra den där intervjun hon föreslog. Visa att jag är en generös Hardholder.

Jag älskar The News-playbooken! Jag älskar den assymetriska makten den här jämtemot Hardholder och Hocus, och jag älskar Breaking now-movet som drar igång skit.

Frankie bestämde sig för att åka i förväg och plocka åt sig tunnorna åt sig själv för att det går säkert att göra något intressant med dem. Hon försökte få med Bon på det också, men Bon gillade inte tanken på att lämna tryggheten i teknozigguraten. Eftersom jag inte gav henne någon lön så kan jag väl inte klaga.

Pepp! Mycket som är lovande med kampanjen. Just nu känns alla karaktärerna tämligen kompis, så vi får väl se om vi erövrar ödemarkerna åt den svarta tronen tillsammans, eller om allt faller ihop i interna stridigheter.
 

Attachments

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Lite play-between-play från gruppchatten som jag skrev efter första mötet. Här visar jag vad jag menar med att Imperator och hans gäng dyrkar disciplin och styrka. Det finns inga högre litterära ambition i dessa texter, jag bara målar upp det som min hjärna ger mig:

Dagen börjar med Imperatorns och soldaternas kroppsvård i det dammiga solljuset. Svetten blänker på vältonade nakna överkroppar när de i formation löper varv efter varv runt teknozigguratten. Vissa av kvinnorna har lindat brösten men de flesta bär endast ett höftskynke lindat runt könet. När de obeväpnade sparringmatcher sedan börjar har morgonen hunnit övergå i dag. Imperatorn leder gruppen med sin perfekta kropp.

Finns det någon som klarar fler armhävningar än Imperatorn? [ask questions and build on the answers]

Monst3r, en enorm man med bestialisk muskelmassa. Bara att se hans kropp och dess brutala muskler gör de flesta illa till mods, och han måste gilla det eftersom han inte brukar bära tröja. Antingen det, eller så blir han bara för varm. En gång när kranen var trasig var Monst3r tvungen att själv veva upp lasten från flodbåten nedanför mesan, medans Castle spolade av hans ångande kropp med en vattenslang.

"De som disciplinerat kroppen och sinnet har förtjänat makten" säger Imperatorn medans Bubonica slår sitt sit-upsrekord till massornas uppmuntrande jubel och kamratanda. ???????????????? "Här kommer Jackabacka med frukosten!"
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Ja att jag ska få spela Hh är ett grundkrav för att jag ska spela AW och en anledning till att jag älskar AW men inga andra PbtA.

Men, jag skulle inte köra den macho sorten. Snarare den… hmm totalt stenhårda och skoningslösa sorten. +7 Hard
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Sodivra;n245961 said:
Lite play-between-play från gruppchatten som jag skrev efter första mötet. Här visar jag vad jag menar med att Imperator och hans gäng dyrkar disciplin och styrka. Det finns inga högre litterära ambition i dessa texter, jag bara målar upp det som min hjärna ger mig:
Tips: det är jättesvårt att springa barbröstad, det kan göra ont när det slänger i dom. Jag brukar typ hålla armarna i kors tvärsöver, som vårt gamla obfuscate-tecken i larp
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
2097;n245985 said:
Tips: det är jättesvårt att springa barbröstad, det kan göra ont när det slänger i dom. Jag brukar typ hålla armarna i kors tvärsöver, som vårt gamla obfuscate-tecken i larp
Tack för tipset! De sprang efter en falle, så de prioriterade inte att linda.

God45;n246001 said:
Imperator är jäkligt häftig!
Ja, det är precis en sådan rollperson som du brukar skriva om! :D
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Ja det är när jag ska till typ tunnelbanan eller till…. FALLE… som jag håller armarna så.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fascism lockar alltså. Det är något lockande med styrka, makt, och oinhiberad drift. Ibland gillar vi skurkarna bättre än hjältarna. Lindsay Ellis snackar om det här: https://youtu.be/62cPPSyoQkE?t=1768
Hur American History X, en antinazistfilm ändå har coola bilder som uppskattas av just nazister. Jag tänker att det är ett exempel på fascismens förföriska kraft.

Jag tror inte nödvändigtvis att Imperator är en ond man, det får vi se i spel. Han kanske är precis det som ödemarken behöver just nu med sin strikta alla är lika inför lagen-legalism. Men han är verkligen inte snäll. Att spela diktatorer och lyfta skivstång på friskis & svettis är ganska nytt och kul för mig.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag är så glad att andra vill spela Hardholder! Det är en kul roll att ha med i gruppen, men jag blev inte så pepp när jag provade det själv. Battlebabe och vad nu min nuvarande klass heter är mycket roligare. Känner generellt att jag inte gillar att ha gäng i AW. Mycket skönare att köra solo. Mardrömmen är Chopper. :)

Den här kampanjen kommer att bli förträfflig.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Det Genesis skrev. En Hardholder i kampanjen är grymt. Jag är nöjd att det inte är jag som spelar den.

Ska bli spännande att spela News här. Finns som sagt en hel del intressant friktion med makten i allmänhet och, i det här fallet Imperator. Det där att en börjar spelet med 1 barter och behöver spendera 2. Det är skarpt direkt.

Om jag får feeling kommer det kanske en presentation av Navarro här snart.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Sodivra;n246090 said:
Fascism lockar alltså. Det är något lockande med styrka, makt, och oinhiberad drift. Ibland gillar vi skurkarna bättre än hjältarna. Lindsay Ellis snackar om det här: https://youtu.be/62cPPSyoQkE?t=1768
Hur American History X, en antinazistfilm ändå har coola bilder som uppskattas av just nazister. Jag tänker att det är ett exempel på fascismens förföriska kraft.

Jag tror inte nödvändigtvis att Imperator är en ond man, det får vi se i spel. Han kanske är precis det som ödemarken behöver just nu med sin strikta alla är lika inför lagen-legalism. Men han är verkligen inte snäll. Att spela diktatorer och lyfta skivstång på friskis & svettis är ganska nytt och kul för mig.
Vill du gå riktigt Romariket och riktigt hårt med fascistiskt symbolspåk kan du ju låta dina närmsta män ha fasces som en symbol: https://sv.wikipedia.org/wiki/Fasces
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
RIsken blir att man tänker på svenska polisen!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
2097;n246440 said:
RIsken blir att man tänker på svenska polisen!
Hahahahah :p Ja, det är inte en unik symbol precis utan den dyker upp lite här och där. Men det är ju en grej som gör att den kan överleva en apocalyps :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
The News verkar vara en stenkul klass. Jag är lite avis!

Min rollperson heter Frankie. Hon gillar att bygga saker. Faktum är att hon gillar saker överhuvudtaget. Hon har nog lättare att förstå sig på dem än människor. Hennes bästa vänner är Malströmmen, hennes augury-mojäng som heter Screamjaw, samt hennes vänsterhand (en protes vid namn Poker som viskar till Malströmmen och lever lite av sitt eget liv).

Hon är inte så disciplinerad! Det är större chans att hon blir klar med din pryl om du vill sätta laserkanoner på en haj än om du vill säkra matförsörjningen med ett bevattningssystem.

Jag vet inte så mycket mer om henne än så. Resten får vi reda på i spel!
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Navarro är The News! Via Black Mesa Free Radio sprider hon nyheter, samtal med intressanta gäster och sköna låter från Den gyllene eran över Ödelandet. Och alla lyssnar. Alla. De som inte har radio hemma samlas runt högtalare i gathörnen eller på mörka cantinor för att få reda på det senaste. När drogerna som säljs på marknaden är av osäker kvalitet eller det dumpas avfall uppströms är det på Black Mesa Free Radio folk får reda på det. När Imperators trupper rider ut i sina plåtmonster är det med Riders On the Storm, Leader of the Pack och Gimme Danger på maxvolym ur spruckna högtalare.

Navarro var med när Imperator tog över Black Mesa/Svarta tronen för runt tio år sedan. Då var de unga. Nu är hon gammal i gamet. Säkert 25. Framför mikrofonen är hennes röst lugn och lugnande. Så fort micken är av är hon rastlös. Hennes ansikte är ärrigt, dekoration eller olyckor går inte att avgöra. Naglarna är nedgnagda, håret solblekt. Hon bär en stor kniv instucken i den nötta vänsterbootsen, den högra foten är bar.

Radion sköts tillsammans med Utah och Chaplain. De går way back. Utah är sidekick, men är framförallt den som har öra för musiken. Vore det Utah som bestämde skulle det vara nonstopmusik. Chaplain är muskel. Hon har aldrig pratat i radion och skulle förmodligen inte klara det. Men hon är bra på att se till att Navarro och Utah får arbeta ostört i studion.

Förra spelmötet gick Imperator, den lokala potentaten, för långt. Upprörd över avfallet som Barkers dumpat i floden stormade han in i studion och krävde airtime. Det är svårt för en radiostation närmast helt utan resurser att stå emot traktens starke man. Nu har Black Mesa Radio blivit Black Mesa Free Radio och Navarro dragit igång en insamling för att aldrig, aldrig behöva kompromissa stationens integritet igen.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag är Bon. Jag är en ängel. Det betyder att jag, om du tar min hand och håller den hårt, kan ta dig under mina vingar och visa dig sånt som du aldrig sett förut. Min medicin är stark.

Jag kan ta dig med till de brinnande stränderna och bortom de kalejdoskopiska fälten. Jag kan öppna dina ögon och låta dig se saker bortom den här platsen av kött och aska.

Jag är antagligen dessutom din enda räddning om avgaserna från det förpestade landskapet infekterar dina lungor eller om du river dig på en rostig spik. När Farbror Fredag, gubben Skeletor, knackar på dörren är det jag som schasar undan honom.

En dag ska jag rädda oss alla undan den här platsen av köttslig förruttnelse och kallnande blod. Och då ska jag få återse min älskade Colins, som väntar på mig i etern.

Om någon frågar brukar jag säga att troglodyterna nere i helvetesgapet åt upp Colins. Men det var innan jag kom till den svarta tronen. Vatten under broarna.
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Fasiken Arvid den hardholdern kunde varit min, rakt av. Jag älskar barbröstade muskelmän med dragning åt fascism och epik. Fast jag hade antagligen krävt ett passande intro innan jag gick live. Nått medryckande och köttsexigt upbeat. Ulf Lundell kanske? Nä, jag vet inte. Antagligen hade jag inte kommit på nåt bättre än manowar.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Zappelina;n248104 said:
Fasiken Arvid den hardholdern kunde varit min, rakt av. Jag älskar barbröstade muskelmän med dragning åt fascism och epik. Fast jag hade antagligen krävt ett passande intro innan jag gick live. Nått medryckande och köttsexigt upbeat. Ulf Lundell kanske? Nä, jag vet inte. Antagligen hade jag inte kommit på nåt bättre än manowar.

Navarro hittar nog något bra nästa gång jag sänder från hennes kanal!

LP-skivor är valuta på Black Mesa.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Äntligen möte 2!

Återigen kommer jag inte försöka skriva ner allt som hände, utan framförallt skriva om det som rör sig i mitt huvud, och det är mest kring Imperator.

Först lite bakgrund och tankar om Hardholders just nu:

Jag går i terapi nu, och hade en riktigt stark session på förmiddagen innan spelmötet. Min terapeut och jag avtäckte och arbetade med ett mönster jag har där jag skyndar och pressar mig själv att vara någon perfekt övermänniska som kan göra allt själv, istället för att acceptera att jag bara är en normal människa som behöver samarbeta med andra och ge det den tid det kräver. Lite förenklad sammanfattning.

Jag inser att precis detta spelar in i vad en Hardholder är. Det kan finnas en press på en Hardholder att vara den främsta, den omnipotenta ledaren som är den bästa på allt. Och det är verkligen tydligt på Imperator. Han vill liksom vara starkast, sexigast, mäktigast, mest disciplinerad, vis, lagkunnig. Holy shit alltså.

Men naturligtvis är detta en lögn, en ledare kan inte vara perfekt och omnipotent, och det är kanske det som gör hardholdern extra intressant. Jag gillar verkligen den idén, att spela den playbook med mest press på sig i hela spelet, den som alla vänder blicken mot när saker går i skiten och som måste stå pall och behålla sitt cool då. (Möjligtvis har Hocus ännu mer omöjliga förväntningar på sig)

Det här är inte bara en tolkning jag har hittat på, författaren har själv skrivit ett forumsinlägg om hur Hardholder-playbooken erbjuder en lögn om att "jag kan lösa allt själv genom att bara pressa tillräckligt hårt!" men att sanningen är att en Hardholder är beroende av samarbete med playbooks med mer mjuk makt och andra talanger.

Inte konstigt att jag tycker Hardholder, Hocus och Chopper är de ballaste playbooksen, och jag tittar förbryllat på Skinnern och säger "öh, va". Jag dras liksom till att spela playbooksen med mycket konkret regelmässig makt i spelvärlden, och samtidigt omöjliga förväntningar på sig.


Okej, men kom till saken, vad fan hände i mötet då?

Imperator fick tre chanser att vara mänsklig istället för en omnipotent diktator.

Ok, ni vet att skithögarna uppströms i Barkertown slängde tunnor med radioaktivt avfall i vårt dricksvatten?

Vår första åtgärd var att ta alla Barkers i Black Mesa gisslan. Tyvärr så ballade min soldat Castle ut på vår gisslan, Barker, och brutaliserade honom till dödens rand. Flagrant brott mot lagen naturligtvis. Och what the fuck, mina soldater är ju disciplinerade, de ägnar sig inte åt lustvendettor, varför gjorde hon det här helt plötsligt? Visade sig att att Castle käkat av den psykoaktiva blåfisken som några utsocknes scumbags levererat till den lokala dealern Mitch (?).

Castle: https://goo.gl/photos/AnbQHzDx9TxtR3jw8


Jag hade lovat att avrätta en Barker för varje tunna vi hittar som de inte plockat upp igen, så jag var beredd att se genom fingrarna på att Castle hade slarvat innan vi egentligen hann kolla tunnorna, och se stryk som rättmätigt straff för att de förgiftat vårt vatten. Visade sig ju ändå att Barkers inte lyfte ett jävla finger för att plocka upp tunnorna igen, det var Frankie (Genesis RP, savvyhead) som gjorde det. Till hälften av girighet, till hälften för att inga Barkers skulle behöva dö. Frankie är från Barkertown och gammal polare med dem, ni vet.


Första chansen: Så nu förhandlar jag med Frankie, och genom ett missat read a person så upptäcker jag en mjukare sida av Imperator. Ok, Frankie du har väl rätt - Jag sa aldrig uttryckligen att det måste vara familjen Barker som måste plocka upp tunnorna, jag sa bara att för varje tunna vi bärgar så dödar vi en Barker. Och du hann bärga dem först. Och ok, Castle gjorde fel, hon var out of line. Vi måste visa att vi kan inte brutalisera Barkers utan process, även om de är scumbags.


Tillbaka till Castle: Så Castle är hög och på observation i Bons sjukstuga. Och Bon bestämmer sig för att använda henne som en antenn för att han vill kika in i den psykiska malströmmen, what a crazy fuck. Navarro (Gustafs RP The News) dyker upp, hon är nära vän (och mer?) med Castle och undrar vad fan är det för fel på Castle, varför stirrar hon som hon gör? Bon vill inte svara, han kör ut Navarro. Navarro säger "ok, visst!" och öppnar sin hjärna för att lyssna in i den psykiska malströmmen, vad är det som händer med Castle. Missar sitt slag. Kollapsar på stället. Bon räddar/fångar (oklart) den medvetslösa Navarro. Han försöker använda Castle som en antenn för att spana in vad som händer med Navarro där inne i malströmmen, klantar till det, hjärtstillestånd för Castle. Imperator kommer in. Castle dör på operationsbordet, och ingen vet riktigt varför, vad Bon höll på med där.


Andra chansen: Imperator tar med sig Navarro till sitt rum, de delar på en flaska brandy. Imperator vill stötta sin gamla vän, men når inte riktigt fram. Han är för mycket av en Hardholder för att kunna bli personlig och trösta. De möts lite grann iallafall. Imperator lovar att göra den där intervjun i radion, och att de ska låta Frankie kolla upp vad fan Bon sysslar med. Nu har de två en konspiration tillsammans.


Tredje chansen: Och det sista som händer innan han går och lägger sig är att Imperators löjtnant Bubonica överraskar honom genom att förföra honom i ett raffset, komplett med romantisk middag, choklad och häftiga IR-glasögon som hon har slitit och konspirerat med Frankie för att få till. "Problemet är att du inte fått ligga på evigheter! Kom igen, du vet det!"

Bubonica: https://goo.gl/photos/aAur9kgQ9fk7K8X88


Alltså, det här fick verkligen en reaktion på mig som spelare, jag satt mållös i flera sekunder med ansiktet i händerna. Först av allt, vilken twist att Bubonica som verkade vara ett själviskt as som hungrat efter IR-glasögon egentligen bara ville ha dom för att göra mig glad. För det andra var det sjukt komiskt och gulligt hur gärna hon ville göra mig nöjd. För det tredje skämmigt och lite förödmjukande hur totalt oprofessionellt hon beter sig.

Jag låter Imperator rulla ett acting under fire. The fire är att ja, det är sant - det var jävligt länge sen jag fick ligga. 10+. Jag är kall som is. Så jag rättar först Bubonica vänligt men bestämt, sedan bryskt och bestämt. Men hon fattar inte. Hon tror att det här är en bra grej, och att problemet är att jag vill ligga med Frankie eller Navarro istället. Alltså, så jävla pantat, det är som hon inte fattar det här med disciplin och hierarkier alls. Hon lär sig inte. Till slut så säger jag "fine", öppnar min kista, drar min revolver och skjuter henne.

"Jag är inte din vän. Jag är inte din älskare. Jag är inte din jämlike. Du lever och dör för mig, fattar du?!" Hon är chockad. Jag håller henne i ett grepp. "Du är inte en kejsargemål och du kommer aldrig bli det. Du är bra på att skjuta hål i folk, men du fattar ingenting om vad jag vill ha och vad jag försöker göra här". Jag kastar henne blödandes till marken och beordrar in Jackabacka att ta henne till sjukan.

Sen gör jag frustrerade sit ups och armhävningar i en timma innan jag går och lägger mig för att driva ut kåtheten och adrenalinet ur kroppen.

---

Alltså, här schabblade Imperator. Han hade bara kunnat säga åt henne att gå. Han hade kunnat vara hård men rättvis. Ta ifrån henne sin officersgrad, något formellt straff. Men han tappade det där. Han han var inte trygg nog att låta henne vara okej, han var tvungen att utplåna henne inombords, gå till övervåld. Inte okej. Inte laglydigt. Han klarade att samarbeta och vara mjuk med Frankie. Han klarade det mer eller mindre med Navarro. Men han klarade det inte med Bubonica. Han gick på lögnen att han måste vara den perfekta hardholdern med kontroll, som slår ner med järnhand på det som han inte kan kontrollera. Toxic masculinity, Imperator!

Efter nattens träningspass går han fram till bordet och kollar på middagen Bubonica hade förberett åt dem. Och nu känner han sorg.

Sjukt intressant hur MC Glenn skötte Bubonica här. Precis som författaren föreslår, att SLPs följer sina kroppsdelar, med enkla idéer och enkla impulser, briljant. Jag hoppas få se mer förföringsförsök mot Imperator och mer cool rolls när han försöker hålla sig omänsklig och opåverkbar.
 
Top